Internet News #41

Internet News #41

Kampania eSkarbonek promowana przez Mastercard z okazji 31. Finału WOŚP

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to najbardziej znana w Polsce organizacja wspomagająca szeroko pojętą branżę medyczną. Zebrane pieniądze co roku są przekazywane na konkretny sprzęt szpitalny oraz pomoc poszczególnym oddziałom w walce z ciężkimi chorobami. Po raz 11. Mastercard jest partnerem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, dlatego czynnie uczestniczy w promowaniu kwestowania 31. Finału WOŚP, który odbędzie się w ostatni weekend stycznia.


Mastercard poprzez kampanię reklamową promuje eSkarbonki będące świetnym narzędziem do zbierania darowizn online. Wirtualną puszkę może założyć każdy, a udostępnianie znajomym linków w swoich mediach społecznościowych to szybki sposób na wsparcie – co podkreśla partner WOŚP. Spot jest emitowany w głównych stacjach TV, a także na YouTube.

Leczymy kompleksy, czyli seria filmów w kampanii operatora sieci medycznej Polmed

Brak profilaktyki oraz wykonywania badań okresowych jest w Polsce dużym problemem. Troska o własne zdrowie jest bardzo ważna, na co zwracają uwagę aktorzy z grupy teatralno-komediowej Ad Hoc, którzy wzięli udział w kampanii dużego operatora sieci medycznej, czyli Polmed. Cały zamysł spotów reklamowych skupia się na przełamaniu tabu związanego z negatywnym podejściem pacjentów do wizyt w gabinetach lekarskich.


Marka Polmed, tworząc kampanię Leczymy kompleksy, wzięła pod uwagę kwestię strachu przed diagnozą, kompleksy Polaków związane z wyglądem własnego ciała, brak zaufania do lekarzy, samodzielne stawianie sobie diagnozy przez internet, a przede wszystkim – opinie wystawiane przez członków rodziny. Cały spot będzie dostępny w formie kilku odcinków wideo od stycznia do czerwca na YouTube, a także w social mediach marki Polmed.

Z natury dla natury – nowa kampania marki Żywiec Zdrój w rocznicę zobowiązań COP24

Żywiec Zdrój – jako jeden z najpopularniejszych producentów wody mineralnej – generuje ogromne ilości plastikowych odpadów. Szczyt klimatyczny COP24, który odbył się w Katowicach w 2018 roku, zaowocował zobowiązaniem ze strony producenta. Marka zadeklarowała chęć zwiększenia ilości zbieranych do recyklingu opakowań z tworzyw sztucznych, co ma pozytywnie wpłynąć na środowisko.


Konsekwencja w działaniach marki Żywiec Zdrój jest godna podziwu – już trzeci rok z rzędu oddaje ona do recyklingu tyle samo plastiku, co w ciągu roku wprowadza na rynek. W związku z tym producent stworzył świetną kampanię o nazwie Z natury dla natury, która składa się z 15-sekundowych spotów emitowanych w telewizji, materiałów dostępnych w internecie (YouTube, VOD), a także w mediach społecznościowych. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na gospodarkę obiegu zamkniętego, czyli korzystanie z tych samych zasobów wielokrotnie.

Katarzyna Zdunek – Copywriter

Masowe zwolnienia w Google

Google ogłosiło, że 6% globalnych pracowników (około 12 tys. osób) “we wszystkich działach Alphabetu, obszarach produktowych, funkcjach, poziomach i regionach” zostanie zwolnionych. Prezes Sundar Pichai tłumaczył decyzję firmy zbyt pochopnym zatrudnieniem pracowników, czego wynikiem jest brak możliwości utrzymania wszystkich zatrudnionych w obecnej “rzeczywistości ekonomicznej”.

