Stałe aktualizowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności to właściwie jedyny sposób na pozostanie na tak zwanej fali. W tak dynamicznie zmieniającym się środowisku, jakim są media społecznościowe, sztuką jest wchłanianie kolejnych nowości, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na sposób działania, jednocześnie pozostając ekspertem w zakresie niezmiennych podstaw. Facebook docenia doświadczonych, głodnych nowej wiedzy specjalistów, którzy w praktyce wykorzystują dostępne narzędzia marketingowe.
Do grona niespełna 2% specjalistów ds. mediów społecznościowych wyróżnionych certyfikatem Facebooka właśnie dołączył Marek Maklakiewicz – Team Leader Działu Social Media w Internet Plus. Co trzeba zrobić, żeby uzyskać tytuł Facebook Certified Digital Marketing Associate i dlaczego tak trudno zdać oficjalny egzamin?
Program edukacyjny Facebook Blueprint
Rolą egzaminu certyfikacyjnego jest udowodnienie swoich umiejętności oraz wiedzy, która w większości jest wynikiem własnego doświadczenia specjalisty. Określony zakres materiału można przyswoić także dzięki platformie edukacyjnej Facebook Blueprint, gdzie znajduje się kilkadziesiąt bloków tematycznych zawierających prawie 100 darmowych kursów. Bardzo ważne jest jednak to, że do uzyskania pozytywnego wyniku testu niezbędne są obydwa czynniki – przygotowanie teoretyczne oraz praktyczna wiedza wynikająca z doświadczenia.
Wśród setek godzin materiału w Facebook Blueprint znajdują się kursy z takich zakresów jak działania organiczne w serwisie, płatne kampanie reklamowe, Instagram, Messenger oraz pozostałe narzędzia Facebooka, budowanie relacji z odbiorcą, budowanie zasięgów czy sprawdzone, dobre praktyki w prowadzeniu fanpage’a. Warto wiedzieć, że kursy na platformie są bezpłatne i dosłownie każdy może w nich uczestniczyć – to świetny sposób na pogłębienie wiedzy czy poznanie poszczególnych narzędzi. Płatny egzamin certyfikacyjny jest pewnego rodzaju wisienką na torcie i ostatecznym potwierdzeniem poziomu eksperckiego specjalisty.
Facebook Certified Digital Marketing Associate i inne tytuły, które można zdobyć, zdając egzamin
Facebook Blueprint umożliwia uzyskanie różnego rodzaju certyfikatów, które potwierdzają specjalistyczną wiedzę w wąskim zakresie tematycznym. Marek Maklakiewicz – Team Leader Działu Social Media w Internet Plus – z satysfakcjonującym wynikiem uzyskał tytuł Facebook Certified Digital Marketing Associate, dzięki któremu ugruntował oraz poszerzył swoje kompetencje w zakresie wielowymiarowych działań organicznych i płatnych, jak również narzędzi reklamowych Facebooka. Międzynarodowy, oficjalny dokument poświadczający umiejętności w reklamowaniu na platformach Facebooka stanowi zatem gwarancję najwyższego poziomu usług w zakresie promocji w mediach społecznościowych.
Dlaczego certyfikat Facebook Blueprint to mocny atut specjalisty ds. social media?
Choć wiedzę na temat obsługi narzędzi reklamowych Facebooka można zdobywać z najróżniejszych źródeł – drukowanych publikacji, artykułów eksperckich, webinarów, stacjonarnych szkoleń czy na zajęciach uniwersyteckich – trudno wyobrazić sobie bardziej rzetelne, godne zaufania źródło niż sam Facebook. Platforma Facebook Blueprint prezentuje oficjalne, potwierdzone informacje, pozwalające w praktyce wykorzystywać wiedzę teoretyczną uzyskaną z pierwszej ręki. Specjalista, który osiągnął pozytywny wynik egzaminu certyfikacyjnego, jest zatem ekspertem, którego ponadprzeciętne kompetencje potwierdza sam Facebook. Zdobycie certyfikatu nie jest proste, co świadczy o tym, jak poważnie do kwestii doceniania specjalistów z całego świata podchodzi serwis Marka Zuckerberga.
