Internet News #20

Internet News #20

4 nowości audio od Facebooka

Podcasty – wykorzystując niesłabnącą popularność tego formatu, Facebook postanawia umożliwić ich nadawcom dotarcie do nowych słuchaczy, z kolei fanom dać szansę na wygodny odsłuch ulubionych treści – także podczas działania aplikacji Facebook w tle.

Soundbites – funkcja ta pozwoli na tworzenie krótkich klipów audio (np. z inspirującym cytatem, poezją, żartem czy anegdotą), które będą mogły być później przekazywane dalej tak jak dobrze wszystkim znane viralowe filmiki.

Live Audio Rooms – patrząc z zazdrością na sukces Clubhouse, Facebook ma w planach umożliwić użytkownikom tworzenie pokoi do prowadzenia rozmów głosowych na żywo. Co ciekawe, opcja ta ma być dostępna zarówno z poziomu samej aplikacji Facebooka, jak i Messengera.

Sound Studio – proponując tak wiele nowych funkcji audio, Facebook zadbał również o nowoczesny zestaw narzędzi, dzięki którym tworzenie i edytowanie plików nie będzie wymagało korzystania z zewnętrznych aplikacji. Sound Studio ma oferować zaawansowane, lecz równocześnie wygodne w używaniu opcje, takie jak zamiana mowy na tekst, dźwięk przestrzenny czy filtry głosowe.

Paulina Wicińska – Młodszy Copywriter

Google testuje nową opcję dopasowania słów kluczowych

Testy odbywają się aktualnie nieoficjalnie – jeden z użytkowników Google Ads zauważył nowy typ dopasowania w trakcie filtrowania danych. Poza dotychczasowymi funkcjami, do wyboru istniało dopasowanie “smart matching” i choć Support Google nie definiuje tego typu dopasowania, możemy się domyślać, że będzie ono kolejnym krokiem na drodze do pełnej automatyzacji kampanii i procesu popularyzacji kampanii inteligentnych.

Oficjalne stanowisko Google w tej sprawie brzmi:

“Ta opcja filtrowania jest wynikiem błędu, który jest aktualnie naprawiany. Błąd nie miał wpływu na ruch pochodzący z reklam. Eksperyment jest jednym z wielu małych testów przeprowadzanych przy pomocy wybranych użytkowników. Na ten moment nie mamy więcej materiałów, które można w tej sprawie udostępnić.”

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

Lagun z Krakowa pomaga w ratowaniu zwierząt

Miniony tydzień w social mediach należał do laguna – tajemniczego stworzenia budzącego postrach wśród mieszkańców jednego z krakowskich osiedli. Wkrótce okazało się jednak, że nie był to żaden niebezpieczny stwór, lecz rogalik, który przypadkiem znalazł się na drzewie. Sprawa laguna wzbudziła zainteresowanie nie tylko w polskim, ale też światowym internecie, a jego popularność postanowiło wykorzystać kilka kawiarni i cukierni – w słusznej sprawie. Część zysków przekażą one bowiem na rzecz Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami odpowiedzialnego za “schwytanie” laguna.

Veggie Burger – wegetariańska kanapka McDonald’s już w Polsce

McDonald’s Polska przygotowało coś specjalnego dla wegetarian, których w Polsce z roku na rok przybywa. Restauracja wprowadziła do swojej stałej oferty nową kanapkę stworzoną wyłącznie z produktów pochodzenia roślinnego. Kotlet warzywny został przygotowany między innymi z brokułów i groszku, a całość uzupełniają dobrze znane miłośnikom McDonald’s cheddar, sałata oraz pomidor. Kampania marketingowa Veggie Burgera opiera się zaś na tworzeniu pomysłowych haseł z wykorzystaniem przedrostka “wege-” jak “wegemarzony” czy “wegenomenalny”.

Dawid Konieczka – Młodszy Copywriter

To już pewne! Do 30 czerwca 2021 roku Facebook wycofa z użycia usługę Facebook Analytics

Facebook uruchomił tę usługę kilka lat temu, wzorując się na Google Analytics. Jej głównym zadaniem jest połączenie danych ze strony na Facebooku z danymi pochodzącymi z piksela Facebooka w celu pokazania pełnej ścieżki konwersji między tym, co dzieje się na Facebooku i Instagramie (na przykład komentarz do posta), a ewentualnym zakupem w aplikacji lub w innej witrynie internetowej.

Dlaczego zatem Facebook zdecydował się na wycofanie usługi?

Okazuje się bowiem, że nikt tak naprawdę nie korzystał z Facebook Analytics, a przynajmniej nie na taką skalę, jakiej oczekiwałby Facebook. Thomas Petit Konsultant ds. Rozwoju Rozwiązań Mobilnych w jednej ze swoich wypowiedzi stwierdził, że większość programistów zdecydowanie preferuje niezawodne narzędzia do analizy produktów, takie jak Amplitude lub Mixpanel. Stąd decyzja o wycofaniu usługi.

Oczywiście nie brakuje osób, które będą tęsknić za Facebook Analytics. Opinie o tej decyzji jak zawsze są podzielone.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Wielki wyciek z Facebooka

W tym miesiącu doszło do kolejnego wycieku danych użytkowników Facebooka. Hakerzy uzyskali dostęp do informacji ponad 533 milionów osób ze 106 krajów. Wśród nich znalazło się również blisko 2,7 miliona polskich użytkowników serwisu. Skradzione dane obejmowały numery telefonów, imiona i nazwiska, lokalizacje, daty urodzenia, statusy związku, adresy mailowe i biografie. Aby sprawdzić, czy nasze dane zostały ujawnione, należy skorzystać ze strony haveibeenpwned.com.

Ta sytuacja to sygnał ostrzegawczy – korzystając z usług, które wymagają uwierzytelnienia, warto zwracać uwagę na udostępniane informacje oraz silne hasło chroniące profil przed cyberatakami.

Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media