Jak zwiększyć zasięgi postów na Facebooku?

Jak zwiększyć zasięgi postów na Facebooku?

Każdemu właścicielowi fanpage’a zależy na dotarciu ze swoimi treściami do jak największej liczby użytkowników. Często jednak zdarza się, że posty nie generują takich zasięgów, jakie byśmy chcieli. Co możemy w takim razie zrobić, aby polepszyć naszą sytuację bez inwestycji w płatne działania? Otóż istnieje kilka bezpłatnych, dobrych praktyk, które mogą skutecznie podbić zasięgi organiczne. Sprawdź, jakie wskazówki przygotowaliśmy w zestawieniu top 5!

Facebook na smartfonie.

#1 Atrakcyjna kreacja posta

Facebook lubi wyświetlać treści, które są ciekawe dla użytkowników. Serwis ma cały szereg narzędzi do mierzenia tego typu wskaźników. Warto zatem wykorzystywać różne formaty postów, nie ograniczać się wyłącznie do klasycznego “zdjęcie + copy”. Powielanie tego samego schematu nie wzbudza ciekawości, nie intryguje ani nie zachęca do interakcji.

Filmy, gify, animacje, unikatowe fotki, oryginalne grafiki czy transmisje – to przyciąga uwagę odbiorców! Dzięki nim w trakcie scrollowania wyróżnisz się, użytkownicy zatrzymają się u Ciebie na dłużej, a przecież o to właśnie chodzi. Facebook docenia treści, którym poświęca się więcej czasu.

#2 Różnorodny content

Nie ma ludzi, którzy lubią być zasypywani ofertami i reklamami – szczególnie w mediach społecznościowych. Jeśli aktualnie posty sprzedażowe stanowią więcej niż 50% udostępnianych treści na Twoim profilu, ogranicz je. Warto dostarczać użytkownikom rozrywki, ciekawostek – treści, które będą umacniać przywiązanie do Twojej marki.

Łączy się to ze wskazówką numer #1. Treść i format posta powinny iść ze sobą w parze.

#3 Brak linkowania do obcych stron

Facebook chce, aby użytkownicy poświęcali mu jak najwięcej czasu. Jeśli dlatego znajdziesz nawet najbardziej interesującą ciekawostkę świata i zostawisz do niej link w poście, serwis nie będzie chciał pokazywać Twojej publikacji wszystkim możliwym odbiorcom. Lepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie linku do obcej strony w pierwszym komentarzu pod postem. Co prawda może być to małe utrudnienie dla użytkowników, jednak sam post dotrze do większej liczby osób.

#4 Wchodzenie w dyskusję

Podtrzymywanie rozmowy w komentarzach pod postami to kluczowy czynnik prowadzący do zwiększenia zasięgu organicznego. Reaguj, komentuj, zadawaj pytania. Algorytm doskonale wyłapuje takie aktywności.

Dzięki tym działaniom nie tylko Twoje statystyki będą się dobrze prezentować, ale poznasz przy okazji potrzeby i oczekiwania swoich fanów. Poczują się oni docenieni przez Twoją firmę i zauważą, że tworzą ją ludzie, a nie boty i komputery.

#5 Udostępnianie postów w grupach

Z pewnością istnieje wiele grup powiązanych z tematyką Twojego fanpage’a. Wykorzystaj to!

Grupy na Facebooku to doskonałe miejsce do dzielenia się treściami z kolejnymi użytkownikami, tworzenia dyskusji czy wymiany poglądów. W ten sposób możesz liczyć na dodatkowe polubienia swojej strony, co równa się z kolejnym wzrostem liczb na Twojej stronie

Tworzenie posta na Facebooka.

Budowanie zasięgu wymaga czasu, dlatego we wszystkich działaniach należy być cierpliwym i konsekwentnym. Warto zacząć od przeanalizowania (audytu) swoich dotychczasowych działań, zaplanowania od początku lub modyfikacji dotychczasowej komunikacji oraz wdrożenia powyższych wskazówek. Monitoruj statystyki i sprawdzaj, co na Twoim profilu “klika się” najlepiej. Pamiętaj, że bez Twojego zaangażowania nie uda Ci się uzyskać zaangażowania Twoich odbiorców!

Jeżeli jednak w natłoku codziennych obowiązków brakuje Ci czasu na prowadzenie starannie przemyślanej komunikacji marki w mediach społecznościowych, skorzystaj ze wsparcia specjalistów w Internet Plus!