,

Poznaj 9 zalet prowadzenia bloga firmowego

Poznaj 9 zalet prowadzenia bloga firmowego

Poznaj 9 zalet prowadzenia bloga firmowego

Szukasz sposobu na tanią, a jednocześnie przynoszącą wymierne korzyści promocję Twojej firmy? Chcesz zbudować stabilną pozycję marki oraz sprawić, aby klienci postrzegali Ciebie jako eksperta? Sięgnij po narzędzie, jakim jest blog firmowy. Jego prowadzenie ma wiele zalet zarówno z punktu widzenia Twoich odbiorców, jak i robotów pozycjonujących Google. Dowiedz się, jak wiele korzyści ma regularne, rzetelne tworzenie dobrych artykułów eksperckich.

Kto może prowadzić bloga firmowego i czy warto to robić?

Każdy właściciel firmy, któremu zależy na promocji swoich usług czy produktów, powinien zdecydować się na prowadzenie bloga. Warto przy tym pamiętać, że nie musisz tego robić sam. Możesz skorzystać z pomocy doświadczonych copywriterów, dzięki czemu będziesz miał pewność, że treści tam zamieszczane są wartościowe, poprawne pod względem zasad językowych, a do tego – podlegają procesowi optymalizacji. Pamiętaj, że blogosfera to obszar, w którym ruch ma szczególne znaczenie. Im większa regularność w aktualizacji treści, tym lepiej. Blog jest jednym z elementów strategii inbound marketingu, w myśl której użytkownicy poszukujący wartościowych treści znajdują je samodzielnie. Jednak to jeszcze nie wszystkie zalety!

Kobieta zastanawiająca się nad czymś podczas pracy przy laptopie

Poznaj moc bloga!

Dzięki prowadzeniu bloga firmowego osiągniesz więcej, niż myślisz. Niektóre z tych korzyści zaczną ujawniać się już po krótkim czasie, na inne trzeba będzie poczekać nieco dłużej. Jednak niech to Cię nie zraża. Systematyczne dodawanie wpisów lub aktualizowanie już istniejących treści to podstawa tego, aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki drzemie w tej formie promocji. Oto największe zalety prowadzenia firmowego bloga.

1. Budowanie relacji z klientami, promocja produktów i usług

Sama strona internetowa to za mało, aby zachęcić do kupienia konkretnych produktów albo usług. Dzięki wartościowym treściom możesz w szczegółowy sposób opisać to, co chcesz zaoferować. Dodatkowo – blog jest doskonałym miejscem na zorganizowanie promocji oraz konkursów, np. z atrakcyjnymi rabatami czy nagrodami. Jeżeli dodatkowo zadbasz o evergreen content – możesz mieć pewność, że nie tylko nie zabraknie Ci czytelników, ale też będzie ich przybywać.

2. Budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie

Blog to dobre miejsce na pokazanie klientom siebie jako specjalisty w danej dziedzinie. Teksty poradnikowe, przekazujące fachową wiedzę związaną z branżą, a przy tym – napisane przystępnym językiem są chętnie czytane przez osoby poszukujące dodatkowych informacji o firmie lub produkcie. Pamiętaj zatem, że wszelkie artykuły muszą mieć odpowiednią długość, być napisane poprawnym z punktu widzenia gramatyki i ortografii językiem oraz charakteryzować się spójną treścią, w której nie ma miejsca na osobiste wywody czy wycieczki tematyczne. Informacje o tym, jak pisać teksty blogowe znajdziesz tutaj.

3. Wartość edukacyjna

Załóżmy, że prowadzisz sklep ogrodniczy i sprzedajesz rośliny oraz artykuły do ich pielęgnacji. Twój blog może zawierać nie tylko opisy konkretnych gatunków kwiatów czy krzewów, ale też dostarczać odbiorcom cennych rad dotyczących dbania o nie. Informuj ich, kiedy przychodzi czas przycinania pędów, przesadzania. Podsuwaj pomysły na zabezpieczenie sadzonek zimą, a także doradź, co zrobić, gdy atakują je szkodniki. Dodawaj zdjęcia, zachęcaj do korzystania z promocji, informuj o nowych dostawach. Masz ogromne pole do popisu!

