Znana sieciówka w Metaverse?
W ostatnim czasie internet obiegła informacja o tym, że szwedzkie przedsiębiorstwo odzieżowe H&M planuje otworzyć nowy, wirtualny sklep w Metaverse. Klienci mieliby płacić za ubrania monetami Ceek i “ubierać je” wyłącznie w świecie wirtualnym.
Na Twitterze firmy Ceek pojawił się nawet film prezentujący nowy sklep w Metaverse. Znana sieciówka jednak nie potwierdziła nawiązania współpracy, ani też w najbliższym czasie nie planuje podejmowania takich działań.
W kolejnym wpisie Ceek znalazło się sprostowanie zaprezentowanego filmu. Jak się okazało, był jedynie koncepcją, natomiast prowadzone są rozmowy z pracownikami H&M, aby ten plan urzeczywistnić.
Patrycja Nalepa – Specjalista ds. Social Media
Zmiany w sposobie planowania wydatków związane z pandemią
Pandemia, z którą żyjemy już od niemal 2 lat, dała się we znaki każdej dziedzinie naszego życia – również tej związanej z wydatkami. Jak dowodzą badania Barometru Providenta – zaledwie ⅓ respondentów zadeklarowała, na co wyda pieniądze w rozpoczynającym się roku. Tymczasem – jeszcze 3 lata temu zrobiło to około 70% zapytanych. Obecnie stawiamy na spontaniczne decyzje zakupowe zależne od posiadanych oszczędności, czy sytuacji zawodowej. Co ciekawe – jeśli już mamy plany zagospodarowania finansów, dotyczą one najczęściej codziennych zakupów i opłacania rachunków.
Piwo bezalkoholowe z witaminą D od marki Corona
Sunbrew 0,0% to nazwa nowego piwa bezalkoholowego, które właśnie wprowadziła na kanadyjski rynek marka Corona. Jednak nie jest to – jak można sądzić – kolejny z wielu obecnych na sklepowych półkach bezprocentowych produktów. Wzbogacony o naturalne aromaty oraz witaminę D napój jest częścią kampanii “Sunshine, Anytime”, mającej na celu zachęcenie do wychodzenia z domów i cieszenia się słońcem. Na rynek europejski piwo ma trafić jeszcze w tym roku.
Joanna Kozłowska – Copywriter
Xi Rang
Metavers doczekał się swojej chińskiej wersji. Mowa o Xi Rang, platformie Baidu, która może okazać się lepszą wersją amerykańskiego projektu. Wyróżnia ją przede wszystkim to, że ma być dostępna nie tylko przy wykorzystaniu gogli VR, ale również zwykłego komputera czy smartphona.
Według informacji producenta, w wirtualnej sali konferencyjnej ma zmieścić się aż 100 tysięcy widzów! To by oznaczało, że w przyszłości wiele imprez z całego świata można by przenieść do świata wirtualnego. Na ten moment platforma jest na wczesnym etapie rozwoju i ogranicza się głównie do możliwości odwiedzenia tradycyjnych miejsc związanych z kulturą, jak np. Świątynia Shaolin. Twórcy jednak zapowiedzieli, że będą dodawać nowe funkcjonalności w najbliższym czasie.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media