W strukturze polskich przedsiębiorstw największy udział mają mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie firmy, które często – szczególnie na początku swojej działalności – nie dysponują pokaźnym budżetem na marketing. Jak promować swoją markę w sieci nie wydając fortuny? Podejmując trzy podane w tym artykule rozwiązania, można znacznie zwiększyć swoje szanse na budowanie wysokiej pozycji na rynku.
Wizytówka Google Moja Firma
Przedsiębiorca, który dopiero zaczyna swoją działalność, wprowadza na rynek swoje usługi lub produkty, chce docierać do potencjalnych klientów i kształtować pozytywny wizerunek marki powinien pomyśleć o założeniu konta na serwisie Google Moja Firma. Posiadanie konta biznesowego w Google nie wymaga inwestycji finansowych, jest łatwe w zarządzaniu i świetnie sprawdza się w przypadku lokalnych biznesów bez względu na branże.
Mając konto biznesowe w Google, potencjalny klient ma możliwość zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi danej firmy. Profil informuje o ofercie, świadczonych usługach i cenniku, lokalizacji przedsiębiorstwa i godzinach pracy, a także ocenach czy opiniach klientów.
Jeśli profil firmy jest dobrze zoptymalizowany i zawiera odpowiednio dopasowane do działalności słowa kluczowe, powinien znaleźć się wysoko na liście wyników wyszukiwania. A stąd już prosta droga do większej konwersji – klienci mogą przeglądać ofertę, zapisywać się na usługi czy klikać w mapę w poszukiwaniu dokładnego adresu, a wszystkie te akcje można później śledzić w panelu Google Analytics.
Media społecznościowe
Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest – każda z tych popularnych platform rządzi się swoimi prawami, charakteryzuje nieco odmiennymi zasadami i przeznaczona jest dla nieco innej grupy docelowej, ale łączy je jedno: założenie i prowadzenie na nich firmowego konta jest darmowe! Bezpośrednia, przemyślana komunikacja poprzez przynajmniej jedną z tych platform pomaga budować rozpoznawalność oraz kształtuje wizerunek marki, zwiększa jej wiarygodność i podnosi zaangażowanie odbiorców. Pozwala też pozyskać cenne informacje na temat preferencji osób zainteresowanych ofertą firmy.
Media społecznościowe oferują nieograniczone możliwości, ale ważne jest to, aby korzystać z nich z głową. Do skutecznych taktyk komunikacyjnych, które pomagają kształtować wizerunek marki, zaliczamy m.in. systematyczne publikowanie postów, oznaczanie klientów, ambasadorów i partnerów we wpisach, korzystanie z hashtagów, dodawanie infografik czy tworzenie atrakcyjnych konkursów.
Platformy i narzędzia reklamowe
Odpowiednia komunikacja marketingowa, wnikliwa analiza i dobrze opracowane reklamy to klucz do sukcesu. Przydatne w takich działaniach mogą okazać się darmowe narzędzia przeznaczone do testowania różnych kanałów promocji, zarządzania reklamami w wyszukiwarkach, tworzenia i wysyłania newsletterów, projektowania kampanii reklamowych, pracy z grafikami czy opracowywania skutecznych taktyk generowanie leadów. Wśród najpopularniejszych darmowych serwisów znajdziemy Google Ads, Google Analytics, Hootsuite, LinkedIn czy Meta Business Suite.
Internet daje wiele darmowych możliwości na zaprezentowanie marki, usług lub produktów oraz nawiązanie dialogu z potencjalnymi klientami, tworząc tym samym doskonałą przestrzeń do promocji biznesu. Poznaj wszystkie sposoby i nie wydając fortuny na działania marketingowe, promuj swoją markę w sieci! Powodzenia!