4. Pozytywny wpływ na SEO

Wiesz już, że pozycjonowanie strony, które jest możliwe dzięki wartościowym dla robotów Google treściom to podstawa zaistnienia w sieci. Bez skomplikowanych algorytmów rządzących internetem nie byłoby możliwe znalezienie interesujących nas informacji. Dlatego tak ważne jest zadbanie o treści na blogu nie tylko z punktu widzenia czytelnika, ale też robotów pozycjonujących. Teksty blogowe muszą zawierać frazy. Prawidłowo prowadzony blog jest narzędziem, które po cichu, ale sukcesywnie pozwala stronie na przesuwanie się w górę rankingu witryn w wynikach wyszukiwania.

5. Wspomaganie social mediów

Inspirujące artykuły na blogu to gotowy materiał na posty w social mediach. Udostępnienie ich na Twitterze czy Facebooku pomaga ściągnąć ruch na stronę poprzez linkowanie w tekstach do artykułów ze sklepu, czy cennika usług. To także sposób na zbudowanie zaangażowania czytelników szukających odpowiedzi na podobne pytania. Wymiana komentarzy, doświadczeń oraz żywa dyskusja pod postem mają z kolei wartość edukacyjną dla innych. Pamiętaj również o udostępnianiu linków w serwisie LinkedIn, dzięki czemu zyskasz wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

6. Zwiększanie bazy e-mail

Startujesz z nową stroną lub produktem i chcesz, aby dowiedziało się o nim jak najwięcej osób? A może często organizujesz promocje, więc chcesz trafić do potencjalnych odbiorców? Najprościej zrobić to przez formularz zapisu do newslettera. To podwójna korzyść: dla Ciebie, bo zyskujesz kontakt mailowy do klienta, możesz zatem spersonalizować ofertę, i dla odbiorcy, który nie musi przeszukiwać strony, aby znaleźć pożądany produkt – wystarczy bowiem, że kliknie link z oferty.

7. Oszczędność funduszy i sposób na promocję przy niskim budżecie

Blog to idealne narzędzie promocji dla firm na starcie, jak również tych, które mają niewielki budżet. Publikowanie artykułów we własnym zakresie jest praktycznie bezkosztowe, ale obarczone pewnym ryzykiem. Tymczasem współpraca z agencją interaktywną czy profesjonalnym copywriterem stanowi cenne wsparcie na każdym etapie rozwijania biznesu, gdyż umożliwia m.in. prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych, dzięki którym dotarcie do większej liczby odbiorców jest łatwiejsze i bardziej efektywne. Warto zatem rozważyć i taką opcję, zwłaszcza jeśli nie masz doświadczenia, a Twoja branża jest bardzo konkurencyjna.

8. Zbliżenie się do klientów poprzez możliwość pokazywania firmy „od kuchni”

Blog to nie tylko strefa eksperta, to również świetne miejsce, aby pokazać klientom, jak wygląda prowadzenie biznesu na co dzień. Możesz więc urozmaicać treści typowo branżowe luźniejszymi wpisami, np. relacjami z targów, na których byłeś czy artykułami o tym, jak funkcjonuje zaplecze firmy, np. magazyn i proces pakowania zamówień czy testowanie nowych kosmetyków. Na blogu możesz podsuwać pomysły na samodzielne wykonanie produktów – świec, ramek do zdjęć czy – jak w przypadku wspomnianego już sklepu ogrodniczego – np. wianka na drzwi czy świątecznego stroika z roślin. Warto też pytać odbiorców, o czym chcieliby czytać, gdyż to gwarantuje ich uwagę.

9. Poszerzanie własnej wiedzy i zainteresowań

Na koniec chcemy jeszcze wspomnieć, że pisanie bloga edukuje… również Ciebie. Konieczność tworzenia wartościowych treści sprawia, że czytasz i poszukujesz, a tym samym – pogłębiasz swoją wiedzę. Sięgając do książek czy gazet, rozwijasz się, popełniasz mniej błędów językowych oraz wzbogacasz swoje słownictwo. Choć najtrudniejszym elementem tworzenia bloga jest rozpoczęcie pisania, to z każdym kolejnym tekstem przychodzi to o wiele łatwiej.

Dwie osoby pracujące nad blogiem na laptopie

Czy warto prowadzić bloga firmowego? Na pewno, jednak pamiętaj, że jest to strategia długoterminowa, będąca mocnym wsparciem dla innych działań. Warto wcześniej podpatrzeć konkurencję, by tam poszukać pomysłów na pierwsze wpisy. Z czasem przekonasz się o tym, że regularne pisanie nie tylko weszło Ci w krew, ale też sprawia przyjemność. A lepsze wyniki w rankingach Google to tylko pozytywny efekt uboczny blogowania.