Jeszcze niedawno chęć poszerzenia kwalifikacji i nabycia nowych umiejętności wiązała się z koniecznością znalezienia stacjonarnego kursu czy warsztatów lub wymagała uczestnictwa w wykładach na uczelni. I choć od kilku lat szkolenia prowadzone przez internet nie są niczym nadzwyczajnym, dziś – w dobie pandemii i wyzwań, z jakimi mierzymy się każdego dnia – jest to wręcz nieocenione źródło przydatnej wiedzy.
Kto może wziąć udział w webinarze?
Ogromną zaletą uczestnictwa w internetowych prezentacjach jest brak ograniczeń związanych z liczbą słuchaczy. Dawniej w szkoleniach mogło wziąć udział tylu chętnych, ile miejsc znajdowało się w sali, a jeżeli krzeseł nie wystarczało dla wszystkich, konieczne było zorganizowanie kolejnej edycji warsztatów. Dziś tego typu problemy wydają się wręcz abstrakcyjne, bo jedyne, czego potrzebujemy do poprowadzenia prelekcji, to komputer z szybkim internetem, mikrofonem i kamerą. Każdy, kto tylko chce posłuchać eksperta w danej dziedzinie, może wziąć udział w webinarze. W jaki sposób możemy znaleźć się w wirtualnej sali wykładowej?
Wielu szkoleniowców organizuje darmowe webinary, których program stanowi pewnego rodzaju wstęp do zagadnień szerzej omawianych w książkach czy autorskich, płatnych kursach. To świetny sposób na to, by sprawdzić, czy dana tematyka w ogóle Cię interesuje, czy chcesz dowiedzieć się więcej i rozwijać w tym kierunku, a co za tym idzie – czy jesteś gotów zapłacić za tę wiedzę. Dzięki temu, prowadząc własne przedsiębiorstwo, możesz na przykład poznać podstawy marketingu internetowego i samodzielnie wykonywać część działań. Uczestnictwo w szkoleniach prowadzonych przez doświadczonych praktyków pozwala zrozumieć różne zależności, poznać statystyki, nauczyć się pewnych mechanizmów, a w ostateczności stać się lepszym przedsiębiorcą. Stale poszerzana wiedza otwiera wiele drzwi, w tym na przykład możliwości współpracy z profesjonalistami – znajomość podstawowych branżowych pojęć, reguł czy metod wydaje się banałem, jednak pozwala znacząco podnieść efektywność prowadzonych działań.
Transmisje na żywo czy ogólnodostępne materiały – jak oglądać webinary?
Chcąc zdobyć wiedzę z wybranego zakresu, na pewno znajdziesz wartościowe materiały w postaci filmów na YouTube. Darmowy, nieograniczony dostęp do prelekcji profesjonalistów to dobry punkt wyjścia. Bardzo często jednak bywa, że jeśli pierwszy raz spotykasz się z danym zagadnieniem, możesz mieć wątpliwości. Komu zadać pytanie? Czy uda się uzyskać odpowiedź? W przypadku filmów, które publikowane są w serwisie po ich nagraniu, może nie być to takie proste. Właśnie dlatego ogromną popularnością cieszą się webinary w postaci transmisji na żywo. Poszczególne narzędzia czy dedykowane do tego serwisy umożliwiają prowadzenie komunikacji z prelegentami w czasie rzeczywistym – za pomocą czata. W każdej chwili możesz napisać wiadomość z pytaniem, na które na pewno otrzymasz odpowiedź.
W jakiej tematyce mogę się rozwinąć dzięki uczestnictwu w webinarach?
Tak naprawdę możliwości są nieograniczone – może z wyjątkiem czynności manualnych. Wszystko, o czym można opowiedzieć czy pokazać na prezentacji multimedialnej, stanowi dobry materiał do przeprowadzenia webinaru. Eksperci ze swoich dziedzin dostrzegają, jak duże jest zainteresowanie – zarówno laików, jak i adeptów – dzięki czemu obecnie oferta internetowych seminariów jest wręcz gigantyczna. Obsługa wybranych programów komputerowych, programowanie w różnych językach, obróbka graficzna, zagadnienia z zakresu marketingu, prawa, rachunkowości – wymieniać można w nieskończoność. Dziś dostęp do rzetelnych materiałów i fachowej wiedzy jest bardzo łatwy, wystarczy włączyć komputer, by znaleźć to, co Cię interesuje.
Prowadzenie własnej firmy krok po kroku
Pandemia koronawirusa sprawiła, że w Twoim życiu zawodowym zaszły diametralne zmiany? Nie jesteś sam – w ciągu ostatniego roku wielu ludzi postawiło wszystko na jedną kartę i zdecydowało się uruchomić własne przedsiębiorstwo. Jednak prowadzenie firmy wymaga umiejętności nie tylko w zakresie tego, w czym się specjalizujesz. Otwierając na przykład sklep internetowy z importowaną odzieżą, częściami samochodowymi czy karmą dla zwierząt, potrzebujesz wiedzy prawniczej, księgowej, marketingowej i managerskiej. Wiele rzeczy jesteś w stanie zrobić samodzielnie, jeśli tylko dowiesz się, jak – a jeśli natrafisz na schody, zawsze możesz skorzystać ze wsparcia specjalistów.
Internet pełen jest wykładów i prezentacji, dzięki którym dowiesz się, jak samodzielnie napisać biznesplan, przygotować strategię rozwoju marki, opracować regulamin strony www, jak zastosować przepisy RODO, jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa i co musi się na niej znaleźć, jak docierać do potencjalnych klientów, jak rozwiązywać spory, jak wystrzegać się nieświadomego łamania przepisów prawa autorskiego i nie tylko. Dostęp do fachowej wiedzy jeszcze nigdy nie był tak prosty!