Pandemia koronawirusa zmusiła dużą część przedsiębiorców do wprowadzenia zmian w ich biznesach. Wiele firm postanowiło w związku z tym przenieść swoją działalność do sieci. To nie tylko dobra praktyka, dzięki której możliwe jest poszerzenie grona klientów oraz zasięgu działalności, ale również – a może przede wszystkim – konieczność, aby móc przetrwać na rynku. Pierwszym krokiem w procesie przenoszenia biznesu do świata online jest stworzenie strony internetowej, która stanowi doskonałą wizytówkę firmy – dzięki niej możesz wyjść poza czysto informacyjną formę prezentacji, stawiając na jej interaktywną odsłonę. Strona internetowa to jednak nie wszystko! Dostępnych jest bowiem wiele narzędzi wspierających jej funkcjonowanie, ulepszając ją i uzupełniając to, co oferuje klientom.
Messenger
Messenger jest narzędziem, które umożliwia umieszczenie na stronie internetowej widżetu pozwalającego na czat z Twoją firmą. Jest to znaczne ułatwienie kontaktu dla klientów zainteresowanych świadczonymi przez Ciebie usługami. Dzięki chatbotowi możemy uprościć użytkownikowi znalezienie informacji, której szuka. Rozwiązanie to jest używane przez wiele firm – dzięki takiej automatyzacji możemy zlecić zadania naprawdę ważne wykwalifikowanym pracownikom, oszczędzając tym samym czas i pieniądze.
Z pewnością nieraz spotkałeś się z żartobliwym powiedzeniem, że jeśli nie masz konta na Facebooku, to nie istniejesz. Nie jest to oczywiście w 100% prawda, jednak dobrze obrazuje siłę tego portalu. Stanowi on doskonałe narzędzie do nawiązywania i utrzymywania relacji ze swoimi klientami. Co więcej, Facebook świetnie sprawdzi się także do udostępniania informacji o nowych produktach czy usługach. Dzięki odpowiedniemu prowadzeniu profili w mediach społecznościowych możesz znacząco poprawić ruch na swojej stronie internetowej. Jest to możliwe poprzez udostępnianie wpisów blogowych, linków do produktów w sklepie lub po prostu informacji o Twojej działalności.
Sklep internetowy
Sklepy internetowe w dzisiejszych czasach z powodzeniem potrafią zastąpić nam ich stacjonarne odpowiedniki. Zapewniają bogatą ofertę, przystępne ceny i atrakcyjne promocje, a wiele z nich przy zakupach za określoną kwotę oferuje również darmową wysyłkę. Zakupy online zyskują coraz większą popularność z uwagi na wygodę i dostępność tego rozwiązania.
Istnieje wiele platform, które umożliwiają prowadzenie tego rodzaju biznesu stosunkowo niewielkim kosztem. Dzięki zintegrowanym narzędziom wystawisz fakturę, określisz rodzaj wysyłki, a także pobierzesz płatność za swój produkt lub usługę. Prowadzenie sklepu internetowego pozwoli Ci poszerzyć grono klientów, a dzięki odpowiednio zaplanowanej kampanii, np. poprzez newsletter, bez problemu poinformujesz ich o nowej ofercie, promocjach i nie tylko.
Newslettery
A skoro o newsletterach mowa, to jest to kolejne narzędzie ułatwiające prowadzenie biznesu online. Rozwiązanie to można porównać do gazetki z ofertami marketów, którą być może otrzymujesz do skrzynki pocztowej. Newsletter przyjmuje formę wiadomości e-mail regularnie otrzymywanej przez zapisanych użytkowników. Aby jednak odbiorcy chcieli się zapisać do newslettera, należy ich skutecznie do tego zachęcić, np. poprzez kupon rabatowy na pierwsze zakupy. Narzędzie to sprawdzi się nie tylko w przypadku sklepów internetowych – jeśli Twoja działalność ma inny charakter, możesz wykorzystać newsletter do informowania swoich klientów o nowych postach, ofertach czy realizacjach.
Biznes online – działaj na własnych zasadach
Przeniesienie swojej firmy do sieci to rozwiązanie umożliwiające wielu przedsiębiorcom utrzymanie się na rynku mimo niesprzyjających warunków wywołanych przez pandemię. To jednak niejedyny powód, dla którego warto działać w internecie. Stworzenie strony internetowej i prowadzenie biznesu online z wykorzystaniem sprawdzonych narzędzi pozwala na rozwój firmy, dotarcie do nowych odbiorców, jak również zwiększenie zasięgu swojej działalności.
W Internet Plus zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele czynników wpływa na rozpoznawalność firmy w sieci i jak ważna jest widoczność strony internetowej. Nasi specjaliści zadbają o wizerunek Twojej działalności w internecie, podczas gdy Ty możesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu.