6 powodów, dla których nie widzisz swojej reklamy Google Ads

6 powodów, dla których nie widzisz swojej reklamy Google Ads

Jeżeli prowadzisz swoją kampanię Google Ads lub zlecasz to zewnętrznej firmie, z pewnością często korci Cię, aby sprawdzić, jak wyświetla się reklama. Wchodzisz wówczas w wyszukiwarkę Google, wpisujesz słowa kluczowe i tragedia – nie widzisz swoich reklam!

Chciałbyś dowiedzieć się, dlaczego Twoje reklamy nie wyświetlają się tak, jakbyś tego oczekiwał? Przedstawiamy 6 najbardziej prawdopodobnych powodów:

1. Ranking reklamy.

Najważniejszym elementem decydującym o tym, czy reklama wyświetli się w wynikach Google, jest ranking reklamy, na którego największy wpływ mają takie czynniki jak oferowana stawka za kliknięcie oraz wynik jakości. W związku z tym upewnij się, że stawki za kliknięcie, które oferujesz, nie są zbyt niskie i sprawdź, czy wynik jakości Twoich reklam jest wysoki. W jaki sposób? W panelu Google Ads możesz dodać kolumnę Wynik jakości, która pokaże wynik jakości dla każdego słowa kluczowego.

Opcje ustawień reklamy

2. Słowa kluczowe.

Nieodpowiedni dobór słów kluczowych może mieć ogromny wpływ na to, czy reklama wyświetla się w wyszukiwarce. Dlaczego? Ponieważ rzadko wyszukiwane frazy mogą zostać wyłączone z aukcji Google, przez co, nawet jeśli zaproponujesz bardzo wysokie stawki za kliknięcie, reklamy i tak mogą się nie pojawić. Jak temu zaradzić? Sprawdź kolumnę Stan w panelu Google Ads. Jeżeli będzie tam widniała informacja „Nieodpowiednie. Mała liczba wyszukiwań” wówczas będziesz już wiedział, że czas dobrać inne słowa kluczowe. Skorzystaj z Planera słów kluczowych, który zaproponuje Ci najczęściej wyszukiwane frazy.

3. Budżet dzienny.

Aby reklamy mogły się wyświetlać, należy zadbać o odpowiedni budżet dzienny. Obecnie, jeżeli jest on niewystarczający, by reklamy mogły być widoczne cały dzień, Google ogranicza ich wyświetlanie, rozkładając dostępny czas na całą dobę. W związku z tym może zdarzyć się tak, że w pewnym momencie dnia reklama się po prostu w wyszukiwarce nie pokazuje. Zależy Ci na tym, aby reklamy były zawsze widoczne? Zwiększ swój budżet dzienny, korzystając z praktycznego narzędzia badania budżetu, które podpowiada, jaki budżet dzienny jest wymagany, aby reklama nie była w żaden sposób ograniczana.

Ustawianie budżetu reklamy

4. Zbyt częste wyszukiwanie.

Sprawdzając prowadzone działania Google Ads, wpisujesz w wyszukiwarkę słowa kluczowe, lecz nie klikasz we własne wyświetlające się reklamy? Dajesz w ten sposób jasny sygnał, że pokazujące się reklamy Cię nie interesują. Po jakimś czasie Google może więc przestać Ci je wyświetlać, zastępując je innymi, potencjalnie bardziej interesującymi. Jeśli prowadzisz swoją kampanię samodzielnie, korzystaj z Narzędzia podglądu i diagnostyki reklam w panelu Google Ads, które pozwoli Ci sprawdzić, czy reklamy się wyświetlają, dając też możliwość ustalenia takich parametrów wyszukiwania jak lokalizacja, język oraz urządzenie.

5. Lokalizacja i harmonogram reklam.

Twoje reklamy są kierowane na konkretne lokalizacje oraz mają ustawiony harmonogram, aby wyświetlać się w konkretnych dniach i godzinach? Upewnij się, że szukasz ich o odpowiedniej godzinie, przebywając w wyznaczonej lokalizacji.

6. Demografia i odbiorcy.

Częstą pomyłką w działaniach Google Ads jest zapominanie o wyznaczonej grupie demograficznej i odbiorcach. Jeżeli reklamujesz kosmetyki dla kobiet w wieku 30-65 lat i tak ustawione jest kierowanie demograficzne Twoich reklam, to pamiętaj, że pragnąc je zobaczyć, musisz być zalogowany na koncie Google z właściwymi ustawieniami płci i daty urodzenia.

Podobnie jest z odbiorcami. Twoje reklamy są kierowane na odbiorców o określonych zainteresowaniach, dlatego zobaczysz je tylko wtedy, gdy jako użytkownik sam oglądałeś wcześniej treści o danej tematyce.

Choć wskazane wyżej powody, przez które nie widzisz swoich reklam, są bez wątpienia najpowszechniejsze, może ich być oczywiście znacznie więcej. O ile masz taką możliwość, powierz prowadzenie kampanii Google Ads profesjonalistom, którzy dopilnują, aby jej jakość była jak najlepsza, a reklamy skutecznie trafiały do odpowiednich odbiorców.