Nowe opcje zarządzania profilem firmy w Google
Stworzenie i zarządzanie profilem swojej firmy w Google od dawna jest jednym z podstawowych sposobów na skuteczne pozycjonowanie jej w wyszukiwarce, jak również zapewnienie potencjalnym klientom dostępu do najważniejszych informacji o działalności. Podobnie jednak jak Facebook w ostatnim czasie, także Google wprowadza nowy interfejs do zarządzania firmowym profilem. Teraz można nim zarządzać bezpośrednio w wyszukiwarce oraz w Mapach Google. Dla wielu użytkowników tego typu zmiany często okazują się uciążliwe i mylące. Jak działa nowy interfejs? Gdzie przeniesiono najważniejsze opcje? W dzisiejszym artykule śpieszymy z pomocą.
Odświeżone zarządzanie wizytówką firmy
Aby móc zarządzać swoją wizytówką Google, musisz oczywiście być zalogowany na koncie, z którego masz do niej dostęp. Nadal możesz korzystać z dawnego interfejsu, przechodząc do Google Moja Firma, ale po otwarciu pojawi się komunikat o przeniesieniu tych funkcji do wyszukiwarki oraz Map Google. Warto zaznaczyć, że nie wiadomo, jak długo dotychczasowy panel Google Moja Firma będzie jeszcze dostępny.
Jak zatem zarządzać firmowym profilem “po nowemu”? Wystarczy, że otworzysz wyszukiwarkę Google i wpiszesz nazwę swojej firmy albo frazę “moja firma” – wtedy pojawi się lista wszystkich wizytówek, jakie posiadasz i będziesz mógł wybrać tę, którą w danej chwili chcesz się zająć. Co istotne, ta sekcja jest dostępna tylko dla osób mogących zarządzać profilem firmy – nie jest ona widoczna dla innych użytkowników podczas wyszukiwania informacji o Twoim biznesie.
Na samej górze znajdziesz przyciski umożliwiające przejście do wszystkich ustawień, a poniżej Google wyświetla proponowane akcje, takie jak dodanie zdjęć, uzupełnienie informacji czy odpowiedź na opinie. Po prawej stronie możesz od razu zobaczyć, jak wizytówka prezentuje się w Google, co z pewnością okaże się przydatne dla mniej doświadczonych użytkowników.
Nadawanie uprawnień menedżerskich
Jedną ze szczególnie istotnych opcji zarządzania jest nadawanie roli menedżera – po wprowadzonych zmianach jej znalezienie może być jednak trudne. Po otwarciu profilu firmy w wyszukiwarce należy wybrać opcję “Edytuj profil”, po czym kliknąć ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu okienka, które się pojawi, a następnie “Ustawienia profilu firmy”. Tam wreszcie znajduje się zakładka “Menedżerowie”. Po przejściu do niej wyświetli się lista kont, które mogą zarządzać danym profilem firmy. Aby dodać kolejną osobę, należy kliknąć “Dodaj”, a dalej wpisać jej adres mailowy i zdecydować, czy ma to być rola menedżera, czy właściciela.
Warto wspomnieć o istotnej kwestii – Google zwraca uwagę, że nowo dodane osoby mogą nie mieć od razu możliwości zarządzania profilem bezpośrednio w wyszukiwarce lub w Mapach Google, a czas oczekiwania może wynieść aż 14 dni.
Ustawienia powiadomień w nowym interfejsie
Jedną z funkcji, która jest teraz łatwiejsza do odnalezienia, są za to “Powiadomienia”. Być może w ten sposób Google chce zachęcić użytkowników do częstszego korzystania z nich, a co za tym idzie – bycia bardziej aktywnym w prowadzeniu profilu firmy oraz komunikowaniu się dzięki niemu z klientami. Odpowiednie ustawienia znajdziesz, wybierając “Edytuj profil”, następnie dobrze znaną Ci już ikonę trzech kropek – tam kliknij “Powiadomienia”.
Google może poinformować praktycznie o każdej aktywności związanej z Twoją firmą, w tym oczywiście o tych najważniejszych, czyli o wiadomościach od klientów, opiniach czy pytaniach. Możesz również ustawić przypomnienia o udzieleniu odpowiedzi – to dobra opcja dla osób, które w danej chwili nie mogą się tym zająć, a nie chcą zapomnieć o komunikacji z klientami.
Zmiany w zarządzaniu profilem na urządzeniach mobilnych
Do tej pory zarządzanie profilem firmy na urządzeniach mobilnych było możliwe dzięki bezpłatnej aplikacji Google Moja Firma. Teraz te opcje mają zostać przeniesione do aplikacji, którą zapewne posiada każdy z nas, a mianowicie Mapy Google. Użytkownicy mobilni mogą też skorzystać z wyszukiwarki, podobnie jak to wygląda na urządzeniach stacjonarnych.
Jak informuje Google, niektóre funkcje zarządzania profilem firmy mogą się różnić między wyszukiwarką a Mapami Google oraz w zależności od systemu operacyjnego. Warto mieć to na uwadze.
Jest lepiej czy gorzej?
Jak każda zmiana, także nowy wygląd interfejsu firmowej wizytówki ma swoje plusy i minusy. Jedną z zalet bez wątpienia jest to, że opcje zarządzania profilem firmy są bardziej “pod ręką”. Prawie każdy na co dzień korzysta z wyszukiwarki Google, więc z łatwością może przejść do ustawień swojej wizytówki. Tam jednak zaczynają się schody – żeby dostać się do niektórych opcji, trzeba się wielokrotnie przeklikać przez kilka okienek, a znalezienie pewnych funkcji mniej doświadczonym użytkownikom może zająć więcej czasu i przysporzyć więcej nerwów.
Pamiętaj, że nie musisz zaprzątać sobie głowy bieżącym zarządzaniem firmową wizytówką ani najnowszymi zmianami. Edytowanie informacji w profilu firmy możesz też zlecić specjalistom z Internet Plus, którzy zadbają o odpowiednią prezentację Twojego biznesu w Google.