Internet News #19

Internet News #19

Wspólna akcja Żywiec Zdrój i Grupa Żywiec „Dbamy o wodę”

Jakie było nasze (i zapewne innych użytkowników mediów społecznościowych również) zdziwienie, kiedy 18 marca okazało się, że Żywiec Zdrój i Grupa Żywiec tymczasowo zamieniły się profilami w social media. Na wyjaśnienia nie trzeba było długo czekać, bowiem już 22 marca w Światowy Dzień Wody okazało się, że obie firmy połączył wspólny cel – ochrona zasobów wodnych terenów Żywiecczyzny, z którego to obie marki pochodzą. Zajrzyjcie TUTAJ, aby dowiedzieć się więcej o akcji „Dbamy o wodę”!

Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media

Aktualizacje dotyczące bezpieczeństwa marki

W marcu Facebook postanowił skupić się na temacie praw autorskich dla marek, aktualizując swoją aplikację – Prawa autorskie do znaków towarowych i reklam.

Od teraz za pośrednictwem Menedżera praw autorskich ich właściciele mogą zgłaszać roszczenia i pobierać pieniądze za reklamy wykorzystujące ich chronione materiały. W przypadku trafienia na treści, które naruszają prawa autorskie, firmy mogą je zgłosić, a zespół Facebooka zajmie się ich przeanalizowaniem, a w uzasadnionych przypadkach ich usunięciem.

Jakie zmiany wprowadzono we wspomnianym narzędziu? Przede wszystkim dodano funkcję wyszukiwania poprzez obraz oraz rozszerzono wyniki wyszukiwania – narzędzie będzie od teraz wyświetlać również wyniki obejmujące firmy sprzedające za pośrednictwem sklepów lub w postach na Instagramie oznaczonych tagami produktów.

Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media

Who run the world? Girls – Nike celebruje macierzyństwo jako symbol siły kobiet

Reklama Nike to coś więcej niż promocja pierwszej kolekcji ubrań stworzonej specjalnie dla kobiet w ciąży. Spot pokazuje, że siła jest kobietą, szczególnie na tak wymagającym etapie życia, jakim jest ciąża i wczesne macierzyństwo. Najnowsza kampania to ukłon w stronę wszystkich obecnych oraz przyszłych mam – wytrwałych, niezależnych i pewnych siebie.

W reklamie pojawiają się znane kobiety ze świata sportu – Serena Williams, Bianca Williams, Alex Morgan, Nia Ali czy Shelly-Ann Fraser-Pryce.

‘Undo Send’

Często tweetujesz pod wpływem emocji, a może po prostu popełniłeś błąd w pisowni? Twitter testuje nową funkcję i bardzo możliwe, że już niedługo pozwoli użytkownikom na edytowanie tweetów przed ich opublikowaniem.

Testowana opcja ma przypominać istniejące już narzędzie Gmaila, które umożliwia wycofanie wiadomości e-mail w ciągu 30 sekund.

Ewelina Najda – Zastępca Team Leadera Działu Copywritingu

Trump wraca do sieci z własną platformą

Donald Trump jeszcze do niedawna był aktywnym użytkownikiem mediów społecznościowych. W styczniu bieżącego roku portale – między innymi Facebook oraz Twitter – postanowiły zablokować konta byłego prezydenta USA. Stało się tak przez rozpowszechnianie przez niego informacji o sfałszowaniu wyników wyborów prezydenckich, co później miało swoje skutki w Kapitolu. Trump jednak nie daje za wygraną. Internet obiegła informacja o tworzeniu własnego serwisu społecznościowego. Prawdopodobnie będzie to platforma zrzeszająca jego zwolenników.

Czy nowy portal stanie się konkurencją dla najpopularniejszych serwisów? O tym prawdopodobnie przekonamy się w najbliższych miesiącach.

Patrycja Nalepa – Specjalista ds. Social Media

Kampania teaserowa Deli2.pl, czyli jak uzyskać rozgłos, wykorzystując pomysł, a nie wielki budżet

W połowie marca internet obiegły zdjęcia kilku billboardów w Warszawie, na których widniało hasło: “Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia! #zostanwdomu”. Natychmiast spekulowano, kto może stać za kampanią i wielu komentatorów wskazywało samego Lidla lub jego największych konkurentów. Gdy uwaga została skutecznie przyciągnięta – i zanim odbiorcy stracili zainteresowanie zagadką – do akcji przyznała się firma Tower Investment, która niedawno uruchomiła sklep online Deli2.pl. W kolejnym etapie kampanii ustawiono pod Warszawą billboardy z logo sklepu oraz wymownym “sorry Lidl…”, czym marka wzbudziła jeszcze większą ciekawość mediów i konsumentów.

Akcja była precyzyjnie zaplanowana, a jak wyjaśnia stojący za nią prezes spółki, bezpośrednio nawiązywała do komunikacji Lidla mocno nakierowanej na troskę o zdrowie klientów. W uzyskaniu rozgłosu z pewnością pomógł sprzeciw sieci dyskontów, która podjęła kroki prawne przeciwko działaniu Tower Investment, powołując się na czyny nieuczciwej konkurencji.

Duże marki ostatecznie rezygnują z jajek pochodzących z chowu klatkowego

Jesteśmy świadkami prawdziwej dobrej zmiany. W 2017 roku firma Nestle ogłosiła, że zobowiązuje się do zrezygnowania ze stosowania jajek z chowu klatkowego – a warto dodać, że do koncernu należy marka Winiary, największy producent majonezu w Polsce. Rok później taką samą deklarację wystosowała Lubella, która w swojej ofercie ma między innymi makarony jajeczne. Dziś obie marki z dumą ogłaszają, że zrealizowały swój cel, w tym Lubella znacznie szybciej, niż pierwotnie planowano. To jednak nie koniec – pożegnanie z jajkami pochodzącymi z chowu klatkowego zapowiadają także sieci dyskontów: Biedronka (stopniowo w kolejnych regionach) oraz Kaufland, który deklaruje, że już od początku 2022 roku wszystkie jajka w asortymencie pochodzić będą z wolnego wybiegu lub chowu ściółkowego.

Zofia Balcer – Copywriter