Freelancer czy agencja interaktywna – kogo wybrać?

Freelancer czy agencja interaktywna – kogo wybrać?

Myślisz na poważnie o założeniu biznesu i czerpaniu z niego realnych korzyści? Chcesz przyciągać nowych klientów, ale przede wszystkim – być widocznym w sieci? Nic prostszego – zadbaj o odpowiednią stronę internetową wypełnioną wartościowym contentem. Same zdjęcia to za mało – tym bardziej że pozycjonowanie witryn bazuje głównie na słowach kluczowych zawartych w opisach. Stajesz więc przed dylematem, który prędzej czy później spotyka każdego przedsiębiorcę: kogo wynająć do napisania odpowiednich tekstów? W zasadzie do wyboru masz freelencerów, czyli copywriterów będących wolnymi strzelcami lub profesjonalną agencję interaktywną. Kogo wybrać?

Co daje współpraca z freelancerem i dlaczego nie zawsze się sprawdza?

Na pierwszy rzut oka zlecenie stworzenia tekstów tzw. “wolnemu strzelcowi” wydaje się kuszącą propozycją. I dla niektórych może się taką okazać. Wszystko rozbija się o to, w jakiej perspektywie myślimy o rozwoju biznesu. O ile chcemy wystartować szybko, dysponujemy niewielkim budżetem, a sama działalność ma stanowić jedynie chwilowe źródło dochodu – rzeczywiście – upolowany w sieci człowiek od pisania może na krótką metę zaspokoić nasze oczekiwania. Z drugiej strony – w ogłoszeniach roi się od studentów, chcących po prostu szybko dorobić do stypendium. Zazwyczaj ciężko wyegzekwować od nich wystawienie faktury VAT, a i zdarza się, że nieoczekiwanie znikają...

Google.

Czy freelancer zadba o moją stronę kompleksowo?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna – owszem – są osoby, znające się jednocześnie na pisaniu tekstów, pozycjonowaniu, grafice. Jednak w przypadku zleceń od dużych firm – mogą zwyczajnie nie znaleźć wystarczającej ilości czasu na wykonanie wszystkich zadań. Co więcej – długofalowa współpraca z kilkoma klientami w pewnym momencie staje się mocno obciążająca. Kończące się terminy, konieczność wykonywania kilku zadań niemal jednocześnie, poprawki – to wszystko wymaga naprawdę dużego zaangażowania i może generować ogromny stres dla zleceniobiorcy. Taki copywriting jest pospieszny, nieprzemyślany, a autor zaczyna tworzyć na ilość, zapominając o jakości.

Zalety współpracy z agencją copywriterską

Nawiązanie kontaktu z agencją interaktywną pozwala przede wszystkim powierzyć wszelkie zadania związane z dbałością o stronę sztabowi specjalistów z różnych dziedzin. Ciekawe teksty pisane przez copywriterów, unikatowy projekt strony, start kampanii w social mediach, a później – kompleksowe audyty – tak rozbudowanych usług nie jest w stanie zapewnić żadna jednoosobowa działalność. Co więcej – w przypadku choroby lub zdarzenia losowego zlecenie jest realizowane przez zastępców nieobecnego pracownika, więc nie grożą Ci przestoje. Ponadto – agencja interaktywna to firma – tutaj obieg dokumentów jest w pełni profesjonalny, a zniknięcie z dnia na dzień – praktycznie niemożliwe.

Agencja interaktywna to dostęp do nowoczesnych technologii i zaawansowane narzędzia

Duże firmy usługowe dbają o klientów, zależy im na renomie. Na pewno nie zostaniesz sam ze swoimi pytaniami. Co więcej – większość oprogramowania w nowoczesnych agencjach działa na opłaconych licencjach z rozbudowanymi dodatkami. Tutaj możesz mieć pewność, że otrzymasz kilka propozycji gotowych szablonów stron, które będą zmodyfikowane zgodnie z Twoimi potrzebami. Pozycjonerzy zadbają o drobiazgową analizę słów kluczowych, a dział sprzedaży – o atrakcyjne warunki współpracy. Do Ciebie należy jedynie kompleksowe wypełnienie briefu, czyli dokumentu z jak najbardziej szczegółowymi informacjami dotyczącymi Twojej działalności, co pozwoli copywriterom na tworzenie wartościowych treści.

Praca przy laptopie.

Podsumowując – agencja interaktywna gwarantuje klientowi holistyczną opiekę nad stroną – nie tylko pisaniem tekstów. Specjaliści dbający o odpowiednią widoczność witryny w sieci, aktualne treści w opisach produktów czy atrakcyjne grafiki to zdecydowanie lepsza opcja niż wybrany na chybił trafił przypadkowy zleceniobiorca. A jeśli Ty także szukasz fachowców od marketingu – daj nam znać.