Jak tworzyć skuteczne hasła reklamowe?

Jak tworzyć skuteczne hasła reklamowe?

Czy wiesz, że słowo slogan pochodzi od gaelickiej frazy sluagh-ghairm oznaczającej zawołanie bojowe szkockich plemion? Dzięki niemu poszczególni członkowie potrafili odnaleźć się w boju, a co za tym idzie – skutecznie wygrać bitwę. Co to ma wspólnego ze współczesną reklamą? Więcej niż się spodziewasz – to właśnie hasła reklamowe biją się o uwagę Klienta, a zwycięża oczywiście ten ze sprzedawców, który ją zdobędzie. Co warto wiedzieć o tworzeniu skutecznych sloganów?

Moc skondensowanego słowa

Wyobrażasz sobie dzisiejsze kampanie reklamowe słynnych marek bez chwytliwych haseł? Raczej nie. Czasami wystarczy, że usłyszysz jakieś zdanie, zbitkę słów i już wiesz, że chodzi o usługę lub przedmiot oferowany przez tę konkretną firmę. Dobre hasło reklamowe często przechodzi do języka potocznego, jest parafrazowane, zapamiętywane i jednoznacznie kojarzone z kampanią reklamową konkretnej marki. Wystarczy tu wymienić choćby takie slogany jak “Zawsze Coca-Cola”, “Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”, “Das Auto”, “Impossible is nothing” czy “Connecting people”.

Kobieta trzyma kartkę z napisem.

Czy łatwo jest stworzyć skuteczne hasło reklamowe?

Zdecydowanie nie. Trudność tego przedsięwzięcia wiąże się z kilkoma czynnikami. Po pierwsze slogan musi być zwięzły, krótki, łatwy do zapamiętania, a jednocześnie – pozwalający w kilku słowach uchwycić najważniejsze przesłanie lub cechy produktu. Po drugie – nad jego stworzeniem pracuje zazwyczaj kilka osób, co niewątpliwie – wiąże się z koniecznością ustalenia, która z przedstawionych propozycji spełnia nasze oczekiwania. Po trzecie – dobre hasło reklamowe wymaga czasu, skupienia, przepracowania i cierpliwości.

Cechy doskonałych sloganów

Jeżeli rozpoczynasz właśnie akcję reklamową i myślisz nad stworzeniem skutecznego hasła – poznaj nasze wskazówki. Idealne hasło reklamowe musi:

  • mocno korespondować z marką i identyfikować się z nią – powinno albo zawierać nazwę, albo jednoznacznie kierować myśli odbiorcy w stronę konkretnego produktu,
  • być dopasowane do charakteru reklamowanego przedmiotu, usługi itp. – inny slogan będzie dobry dla luksusowego, 5-gwiazdkowego hotelu, a inny dla sielskiego domku na wynajem,
  • zawierać element zaskoczenia, grę słowną, parafrazę – tutaj wystarczy spojrzeć choćby na reklamy popularnego piwa “Żubr”, czy ostatnio – sklepu Lidl,
  • być zapamiętywalne – najlepiej krótkie, zbudowane prostym językiem,
  • pozostać oryginalne – takie, którego nie wymyśli się przy porannej kawie (choć czasem twórcom zdarzają się genialne momenty olśnienia),
  • zawierać w sobie korzyść dla odbiorcy – np. “Apap – i po bólu”,
  • być wiarygodne – pamiętaj, że początkowo zainteresowany sloganem odbiorca zacznie szukać głębiej. Jeśli dopatrzy się nieścisłości pomiędzy hasłem reklamowym a tym, co mu oferujesz – kampania nie ma sensu. Oszukany, nawet w najlepszej wierze Klient, to Klient stracony.

Napis na świecącym pudełku.

Nie są to jedyne, ale z pewnością najważniejsze cechy dobrego hasła reklamowego. Pamiętaj jednak o tym, że na promocję marki składa się o wiele więcej czynników – takich jak pozycjonowanie strony, wartościowy content. Jeżeli szukasz specjalistów, którzy pomogą ci dotrzeć do większej liczby odbiorców – wybierz Internet Plus!