Zaskakujący jest także sam sposób przeprowadzenia redukcji zatrudnienia – pracownicy o decyzji firmy dowiedzieli się poprzez wiadomość e-mail. Jak wynika z wypowiedzi i komentarzy byłych już pracowników Google, nie otrzymali oni żadnego uzasadnienia do co decyzji o ich zwolnieniu. Pojawiła się także informacja, że zwolnienia wydają się raczej strukturalne, niż oparte na wynikach pracy- pozbawieni pracy zostali pracownicy różnych stanowisk oraz o różnym stażu pracy, w tym także 20-letnim.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – sposób na sprawdzenie wyświetlanych nagłówków reklam

Jeżeli na koncie Google Ads prowadzisz dynamiczną kampanię w wyszukiwarce (Dynamic Search Ads- DSA) to wiesz, że nagłówki reklam tworzone są automatycznie na podstawie zapytań użytkowników, a także zawartości witryny reklamodawcy. Mimo że nie mamy bezpośredniego wpływu na treść nagłówków w DSA, istnieje możliwość, aby sprawdzić, jakie nagłówki są tworzone przez algorytm Google. Aby to zrobić, należy: przejść do sekcji cele reklam dynamicznych, a następnie do wyszukiwane hasła. Po przejściu w sekcję znajdziemy kolumnę z nagłówkami reklam, która wygląda następująco:

Google tabelka

Do powyższego widoku dodać możemy także kolumnę z docelowym adresem URL, aby sprawdzić do jakiej strony prowadziła reklama z danym nagłówkiem.

Jeżeli treść dopasowanych nagłówków okaże się niesatysfakcjonująca konieczne może okazać się wprowadzenie zmian tytułu lub nagłówka na danej podstronie, jednakże jest to kwestia, którą warto przemyśleć- przy jednoczesnym prowadzeniu działań z zakresu pozycjonowania może mieć to wpływ na widoczność danej podstrony w wynikach organicznych.

Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads

Instagramowe rewolucje

W 2023 roku Instagram nie zwalnia tempa – wprowadzane są kolejne zmiany i funkcje, które mają ułatwić użytkownikom korzystanie z aplikacji. Pierwszą z nowości jest tryb cichy wewnątrz aplikacji, który ma pomóc w skupieniu się i złapaniu balansu między życiem w sieci a rzeczywistością. Jak to działa? Używając nowego trybu, automatycznie wstrzymywane są powiadomienia, status aktywności zmienia się, a osoby, które próbują się z Tobą skontaktować, zostaną o tym poinformowane.

Dodatkowym atutem jest możliwość ustawienia harmonogramu dostosowanego do Twojego planu dnia, a jak tylko tryb cichy zostanie wyłączony, otrzymasz podsumowanie tego, co działo się pod Twoją nieobecność.

Kolejne zmiany dotyczą zarządzania i kontroli zawartości – od teraz możliwe jest ukrywanie wielu treści jednocześnie spośród proponowanych w sekcji Eksploruj i oznaczanie tych, które Cię nie interesują.

Ponadto, tworząc własną listę słów, hasztagów i emotikon, możesz ukrywać posty zawierające w opisie określone przez Ciebie elementy. Dzięki temu użytkownicy mają mieć większy wpływ na treści, które widzą, korzystając z aplikacji.

Źródła zdjęć: Meta

Wiktoria Podpora - Specjalista ds. Social Media

Akademia TikToka

TikTok ruszył z kursami dla marketerów! Akademia TikToka to platforma z kursami wprowadzającymi do przestrzeni TikToka, a także wiele innych materiałów eksperckich. Kursy wprowadzające „ABC TikToka” omawiają podstawowe informacje na temat samej platformy, bezpieczeństwa społeczności i jej możliwości.

Z kolei specjalistyczne kursy modułowe są skierowane do małych firm. Pozwalają one na opracowanie strategii działania, dotarcie do potencjalnych odbiorców i osiągnięcie konkretnych celów biznesowych. Kurs kończy się otrzymaniem cyfrowej odznaki.

Platforma wciąż się rozwija — kolejne kursy będą się na niej pojawiać w następnych miesiącach 2023 roku.

Michalina Garbal - Specjalista ds. Social Media