Jak wygląda oficjalny egzamin certyfikacyjny Facebook Blueprint?
Istnieją możliwości podejścia do testu w trybie stacjonarnym, jednak ogólnoświatowy zasięg Facebooka narzuca pewne ograniczenia – przykładem jest choćby fakt, że najbliższy taki punkt znajduje się we Frankfurcie. Specjaliści ubiegający się o certyfikat zwykle wybierają możliwość zdawania online, jednak aby wyeliminować wszelkie ryzyko nieprawidłowości, Facebook narzuca bardzo restrykcyjne zasady, których złamanie może grozić przerwaniem egzaminu z wynikiem negatywnym.
Istotne jest to, aby podczas egzaminu online stworzyć takie warunki, jakie panują na sali egzaminacyjnej – brak jakichkolwiek możliwości korzystania z materiałów pomocniczych oraz czynników zakłócających ciszę. Facebook Blueprint wymaga od kandydatów na przykład pobrania na komputer programu, który skanuje urządzenie i uniemożliwia uruchamianie innych aplikacji w tle, poza tą służącą do wypełnienia testu. Oprócz tego należy zapoznać się z regulaminem, który zawiera informacje na temat przedmiotów, które mogą znajdować się w pomieszczeniu, a których obecność narusza zasady – w przypadku podejścia do egzaminu w swoim domu konieczne jest pozbycie się z pokoju książek, a z biurka, na którym stoi komputer – wszystkich przedmiotów.
Kolejnym krokiem mającym na celu stworzenie odpowiednich warunków do przeprowadzenia egzaminu jest weryfikacja tożsamości kandydata oraz skan 360° pomieszczenia. W ten sposób konsultant sprawujący kontrolę nad egzaminem upewnia się, że żaden czynnik nie narusza regulaminu. Warto wiedzieć, że nawet zwykły zegarek i okulary są przedmiotami, które należy pozostawić w innym pokoju do czasu zakończenia testu.
Część merytoryczna egzaminu certyfikacyjnego
Pytania egzaminacyjne – w formie testu wielokrotnego wyboru – ułożone są tak, aby trudne było znalezienie jednoznacznej, gotowej odpowiedzi. Podchwytliwość niektórych zadań ma na celu sprawdzenie czujności i strategicznego myślenia – umiejętności bardzo istotnych w pracy z kanałami społecznościowymi. Część materiału ujętego w teście pochodzi z kursów w Facebook Blueprint, a część powinna opierać się wyłącznie na doświadczeniu specjalisty i umiejętności, które wykorzystuje w praktyce. Dzięki temu sprawdzona jest nie tylko wiedza teoretyczna, ale również umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność czy znajomość niuansów, które nie stanowią wyzwania dla specjalisty z kilkuletnim stażem.
Marek Maklakiewicz – specjalista, który stoi na czele działu social media w Internet Plus – tytuł Facebook Certified Digital Marketing Associate zdobył pomimo trwającej pandemii i będzie mógł posługiwać się nim przez dwa lata. Po upływie tego czasu zalecane jest powtórzenie egzaminu, ponieważ środowisko mediów społecznościowych oraz szeroko pojętego digital marketingu zmienia się na tyle dynamicznie, że w roku 2022 wiele informacji może ulec dezaktualizacji.
Obsługa kanałów społecznościowych firmy – niezależnie od branży czy wielkości przedsiębiorstwa – przez doświadczonego eksperta, posługującego się oficjalnym certyfikatem Facebooka, to gwarancja najwyższego standardu usług zarówno w zakresie działań organicznych, jak i płatnych kampanii w serwisie. Chcesz powierzyć wizerunek swojej firmy jedynie w najlepsze ręce? Skontaktuj się z naszym doradcą i już dziś rozpocznij współpracę ze specjalistami z Internet Plus.