Z reklamą na Facebooku jest jak z wakacyjnym urlopem, aby była satysfakcjonująca i przyniosła oczekiwane efekty, powinna być odpowiednio zaplanowana i zrealizowana. O czym należy pamiętać obmyślając strategię reklamową? Jest kilka obowiązkowych checkpointów „na trasie”, bez których zaliczenia Twoja kampania nie będzie miała szansy na powodzenie.
Cel, czyli pierwszy krok do sukcesu
Jeśli jako reklamodawca cały czas zastanawiasz się, co jest Twoim punktem docelowym (sprzedaż, zwiększenie ruchu na stronie, a może pozyskanie aktywności pod postami) trudno Ci będzie odpowiednio zdefiniować pozostałe elementy w postępującym procesie przygotowywania reklamy. Wybór celu reklamowego w znacznym stopniu determinuje to, co wydarzy się na kolejnych etapach kampanii, dlatego jest podstawą, od której warto zacząć planowanie.
Stwórz swoją grupę odbiorców dzięki Menedżerowi Reklamy
Wiedząc jaki cel pragniesz osiągnąć, możesz przejść do kolejnej, równie istotnej fazy, czyli targetowania odbiorców. Czym jest tak właściwie grupa docelowa? W skrócie są to osoby, które zobaczą Twoją reklamę. Dzięki dostępnemu w serwisie Facebook Menedżerowi Reklamy w prosty, a przy tym szybki sposób stworzysz taką grupę. Aby proces ten był jak najdokładniejszy, potrzebujesz jednak kilku bazowych informacji na temat swojego klienta.
Menedżer Reklamy – podstawowe narzędzie w ekosystemie Facebooka do tworzenia, emisji i zarządzania reklamami.
Menedżer Reklamy ma w swoich zasobach szeroki wachlarz opcji i możliwości precyzyjnego określania odbiorców, którym ma się wyświetlać reklama. Oczywiście powinni być to użytkownicy, którzy będą zainteresowani skorzystaniem z usług bądź zakupem Twoich produktów. Aby opracować szczegółowy profil adresata reklamy, skorzystaj z opcji targetowania dostępnych w narzędziu.
Co należy sprecyzować w Menedżerze Reklamy?
» Obszar wyświetlania reklamy – pozwoli Ci on precyzyjnie określić terytorium, na którym reklama będzie emitowana. Może to być zarówno miasto, województwo, jak i cały kraj.
» Płeć – jeśli dostarczasz usługi lub produkty, z których częściej korzystają kobiety bądź mężczyźni, możesz zawęzić wyświetlanie reklamy wyłącznie do jednej z grup.
» Wiek – jest podstawowym parametrem, który pozwala określić wiek odbiorcy reklamy w przedziale od-do.
» Zainteresowania – uwzględnij hobby i pasje klientów, aby jeszcze bardziej zwiększyć dopasowanie targetowanych reklam.
» Zachowania – zawęź grupę odbiorców na podstawie zachowań klientów w oparciu o wcześniej dokonywane transakcje zakupowe czy też urządzenia, z których na co dzień korzystają.
Oczywiście to nie wszystkie dostępne opcje, które znajdziesz w panelu Menedżera Reklamy podczas tworzenia grupy docelowej. Aby rozszerzyć lub zawęzić grupę, możesz również np. uwzględnić oraz wykluczyć konkretne lokalizacje, zainteresowania, zachowania czy grupy niestandardowych odbiorców. Zasada, o której musisz pamiętać jest prosta – im dokładniejsze targetowanie, tym większa szansa na pozyskanie klienta.
Skuteczne targetowanie sposobem na sukces kampanii reklamowej
Jeżeli rozważasz uruchomienie kampanii na Facebooku warto, abyś (po)znał swoją grupę docelową. Wyświetlając reklamę wszystkim użytkownikom bez określenia podstawowych parametrów takich jak lokalizacja, płeć, wiek, zainteresowania czy zachowania, w zdecydowanej większości przypadków przepalasz po prostu swój budżet. Symbioza tych atrybutów pozwoli Ci zmaksymalizować potencjał dotarcia do klientów, którzy szukają Twoich produktów bądź usług oraz zminimalizuje koszty przeznaczane na reklamę. Weź pod uwagę, aby przy tworzeniu grup odbiorców opierać się na jak najbardziej obiektywnych danych pochodzących np. z Google Analytics i Piksela Facebooka.
Zarządzasz przedsiębiorstwem, a z powodu braku czasu chciałbyś powierzyć działania związane z digital marketingiem, w tym z kampaniami reklamowymi na Facebooku, doświadczonym specjalistom? Skontaktuj się z nami!