Facebook Business Manager to narzędzie, od którego założenia powinien zacząć każdy właściciel firmy pragnący rozpocząć działania w systemie Facebooka. Jest polecany także agencjom, aby mogły bezpiecznie zarządzać stronami na Facebooku i kontami reklamowymi w jednym miejscu. Facebook Business Manager utrzymuje bezpieczeństwo oraz organizację zasobów.
Dlaczego warto założyć Facebook Business Managera?
Jak sam Facebook pisze:
Menedżer firmy pozwala na zarządzanie kontami reklamowymi, stronami i obsługującymi je pracownikami w jednym miejscu, bez opłat.
Jeśli zdecydujesz się korzystać z Business Managera, w łatwy sposób możesz:
- oddzielić osobistą i służbową aktywność na Facebooku,
- zarządzać marketingiem oraz reklamą na Facebooku w jednym miejscu,
- monitorować zaangażowanie na Facebooku, a także Instagramie w jednej skrzynce odbiorczej,
- pracować ze współpracownikami, klientami, partnerami oraz określić uprawnienia dla każdego partnera, dzięki czemu Twoje konto będzie bezpieczne,
- łatwo odebrać dostęp osobom, które nie powinny go mieć.
Jak skonfigurować FBM?
Żeby rozpocząć pracę z Facebook Business Managerem, trzeba go najpierw skonfigurować. Jeśli nie wiesz, jak dobrze to zrobić, koniecznie czytaj dalej.
>> Wejdź na https://business.facebook.com/overview i kliknij przycisk "Utwórz konto". Pamiętaj, że musisz być zalogowany na profilu Facebook.
>> Następnie wypełnij formularz, podając podstawowe informacje, takie jak nazwa firmy, imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail, po czym kliknij "Wyślij".
>> Kolejnym, ostatnim krokiem, będzie weryfikacja Twojego adresu e-mail. Sprawdź skrzynkę odbiorczą, gdzie już powinna czekać na Ciebie wiadomość weryfikacyjna. Otwórz ją i kliknij "Potwierdź teraz".
Twój Facebook Business Manager został założony, teraz czas na jego uzupełnienie.
Przegląd najważniejszych funkcji krok po kroku
Połącz Business Managera ze wszystkimi stronami na Facebooku i Instagramie, którymi zarządzasz, klikając opcję „Dodaj stronę”.
Jeśli chcesz poprosić o dostęp do konkretnego fanpage'a wybierz opcję "Poproś o dostęp do strony" – wówczas wyświetli Ci się okno do wpisania nazwy bądź adresu URL strony na Facebooku. W momencie, kiedy wpiszesz nazwę lub wkleisz link, wyświetli Ci się profil – kliknij go, a następnie wybierz rolę, której potrzebujesz, np. zarządzanie stroną.
Natomiast jeśli z poziomu Business Managera chcesz utworzyć nowy profil, kliknij „Utwórz stronę”, następnie wybierz kategorię, wpisz nazwę strony, kategorię działalności, dodaj adres pocztowy, miasto i kod pocztowy. Następnie kliknij "Utwórz stronę". Teraz jest ona już dostępna w zasobach Business Managera.
Pamiętaj również o tym, aby podczas tworzenia konta Business Managera dodać siebie jako użytkownika dla wszystkich połączonych stron lub kont, ponieważ to Twoja firma jest ich właścicielem, a nie Ty.
Zapoznaj się z całym interfejsem Business Managera i z jego poszczególnymi zakładkami
Po lewej stronie panelu znajdziesz różne zakładki. Przeklikaj się przez nie, aby lepiej poznać to narzędzie. Poniżej omówię dla Ciebie te, które według mnie są najważniejsze:
- osoby – użytkownicy, którzy mają dostęp do poszczególnych profili,
- partnerzy – w tym miejscu możesz przyznać partnerowi dostęp do swoich zasobów lub też poprosić o udostępnienie zasobów. Jeśli chcesz dodać partnera do swojego BM, musisz mieć jego identyfikator,
- konta reklamowe – w tym miejscu możesz dodać i zarządzać kontami reklamowymi (np. Twoim lub Twoich klientów).
Wyróżniamy dwa rodzaje dostępu:
- częściowy dostęp pozwalający na zarządzanie kampaniami, wyświetlanie wyników i zarządzanie wizualizacjami,
- pełna kontrola, dzięki której możliwe jest zarządzanie całym kontem reklamowym.
W zakładce “Źródła danych” znajdują się:
- piksele, które pozwalają mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez odbiorców z grupy docelowej,
- katalogi będące swoistymi kontenerami zawierającymi informacje o wszystkich produktach, które mają być reklamowane lub sprzedawane na Facebooku i Instagramie.
Bezpieczeństwo to podstawa, więc i takiej zakładki nie mogło tutaj zabraknąć
W kwestii bezpieczeństwa możemy wymienić dwa podpunkty:
- weryfikację domen,
- listy zablokowanych.
Przy okazji omawiania kwestii bezpieczeństwa pamiętaj również o dwustopniowym uwierzytelnianiu.
Aby skonfigurować metody płatności, należy w zakładce o tej samej nazwie dodać do konkretnego konta reklamowego kartę kredytową lub debetową.
Koniecznie zapoznaj się ze wszystkimi sekcjami i zakładkami, które nie zostały tutaj omówione, ponieważ dzięki ich znajomości Twoja praca będzie łatwiejsza, a także bardziej uporządkowana.
Facebook Business Manager – niezbędne narzędzie w nowoczesnej firmie
Jeśli poważnie podchodzisz do kwestii marketingu i reklamy na Facebooku, to Facebook Business Manager jest niezbędnym narzędziem w Twoim arsenale. Dzięki niemu masz możliwość sprawnego i efektywnego zarządzania dosłownie wszystkimi kwestiami z jednego miejsca, bez konieczności otwierania wielu zakładek.
Mam nadzieję, że w tym artykule znalazłeś odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania i bez problemu poradzisz sobie zarówno z założeniem Facebook Business Managera, jak i korzystaniem z niego.