Właśnie zaczynasz działać na Instagramie? A może masz już swój profil i zdobyłeś pierwszych obserwujących? Czas wprowadzić biznes na kolejny poziom, inwestując w płatne kampanie reklamowe. Pozwolą Ci one szybko i efektywnie docierać do nowych grup odbiorców, a tym samym pozyskiwać kolejnych followersów.
Nie masz pewności, jak rozpocząć działania promocyjne na Instagramie? Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, który krok po kroku pokaże Ci, w jaki sposób uruchomić swoją pierwszą reklamę w tym portalu. Zaczynajmy!
Od czego zacząć działania na Instagramie?
Przede wszystkim od zmiany konta osobistego na biznesowe. Takie działanie nie tylko pozwoli Ci na reklamowanie się, ale również umożliwi analizowanie postów poprzez panel statystyk. Potrwa to zaledwie kilka chwil, a zyskasz naprawdę przydatne narzędzia, które pomogą w rozwoju marki. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak zmienić swoje konto osobiste w biznesowe.
Zanim zaczniesz tworzyć kampanie reklamowe na Instagramie, warto połączyć swoje konto z fanpage’em na Facebooku. Da Ci to możliwość publikowania reklam na obu platformach.
Reklama na Instagramie na dwa sposoby
Reklamę na Instagramie możesz uruchomić na dwa sposoby: bezpośrednio z poziomu aplikacji lub wykorzystując Menedżera Reklam na Facebooku. Jak z pewnością się domyślasz, obie metody różnią się skutecznością i dostępnymi opcjami. Szybko wypromuj dowolny post, aby zamienić go w reklamę w aplikacji albo użyj Menedżera Reklam do stworzenia bardziej zaawansowanych kampanii na różnych platformach.
» reklama bezpośrednio w aplikacji mobilnej
Zacznijmy od tej prostszej metody. Aby ustawić reklamy przez aplikację mobilną, musisz:
- posiadać biznesowy profil na Instagramie,
- ustawić logowanie dwuskładnikowe,
- skonfigurować metodę płatności.
Następnie wybierz post, który chcesz promować. W tym celu wejdź na swój profil – gdy otworzysz zdjęcie albo wideo, znajdziesz pod nim przycisk “Promuj post”. Z poziomu aplikacji masz dostęp do trzech podstawowych celów reklamowych:
- “Więcej odwiedzin profilu”, gdzie możesz przekierować odbiorców na swój profil,
- “Więcej odwiedzin witryny”, gdzie odsyłasz na stronę internetową,
- “Więcej wiadomości”, gdzie zachęcasz do kontaktowania się z Tobą przez wiadomość prywatną.
Kolejny krok to ustawienie Twojej grupy docelowej. Tutaj Instagram daje Ci dwie możliwości: automatyczną i ręczną. Zachęcamy do skorzystania z ręcznego wyboru grupy docelowej, gdzie sam możesz określić lokalizację, wiek oraz płeć odbiorców, a także ich zainteresowania.
Następnym etapem jest określenie budżetu oraz harmonogramu. Jeśli ustawiasz swoje pierwsze reklamy, zacznij od kosztów na poziomie 10-20 zł dziennie. To wszystko! Możesz uruchomić promocję i czekać na wyniki.
» reklama w Menedżerze Reklam
Reklamy na Instagramie możesz ustawiać również za pomocą Menedżera Reklam i jest to metoda zdecydowanie przez nas preferowana. Narzędzie to pozwala na ich precyzyjniejsze przygotowywanie, zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Wszystko za sprawą większego wyboru celów reklamowych niż w przypadku aplikacji. Jeśli chcesz reklamować się na Instagramie, możesz zdecydować się na jedną z opcji widocznych na poniższym zdjęciu.
Szczegółową instrukcję dotyczącą tworzenia reklam na Instagramie w Menedżerze Reklam znajdziesz w Centrum pomocy dla firm w Meta.
Warto spędzić więcej czasu na utworzeniu odpowiedniej grupy docelowej. Menedżer Reklam ma w swoich zasobach szeroki wachlarz opcji i możliwości precyzyjnego określania odbiorców, którym ma się wyświetlać reklama. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.
Ważną sekcją przy tworzeniu kampanii jest również wybór właściwego umiejscowienia naszej reklamy. W sekcji umiejscowień możesz wybrać opcję “Ręczne umiejscowienia”, a następnie wskazać Instagram, aby wyświetlać reklamy na tej platformie. Warto wspomnieć, że dużą zaletą Menedżera jest możliwość jednoczesnego promowania się w wielu umiejscowieniach.
Wybrałeś już cel reklamowy, określiłeś budżet, grupę odbiorców i umiejscowienia reklamy? Pozostało Ci tylko stworzenie samej kampanii. Możesz wypromować istniejący post na Instagramie lub stworzyć go od zera. Do wyboru masz takie formaty jak: pojedynczy obraz, film, pokaz slajdów, karuzelę, kolekcję oraz materiał błyskawiczny.
Reklama za pomocą aplikacji lub Menedżera Reklam – co wybrać?
Przygotowywanie reklam przy użyciu Menedżera Reklam daje zatem o wiele większe możliwości niż podczas posługiwania się aplikacją, dlatego w Internet Plus korzystamy właśnie z tej metody, tworząc posty promocyjne dla naszych Klientów. Główne zalety Menedżera Reklam to:
- Precyzyjne określenie grupy odbiorców – o wiele więcej opcji niż w aplikacji; poza standardowymi grupami odbiorców możesz również tworzyć niestandardowe.
- Większa liczba celów reklamowych możliwych do realizowania.
- Tworzenie postów od zera, wyłącznie na potrzeby kampanii – w aplikacji można promować jedynie posty widoczne na profilu.
Możliwość optymalizacji reklamy – testowanie różnych grafik, tekstów reklamowych czy grup odbiorców.
Przyglądając się tym zaletom, pojawia się pytanie, czy powinniśmy całkowicie wykluczyć reklamowanie się za pomocą aplikacji Instagrama? Niekoniecznie. Dysponuje ona bowiem jednym szczególnym celem reklamowym, który cechuje się dużą skutecznością. Mowa tu o opcji “Więcej odwiedzin profilu”, pomagającej przekierować odbiorców bezpośrednio do profilu marki na Instagramie. To prosty, a zarazem efektywny sposób na reklamowanie się, z którego warto skorzystać.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z reklamą na Instagramie, wypróbuj opcje, które oferuje ci aplikacja mobilna. Chcesz przeznaczyć budżet na bardziej zaawansowane kampanie i inne cele reklamowe? Wówczas zachęcamy do zapoznania się z Menedżerem Reklam albo skorzystania z pomocy specjalisty Facebook Ads z agencji Internet Plus.