Biznes w czasach koronawirusa – badanie Kantar
Epidemia Covid-19 to czas, który w dużym stopniu dotknął gospodarkę. Badanie Kantar Global Business Compas przeprowadzone na grupie 4,5 tysiąca respondentów z 70 państw wskazuje m.in., że ponad połowa właścicieli firm z Polski jest zaniepokojona skutkami lockdownu, a aż 80% z nich deklaruje realne straty z tego tytułu. 56% wprowadziło w tym czasie nowe rozwiązania e-commerce. Co ciekawe jednak – jedynie 67% ankietowanych z Polski (w porównaniu do 90% respondentów z zagranicy) uważa, że pandemia wpływa na zmianę wzorców zachowań konsumenckich.
Ekwiwalent śladu węglowego jako waluta w jednym ze szwedzkich sklepów
Dbasz o środowisko? W Szwecji w sieci sklepów Felix można zapłacić za zakupy ekwiwalentem śladu węglowego. Każdy klient otrzymuje tygodniowy budżet o wartości 18,9 kg CO2. Wybierając świadomie produkty, których wytwarzanie nie powoduje wzrostu emisji gazów cieplarnianych, a więc w większości – roślinne, można przyczynić się do dbania o Ziemię. Sklep o znaczącej nazwie The Climate Store jest częścią długoterminowej strategii marki.
Joanna Kozłowska – Młodszy Copywriter
Hej Google, co to za piosenka?
Pewnie każdy z nas nieraz nucił jakiś kawałek, nie mając bladego pojęcia o tym, kto go wykonuje ani jaki jest jego tytuł. Istnieją aplikacje, które podają takie informacje, jednak tylko na podstawie odsłuchu utworu. Google, jak zawsze, poszło o krok dalej i wprowadziło nową funkcję pozwalającą znaleźć piosenkę po jej zaśpiewaniu, bądź też zanuceniu lub zagwizdaniu melodii. Można ją znaleźć w swoim Asystencie Google. Na razie opcja jest dostępna w 20 językach i będzie rozwijana.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media
Mapy Google kontra #covid – nowa funkcjonalność Google Maps
W październiku w Google Maps pojawiła się nowa funkcja umożliwiająca wyświetlenie danych o Covid-19. Nakładkę można wybrać z wysuwanego menu, w prawym górnym rogu, w którym obecnie znajdują się również takie opcje, jak widok domyślny, satelitarny, czy natężenie ruchu. Dane, na podstawie których uzupełniane są informacje na mapie, pochodzą z czterech źródeł: Wikipedii (dane WHO), The New York Times, z JHU CSSE i Samorządu miejskiego Brihanmumbai. Kolory odzwierciedlają liczbę zachorowań na 100 tysięcy mieszkańców:
- szary: mniej niż 1 przypadek,
- żółty: 1-10 przypadków,
- pomarańczowy: 10-20 przypadków,
- ciemnopomarańczowy: 20-30 przypadków,
- czerwony: 30-40 przypadków,
- ciemnoczerwony: powyżej 40 przypadków.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media
Kolejna porcja nowości od Facebooka!
Tym razem Facebook w dużej mierze skupił się na Messengerze. Oprócz nowych barw logo zostały odświeżone dwie istniejące już funkcje. Pierwsza dotyczy motywów czatu. Dodano nie tylko nowe kolory i gradienty, ale także trzy “skórki”: Halloween, Super, Tie-dye. Te ostatnie jednak wyświetlane są wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Pojawiło się też więcej reakcji w czacie na przesłane wiadomości. Do tej pory istniało sześć podstawowych emoji. Aktualnie wybór jest zdecydowanie atrakcyjniejszy. Co więcej, każdy użytkownik może spersonalizować swoje ulubione reakcje w polu głównym, aby uzyskać do nich szybki dostęp.
Patrycja Nalepa – Młodszy Specjalista ds. Social Media
Nowa wersja Google Analytics
Do użytku weszła czwarta już odsłona Google Analytics. Dla korzystających z Google Ads oznacza to możliwość głębszej integracji oraz dostęp do szeregu nowych informacji. Do nowych funkcjonalności należy m.in. tworzenie list odbiorców pozwalających na docieranie reklam do użytkowników niezależnie od kanału, z jakiego zostali pozyskani. Będą one automatycznie aktualizowane, co umożliwi łatwiejsze kierowanie np. w przypadku tzw. ratowania koszyków – po dokonaniu zakupu, użytkownik, który wcześniej był zakwalifikowany jako potencjalny klient, automatycznie znika z listy i trafia do zestawienia użytkowników, którzy dokonali konwersji.
Łatwiejsze zakupy w sieci dzięki integracji Google i YouTube
Do obiegu trafiły kolejne informacje odnośnie do możliwości reklamowych Google. Rzecznik prasowy firmy zdradził, iż Gigant z Mountain View planuje wdrożenie nowych funkcjonalności Google Zakupy, pozwalających na nabywanie produktów prezentowanych w materiale wideo na zasadach podobnych do telezakupów. Głębsza integracja YouTube i Google Zakupy to od dawna temat wielu zmian w Google Ads – nie jest tajemnicą, iż serwis wideo to idealne miejsce do promocji produktów, dlatego Google zależy na tym, aby jak najbardziej skrócić drogę pomiędzy prezentacją produktu a jego zakupem.
Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads