35 pomysłów na posty w social media – co warto publikować w 2022 roku?
Choć obecność w mediach społecznościowych jest niezbędnym elementem realizowania celów biznesowych, zdarzają się jednak takie dni, kiedy tworzenie kolejnych treści postów przychodzi z trudem nawet najlepszemu social media managerowi.
Może masz blokadę twórczą albo nie masz pomysłu na kolejne posty? Chcąc pozyskać nowych obserwujących, tworząc wysokiej jakości treści, które wzbudzą zainteresowanie i zaangażują społeczność skupioną wokół Twojej marki, koniecznie czytaj dalej.
Poniżej znajdziesz listę 35. angażujących pomysłów na treści w mediach społecznościowych, która z pewnością pomoże Ci zawsze, kiedy będziesz potrzebował wsparcia w tym zakresie.
1. Stwórz serię wpisów – tygodniową bądź miesięczną
Aby zachęcić odbiorców do regularnego odwiedzania Twojego fanpage'a przygotuj dla nich cykl postów, które będą publikowane regularnie. Taka seria łączy eksperckość z zaangażowaniem społeczności i sprawia, że wzbudzamy zainteresowanie danym zagadnieniem lub tematem, które rozbijamy na mniejsze części.
2. Przygotuj konkurs
Kto z nas nie kocha wygrywać? Zachęć swoją społeczność do wzięcia udziału w konkursie z atrakcyjnymi nagrodami. Taki konkurs związany z Twoją marką z pewnością zwiększy zaangażowanie tych osób, które już są Twoimi obserwatorami, a dzięki udostępnieniom posta być może zyskasz również nowych fanów.
3. Przygotuj wpis Jak to zrobić? lub tutorial
Podziel się swoją wiedzą, tworząc posta w formie samouczka lub filmu instruktażowego. Content informacyjny ma dużą wartość dla obserwatorów, a do tego umacnia status firmy jako prawdziwego profesjonalisty w swojej dziedzinie.
4. Zaprzyjaźnij się z Kalendarzem Świąt Nietypowych
Dlaczego? Ponieważ każdego dnia celebrujemy dzień kogoś lub czegoś i święta takie z powodzeniem można wykorzystać w swojej strategii prowadzenia profili w SM. Wykorzystaj te święta jako inspirację.
5. Stwórz mema lub GIF-a
Tego rodzaju treści pozwolą na zaprezentowanie osobowości Twojej marki, pokazując, że jesteś na czasie i lubisz dobrą zabawę. Memy oraz GIF-y są niezwykle popularne w mediach społecznościowych, nawet wśród czołowych firm. Ponadto tego typu treści mają wielką szansę na udostępnienia, przez co mogą stać się materiałem viralowym.
6. Ułatw swoim obserwatorom życie, częstując ich life hackami
Life hacki to proste i sprytne sposoby, które ułatwiają życie. Internet kocha tego rodzaju treści, więc nie możesz pominąć ich również w swojej social mediowej strategii.
7. Zabierz odbiorców za kulisy
Ludzie uwielbiają podglądać innych ludzi, dlatego video zza kulis czy też zdjęcia pokazujące co dzieje się na zapleczu Twojej firmy z pewnością będą cieszyły się dużym zainteresowaniem. Możesz pokazać np. proces powstawania swoich produktów lub przedstawić cały zespół. Platformą, która idealnie się do tego sprawdza, jest, chociażby Instagram wraz ze swoimi stories.
8. Zrób film w zwolnionym tempie, czyli slow-motion video
Wideo jest najbardziej angażującym odbiorców formatem, a zwolnione tempo sprawia, że nawet najdrobniejsze czynności wyglądają interesująco. Wystarczy, że dodasz do wideo trochę muzyki i filmik gotowy – możesz opublikować posta.
