Przypinanie postów na Instagramie
Kolejna nowość testowana przez Instagrama została udostępniona dla wszystkich użytkowników. Chodzi o możliwość przypinania postów. Opcja przypnij do swojego profilu jest dostępna w menu funkcji w postaci trzech kropek w prawym górnym rogu postu.
Zmiany te podyktowane są faktem, iż serwis szuka kolejnych sposobów, aby dać twórcom kontrolę nad wyświetlaniem profilu i kolejnością wyświetlania zdjęć czy filmów.
Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media
Magiczny otwieracz w walce z pracoholizmem, czyli nowa kampania Heineken
Tryb życia i sposób pracy wielu osób zmienił się znacznie w trakcie pandemii koronawirusa. Wielu z nas przeszło na pracę zdalną, a tym samym miewa problemy z oddzieleniem godzin spędzanych na wykonywaniu obowiązków służbowych od życia prywatnego. Niestabilna sytuacja ekonomiczna na świecie sprawia, że pracujemy dłużej kosztem wypoczynku, własnego rozwoju i relacji towarzyskich. Heineken w nowej kampanii reklamowej “The Closer” w zabawny sposób pokazuje, jak za pomocą magicznego otwieracza do butelek oderwać się od nieustannej pracy.
W reklamie widzimy osoby pracujące w późnych godzinach wieczornych, jednak otwarcie butelki piwa magicznym otwieraczem skutecznie odcina ich sprzęty od źródeł zasilania. Tym samym mogą wrócić do tworzenia realnych więzi z innymi ludźmi, co jest niezbędne w propagowanym modelu work-life balance.
Gabriela Tarczyńska – Copywriter
Nowe opcje Rolek na Instagramie i Facebooku
Obecnie Rolki na Facebooku i Instagramie angażują 20% czasu, jaki użytkownicy spędzają na tych serwisach. Meta postanowiła zatem rozwinąć to narzędzie, inspirując się przy tym rozwiązaniami dostępnymi na TikToku. I tak oto na Facebooku i Instagramie możemy teraz remiksować zdjęcia i wideo dostępne na danym profilu. Osoby, które nie chcą, by ich materiały zostały wykorzystane, mogą tę opcję zablokować.
Nowe opcje dostępne są już dla większości użytkowników. Osoby, które nie widzą ich u siebie, powinny zaktualizować aplikacje.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media
Nowy muzyczny spot reklamowy Shopee
Wykorzystanie w kampanii reklamowej przerobionej wersji popularnej piosenki nie zawsze zapewnia marce sympatię konsumentów. Przekonała się o tym choćby sieć Media Expert, której muzyczne reklamy z udziałem piosenkarki Eweliny Lisowskiej wzbudzały wśród klientów głównie irytację. Z podobnymi reakcjami spotykają się kolejne spoty platformy zakupowej Shopee, ale singapurski koncern zdaje się nie przejmować krytyką – przeciwnie, wraz ze startem wakacyjnej oferty przygotował nową kampanię bazującą na przeróbce znanego utworu.
Tym razem, po Baby Shark i Macarenie, wybór padł na swojskie Kaczuchy – piosenka przybliża więc szczegóły oferty, a bohaterowie reklamy wykonują charakterystyczny taniec. Nowy spot Shopee może zatem zostać kolejnym krytykowanym pomysłem firmy, ale jednocześnie trudno wątpić w to, że spełni swoje najważniejsze zadanie – zapadnie odbiorcom w pamięć.
Dawid Konieczka – Copywriter
Google Marketing Live 2022
Podczas tegorocznej konferencji Google Marketing Live marketingowcy z całego świata dzielili się sprawdzonymi metodami z zakresu reklamy. Opracowali też sposoby na osiąganie lepszych wyników w sieci – poniżej przedstawiamy niektóre z nich.
Automatyczne tworzenie zasobów dla elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA)
Google wprowadzi automatycznie tworzone zasoby dla elastycznych reklam w wyszukiwarce. W pierwszej kolejności zmiany będą wprowadzane w przypadku kont z reklamami w języku angielskim, a następnie dla kont w pozostałych językach.
Nowe statystyki – kampanie Performance Max
Do końca tego roku na całym świecie wprowadzone zostaną m.in. informacje o atrybucji, odbiorcach i aukcjach w kampaniach Performance Max, tak by reklamodawcy mieli świadomość, co wpływa na skuteczność ich reklam.
My Ad Center
Jeszcze w tym roku Google umożliwi użytkownikom wybieranie typów reklam, które chcą oglądać. Będą także w stanie kontrolować, w jaki sposób ich dane wpływają na wyświetlane im reklamy m.in. w YouTube, wyszukiwarce i Discover – będzie do tego służyć My Ad Center.
Biblioteka zasobów
Reklamodawcy mają możliwość używania nowej Biblioteki zasobów do przechowywania wszystkich swoich cyfrowych kreacji. Więcej informacji Tutaj.
Tworzenie reklam video z poziomu panelu Google Ads
Już niedługo reklamodawcy będą mogli tworzyć reklamy wideo przy użyciu szablonów zoptymalizowanych pod kątem YouTube. Opcji tej należy szukać w sekcji Biblioteka zasobów.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Santander Bank Polska promuje pierwsze konto z aplikacją mobilną dla nastolatków
Okres dojrzewania i wchodzenia w dorosłość to czas, kiedy młodzi ludzie podejmują mnóstwo ważnych decyzji. Wiele z nich dotyczy poczucia niezależności – także tej finansowej. Santander Bank Polska wystartował właśnie z nową kampanią reklamową z Marcinem Dorocińskim w roli głównej, w której promuje pierwsze konto bankowe z aplikacją mobilną stworzone z myślą o potrzebach młodzieży.
Promujący akcję spot “Moc niezależności” ma na celu pokazanie, w jaki sposób produkt ułatwia codzienne życie nastolatków, a jednocześnie daje możliwość wspierania ich przez rodziców. Kampania skupia się na emocjach młodych ludzi, a także porusza ważne dla nich zagadnienia: pierwszą miłość, poczucie odpowiedzialności czy konieczność dokonywania wyborów.
Antybaton – zdrowa przekąska w tubce od Łowicza
Szybkie przekąski w tubkach podbijają rynek – i to już nie tylko ten dla najmłodszych. Antybaton, nowy produkt od Łowicza, ma stanowić alternatywę dla niezdrowych, pełnych cukru słodyczy, po które sięgają dorośli.
Produkt stworzony z daktyli i orzechów promowany jest przez spot utrzymany w konwencji czołówki filmowej o superbohaterze. W roli głównej występuje wspomniany już Antybaton ratujący nas w sytuacjach, w których organizm domaga się szybkiej, nie zawsze zdrowej, przekąski. Absurdalne sceny przedstawiają np. burczenie w brzuchu podczas wideokonferencji czy zagadującego do mężczyzny batona i pączka.
Spot trafi do telewizji, mediów społecznościowych, VOD oraz na YouTube.
Joanna Kozłowska – Copywriter