Rola Tik Toka w zwalczaniu dezinformacji na temat szczepionki na COVID-19
Tik Tok ma w planach zdecydowane działania, których zadaniem jest zaprzestanie rozprzestrzeniania się nieprawdziwych informacji dotyczących szczepionki na COVID-19. W tym celu już od 17 grudnia aktualizuje swoje treści w Centrum Informacji, zachęcając użytkowników zainteresowanych szczepionką do czerpania wiedzy z zaufanych źródeł.
Ponadto na Tik Toku pojawi się również nowy tag, który umożliwi łatwe oznaczanie oraz wykrywanie treści związanych ze szczepionką na COVID-19. Aby jeszcze bardziej usprawnić walkę z dezinformacją, Tik Tok będzie kontynuował współpracę z zewnętrznymi organizacjami, takimi jak AFP, Animal Político, Estadão Verifica, Lead Stories, NewTral, Politifact czy SciVerify & Teyit. Pozwoli to na zrozumienie tendencji w rozprzestrzenianiu się błędnych informacji na innych platformach, umożliwiając wykorzystanie tych trendów do aktywnej moderacji treści w aplikacji Tik Tok.
Paulina Wicińska – Młodszy Copywriter
Real Time Marketing – Cyberpunkowa gorączka!
10 grudnia światło dzienne ujrzała wyprodukowana przez CD Projekt Red gra Cyberpunk 2077. To zdecydowanie najbardziej wyczekiwana premiera tego roku. Świadczy o tym choćby fakt, iż Cyberpunk 2077 sprzedał się w nakładzie 8 mln egzemplarzy jeszcze przed premierą. Zobaczcie, jak poszczególne marki zareagowały na pojawienie się gry na rynku.
Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media
Collab – nowa aplikacja Facebooka
Aplikacja będąca swojego rodzaju konkurencją dla popularnego Tik Toka, służy do tworzenia muzycznych klipów wideo i udostępniania ich innym użytkownikom, by móc tworzyć zmiksowane teledyski na zasadzie współpracy (collaboration). Program zawiera w sobie specjalny zestaw narzędzi do synchronizowania i miksowania treści, co pozwala na łączenie ze sobą trzech niezależnych filmów – trzech artystów może nagrać poszczególne części utworu i połączyć je w całość.
Aplikacja nie jest jeszcze zintegrowana z Facebookiem, ale muzyczne produkcje można bez problemu udostępniać na platformach takich jak Instagram czy Tik Tok. Użytkownicy Apple mogą już pobrać aplikację z AppStore. Na razie nie wiadomo, kiedy Collab będzie dostępny na Androida.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media
Instagram – nowa opcja wyszukiwania po słowach kluczowych
Przyszedł czas na rewolucję na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych. Od teraz na Instagramie możemy wyszukiwać treści nie tylko po nazwie konta, lokalizacji, czy hashtagach, ale również na podstawie słów kluczowych. Ta nowa funkcjonalność pozwala lepiej dopasowywać wyniki i umożliwia użytkownikom na dotarcie do jeszcze większej ilości interesujących ich treści. Możliwe, że już niedługo używanie w każdym poście wielu linijek hashtagów w najróżniejszych formach, okaże się niepotrzebne.
Instagram stopniowo wprowadza tę funkcjonalność do kolejnych krajów. Jeszcze nie wiadomo, kiedy pojawi się ona w Polsce.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media