9. Wykorzystaj UGC, czyli user generated content
User generated content lub w skrócie UGC to treści dotyczące marki tworzone przez niezależnych użytkowników. Jeśli Twoi odbiorcy oznaczają Cię na Instagramie bądź wysyłają Ci w wiadomości prywatnej np. zdjęcia Twoich produktów, koniecznie wykorzystaj te materiały do tworzenia unikatowych treści na swoje kanały social media.
10. Zapytaj swoich obserwujących o radę lub opinię
Ludzie uwielbiają dzielić się wiedzą i doświadczeniem, więc z pewnością chętnie odpowiedzą na zadane pytania.
11. Wypełnij puste miejsce
To kolejny rodzaj komunikatu, który ma szansę na duże zaangażowanie w komentarzach. Opublikuj prośbę o wypełnienie pustego miejsca (słowa brakującego na grafice bądź w zdaniu), aby zachęcić odbiorców do współtworzenia treści.
12. Przedstaw swój team
Niekoniecznie tylko wtedy gdy ktoś nowy dołącza do zespołu. Pokaż, z kim na co dzień pracujesz, aby Twoi obserwatorzy wiedzieli, kto stoi za daną marką.
13. Publikuj recenzje i referencje od klientów
Opinie klientów to jeden z czynników, który w największym stopniu wpływa na wizerunek marki, a satysfakcja klienta to ogromny sukces dla firmy, szkoda byłoby więc się nim nie podzielić!
14. Linkuj do wpisów blogowych
Na Twoim blogu właśnie pojawił się nowy artykuł? W takim razie koniecznie poinformuj o tym na swoich profilach w social mediach.
15. Bądź na bieżąco z najświeższymi wiadomościami branżowymi
Informuj swoich odbiorców o tym, co ważnego lub nowego wydarzyło się w branży. Jakie są najnowsze trendy czy zmiany, które warto śledzić.
16. Publikuj posty świąteczne
Jeśli sam obchodzisz święta religijne, warto wyjść z życzeniami również do swoich fanów, odbiorców oraz klientów. Z pewnością uznają to za miły gest.
17. Przedstaw swoje działania charytatywne czy też na rzecz społeczności oraz środowiska
Twoja firma organizuje imprezę charytatywną, zbiórkę pieniędzy bądź happening? Poinformuj o tym swoich followersów w mediach społecznościowych.
18. Publikuj odpowiedzi na często zadawane pytania
Zdarza się, że wciąż otrzymujesz jedno i to samo pytanie od swoich odbiorców? Zamiast ciągle na nie odpowiadać, udostępnij post z odpowiedzią bądź też przygotuj większy wpis FAQ.
19. Udostępnij infografikę
Infografiki sprawiają, że nawet nudne statystyki wyglądają interesująco! Niezależnie od tego, czy będzie to Twoja własna, czy udostępniona infografika, Twoich odbiorców z pewnością przyciągnie jej ciekawy aspekt wizualny, dzięki któremu zagłębią się również w treść posta.
20. Linki do bezpłatnych zasobów
Kto nie kocha darmowych rzeczy? A tym bardziej marek, które takie zasoby udostępniają. Niezależnie od tego, czy będą to e-booki, białe księgi, czy inne treści do pobrania, rozważ dodanie tego typu contentu w swoich kanałach SM.
21. Publikuj inspirujące cytaty
Cytaty mają za zadanie wywołać zadumę i refleksję u odbiorców bądź też tchnąć w nich nadzieję lub siłę do działania, dlatego zdecydowanie warto je publikować.
21. Publikuj inspirujące cytaty
Cytaty mają za zadanie wywołać zadumę i refleksję u odbiorców bądź też tchnąć w nich nadzieję lub siłę do działania, dlatego zdecydowanie warto je publikować.
22. Pokaż najważniejsze osiągnięcia firmy
Wierz lub nie, ale Twoi odbiorcy troszczą się o Ciebie i chcą, abyś odnosił sukcesy. Podziel się z nimi swoimi osiągnięciami w mediach społecznościowych i zaproś do wspólnego świętowania!
23. Udostępnij studium przypadku jednego ze swoich klientów
Masz klienta, o którym wiesz, że odniósł sukces dzięki Twojej firmie, usłudze lub produktowi? W takim razie przygotuj studium przypadku i udostępnij je w swoich mediach społecznościowych.
24. Promuj swoich partnerów biznesowych
Na co dzień współpracujesz z rzetelnymi dostawcami półproduktów, produktów lub usług? Pamiętaj, że warto przedstawiać ich w kanałach SM, np. oznaczając ich w postach.
25. Recykling jest w modzie
Głowisz się nad treścią kolejnego posta? Wykorzystaj treści, które stworzyłeś jakiś czas temu. Jeśli jeden z Twoich postów czy artykułów blogowych jest nadal aktualny i cieszył się dużym zaangażowaniem wśród odbiorców, udostępnij go ponownie w nieco innej odsłonie.
26. Postaw na RTM, czyli marketing czasu rzeczywistego
RTM (Real Time Marketing) to strategia, która polega na nawiązywaniu w swoich działaniach marketingowych do bieżących wydarzeń. Podczas przygotowywania RTM-a warto wykorzystywać takie newsy, które odpowiadają ideom marki, przedstawiając je najlepiej w postaci krótkiego postu z nietuzinkową grafiką.
27. Udostępnij ciekawą treść z obcego źródła
Znalazłeś ciekawą lub intrygującą treść na innym portalu? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś się nią podzielił we własnych kanałach SM.
28. Korzystaj z trendów
Monitoruj media, podpinaj się pod challenge na TikToku, nagrywaj rolki na Instagramie, a także korzystaj z transmisji na żywo na Facebooku.
29. Przygotuj post sezonowy
Znajdź coś, co jest związane z Twoją marką i z aktualnie panującą porą roku. Połącz te tematy i stwórz atrakcyjne treści.
30. Podziękuj swoim fanom, doceń ich
Możesz to zrobić w dowolnej chwili, zarówno wtedy kiedy uda Ci się osiągnąć jakiś kamień milowy np. 10k obserwatorów na FB, jak i opublikować posta z informacją „Dziękujemy, że jesteście naszymi klientami i razem współtworzycie wyjątkową społeczność marki”.
31. Zaskocz obserwatorów ciekawostką
Podziel się zabawnym faktem o historii firmy, Tobie czy produkcie. Ważne, aby była to informacja, o której wie niewiele osób i która pozwoli odbiorcom poznać lepiej Twoją markę.
32. Korzystaj z hashtagów
Prawidłowo używane hashtagi są niesamowitym sposobem na zwiększenie widoczności postów i zwiększenie liczby obserwujących. Kto z nas nigdy nie przeglądał treści po hashtagach #piąteczek, #urlop, #food, #darmowyebook, #motywacja czy #mondaymood?
33. Poinformuj o swojej przewadze wśród konkurencji
Co sprawia, że Ty lub Twoja firma jesteście lepsi od konkurencji? Podziel się z odbiorcami swoją przewagą konkurencyjną i wyjaśnij, dlaczego powinni postawić właśnie na Twoją markę.
34. Zachęć do zapisu do newslettera
Im więcej osób zapisanych na Twój newsletter tym lepiej! Zamieść więc na fanpage'u informację o zapisie do newslettera i przypnij ją na górze strony.
35. Poinformuj o opcjach płatności i dostawy
Przygotuj grafikę z opcjami płatności oraz dostawy czy też innymi ważnymi z punktu widzenia klientów informacjami.
Dzięki powyższym pomysłom z pewnością poczujesz się znacznie pewniej, tworząc kolejne treści na swoje media społecznościowe. Korzystaj z trendów, czerp inspiracje z różnych źródeł i staraj się działać zgodnie z filozofią marki. Jeśli jesteś zainteresowanym wsparciem profesjonalistów w dziedzinie tworzenia contentu, skontaktuj się z agencją Internet Plus już dziś. Z przyjemnością zajmiemy się kompleksową opieką nad Twoimi profilami w SM!