Jeśli prowadzisz biznes, którego funkcjonowanie w dużej mierze opiera się na działalności online, to z pewnością dobrze wiesz, jak duże znaczenie mają odpowiednie treści pojawiające się na Twojej stronie internetowej. Jest to istotne zarówno ze względu na pozycjonowanie domeny w wyszukiwarkach, jak i na relacje z obecnymi lub potencjalnymi klientami. Jednym z podstawowych rodzajów contentu, jaki powinien pojawić się na stronie promującej Twoją działalność, jest blog firmowy. O tym, dlaczego warto go prowadzić oraz jak robić to skutecznie, dowiesz się z naszych poprzednich wpisów. Dzisiaj z kolei przychodzimy z garścią inspiracji, które pomogą Ci w wymyślaniu tematów artykułów na swój blog firmowy.
Gdy zbliża się termin publikacji, a w głowie pustka…
Stworzenie tematyki artykułów blogowych to często nie lada sztuka. Aby jak najbardziej ułatwić ten proces, przygotowaliśmy listę pomysłów, dzięki którym blog może stać się kopalnią wiedzy oraz interesujących faktów na temat działalności Twojej firmy czy całej branży.
1. Poradniki
Listę pomysłów otwiera rodzaj wpisów, którego przykładem jest nasz dzisiejszy artykuł. Poradnik ma na celu dzielenie się wiedzą, a tym samym kreowanie wizerunku eksperta w swojej branży. Tego typu artykuły stanowią odpowiedzi na wiele pytań, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Jeśli więc dysponujesz wiedzą na dany temat, nie bój się nią dzielić z innymi – możliwe, że pomoże Ci to zdobyć nowych kontrahentów.
2. Wyliczanki
“5 najlepszych sposobów na…”, “10 pomysłów na…”, “3 powody, dla których warto…” – wszystkie tego typu artykuły blogowe cieszą się dużą popularnością wśród odbiorców, a przy tym stanowią prosty sposób na podzielenie się wiedzą czy przekonanie do określonego rozwiązania, tezy bądź produktu. Tego typu wpisu nie może zabraknąć na Twoim blogu.
3. Listy poleceń
Z pewnością w Twojej działalności istnieją różnego rodzaju rozwiązania, które ułatwiają Ci codzienne życie czy prowadzenie biznesu – podziel się nimi ze swoimi odbiorcami! Może to być lista przydatnych aplikacji mobilnych, lista narzędzi czy też lista książek, które trzeba przeczytać. Warto jednak pamiętać, aby listy te były związane z tematyką prowadzonej przez Ciebie działalności czy branży, w jakiej funkcjonuje.
4. Relacje z wydarzeń branżowych
Twoja firma brała udział w ważnym evencie branżowym? Przygotuj więc relację z tego wydarzenia i opublikuj ją na swoim blogu firmowym. Podziel się swoimi przemyśleniami na temat eventu, opisz najciekawsze wystąpienia, wskaż mocne oraz słabe strony organizacji wydarzenia. Osoby zainteresowane Twoją branżą z chęcią przeczytają taką opinię.
5. Słowniczek pojęć branżowych
Ten rodzaj artykułów nie znajdzie zastosowania na każdym blogu firmowym, jednak w wielu branżach sprawdzi się doskonale. To świetny pomysł na zapoznanie swoich odbiorców z podstawowymi pojęciami, którymi na co dzień posługujesz się w swojej działalności, a tym samym ułatwienie komunikacji z potencjalnymi klientami. Zachęcamy również do lektury słowniczka pojęć Internet Plus.
6. Rankingi
Content, który wszyscy lubimy i potrzebujemy, czyli różnego rodzaju zestawienia. Może to być ranking produktów, usług czy marek. Ten typ artykułu blogowego daje nam dużą dowolność – umożliwia bowiem stworzenie rankingów w 100% subiektywnych, jak również opartych na popularności danego rozwiązania bądź dokładnych wynikach sprzedażowych.
7. Podsumowania
Ostatnim z proponowanych przez nas pomysłów jest tworzenie podsumowań, które przez czytelników przyjmowane są zawsze z dużym entuzjazmem. Możesz więc stworzyć artykuł blogowy będący podsumowaniem miesiąca, kwartału czy roku. W takim wpisie warto opisać sukcesy i porażki, najważniejsze wydarzenia bądź zmiany, jakie miały miejsce w danym okresie.
Powyższe propozycje to jedynie garść inspiracji, które mogą być przydatne w momencie, gdy brak nam pomysłów na ciekawe, angażujące artykuły blogowe. Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że blog powinien być tworzony z myślą o czytelnikach – właśnie dlatego wsłuchuj się w potrzeby swoich klientów, planuj treści, które będą odpowiadały na najczęściej zadawane pytania i pamiętaj, że dany temat artykułu blogowego musi być dla nich interesujący, poszerzający ich wiedzę czy też pokazujący kulisy funkcjonowania Twojej firmy oraz branży.