Czy to koniec aplikacji TikTok?
Jednym z tematów, który od kilku miesięcy rozpala świat social media, jest serwis społecznościowy TikTok, zarządzany przez chińską firmę ByteDance. Jednak tym razem nie chodzi o kolejne viralowe video, lecz obawy o właściwą ochronę danych osobowych użytkowników korzystających z aplikacji. Na chwilę obecną TikTok został całkowicie zakazany w Indiach, przez co dostęp do niego straciły dziesiątki milionów użytkowników, natomiast w Stanach Zjednoczonych najprawdopodobniej zarządzanie aplikacją przejmie amerykańska spółka Oracle.
Problem jest jednak dużo szerszy, ponieważ podobne obawy dotyczą również setek innych aplikacji chińskiego pochodzenia. Czy to początek większej zmiany? Czas pokaże!
Bartosz Robakowski – Specjalista ds. Social Media
Facebook Business Suite
Facebook wychodząc naprzeciw potrzebom małych firm, stara się wspierać przedsiębiorców, wprowadzając nowe narzędzia i usprawnienia. We współpracy z firmą Deloitte powstało badanie dotyczące wpływu COVID-19 na wzorce zakupowe konsumentów i korzystanie z narzędzi cyfrowych do wyszukiwania produktów/firm, a także interakcji z nimi.
Okazało się, że aż o 40% zwiększyło się wykorzystanie mediów społecznościowych, kanałów on-line i wiadomości w celu uzyskania rekomendacji dla firm i zakupów produktów. Wyciągając wnioski z tego badania gigant stworzył Facebook Business Suite – rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie wszystkimi produktami Facebooka (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger) i umożliwia przedsiębiorcom jednoczesne publikowanie na Facebooku oraz Instagramie, a także zarządzanie i otrzymywanie wiadomości, powiadomień czy alertów w jednym miejscu.
Na ten moment nowy interfejs jest dostępny dla wybranych małych firm, a w przyszłym roku zostanie rozszerzony na cały świat i na większe przedsiębiorstwa.
Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media
Nie tylko darmowa kawa dla medyków, czyli które marki niosły wsparcie w czasie pandemii Covid-19?
Orlen, McDonald’s, Lidl czy Biedronka – według badania firmy Wavemaker z sierpnia 2020, to marki najlepiej wspierające konsumentów w ciągu ostatnich miesięcy pandemii Covid-19. Aż 8 na 10 polskich ankietowanych doceniło działania gigantów, którzy postawili na jeszcze większą ochronę klientów, ułatwienie pracy służb medycznych czy zwiększenie świadomości społecznej na temat zagrożenia koronawirusem.
Zaraz za siecią stacji paliw uplasowały się restauracje z żółtym logo, niemiecka sieć spożywcza, Biedronka, Allegro i Facebook. W rankingu znalazły się także: sklepy 4F, Santander, Lotos i Żabka, która zamyka zestawienie.
Joanna Kozłowska – Młodszy Copywriter
Znika limit 20% tekstu w reklamach na Facebooku
Ważna informacja dla reklamodawców - Facebook zezwala na używanie więcej niż 20% tekstu na grafice reklamowej i nie będzie już banował reklam zawierających większą ilość. Wspomniany limit z obowiązkowego stał się jedynie zalecanym. Z uwagi na czytelność przekazu w obrębie kreacji, mniejsza ilość tekstu sprawia, że reklama jest po prostu skuteczniejsza. Warto więc postawić na jasny, zwięzły i krótki tekst, aby przekaz przebił się do świadomości odbiorcy.
Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media