Zmiany w zasadach reklamowych Google Ads dotyczących złośliwego lub niechcianego oprogramowania
Stosowana dotychczas zasada dotycząca złośliwego lub niechcianego oprogramowania od 9 maja 2023 r. zostanie rozdzielona na trzy oddzielne segmenty - opis każdego z nich znajduje się poniżej.
- Złośliwe oprogramowanie – zakaz dotyczący świadomej dystrybucji złośliwego oprogramowania, które może prowadzić do szkód na urządzeniu lub sieci użytkownika, a także może uzyskać do nich dostęp. Naruszenie zasad będzie, od momentu wprowadzenia aktualizacji, uważane za poważne naruszenie.
- Zaatakowane witryny – dotyczyć będzie stron ze zmienionym kodem bez wiedzy ich właściciela (lub operatora) w celu odniesienia korzyści przez osobę trzecią, często ze szkodą użytkowników danej strony. Naruszenie zasad spowoduje przesłanie do reklamodawcy stosownego ostrzeżenia - będzie miał on 7 dni na uporanie się z problemem.
- Niechciane oprogramowanie – ostrzeżenie zostanie wystosowane w przypadku reklam i miejsc docelowych, które naruszają zasady dotyczące niechcianego oprogramowania. Naruszenie zasad nie spowoduje zawieszenia konta bez wcześniejszego ostrzeżenia. Informacja zostanie wysłana co najmniej 7 dni przed zawieszeniem.
Przed wprowadzeniem zmian w życie należy upewnić się czy reklamy na koncie Google Ads nie naruszają ww. zasad. Jeżeli tak, konieczne będzie wprowadzenie odpowiednich zmian lub usunięcie reklam.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Nowy wielkanocny gadżet od Milki dla dzieci z dysfunkcjami wzroku
Już za kilkanaście dni Wielkanoc, która wielu, zwłaszcza najmłodszym, kojarzy się nieodłącznie z poszukiwaniem ukrytych w różnych zakamarkach domu lub ogrodu jajek. Zwyczaj ten jest szczególnie popularny w Niemczech, Francji oraz Szwajcarii. Marka Milka, znana z wyrobów czekoladowych zawierających alpejskie mleko, wyszła naprzeciw potrzebom niewidomych oraz niedowidzących dzieci i stworzyła dla nich we współpracy z Fédération des Aveugles de France specjalnego pikającego królika. Urządzenie pozwala odnaleźć czekoladowe niespodzianki dzięki komunikacji dźwiękowej. Poniżej znajdziecie filmik pokazujący efekty kampanii.
„Run Your Way” – bieganie bez stereotypów z marką New Balance
Jedyny słuszny styl biegania to twój własny głosi marka New Balance. Jest to nowe hasło kampanii wspieranej m.in. przez olimpijczyków takich jak Natalia Kaczmarek, Anna Kiełbasińska czy Trayvon Bromell, którzy uprawiają właśnie ten rodzaj aktywności. Kampania ma na celu pokazanie, że niezależnie od tego, czy ludzie:
- walczą w maratonie o czas poniżej 3 godzin,
- truchtają przed pracą po 5 km dziennie,
- biegają tylko weekendowo ze znajomymi,
tak samo zasługują na miano biegaczy. Tempo oraz dystans są tylko dodatkiem – liczą się chęci oraz miłość do tego sportu. Akcja wystartowała 15 marca, a promują ją zarówno grafiki, jak i historie sportowców oraz ambasadorów marki.
Joanna Kozłowska – Copywriter
TikTok z nowymi limitami dla dzieci i młodzieży
Twórcy aplikacji TikTok wprowadzili rewolucyjną zmianę, która ma pomóc młodym użytkownikom ograniczyć czas spędzony na przeglądaniu filmików.
W jaki sposób?
Poprzez domyślnie ustawione limity czasowe dla wszystkich użytkowników poniżej 18. roku życia. Ograniczenia zostaną automatycznie ustawione na 60 minut dziennie.
Nastolatkowie – powyżej 13. roku życia – będą mogli ominąć limit, wprowadzając hasło, aby kontynuować oglądanie. Jednak po 100 minutach spędzonych w aplikacji użytkownik zostanie poproszony o ustawienie dla siebie dziennego ograniczenia.
Co z grupą dzieci poniżej 13. roku życia?
W tym przypadku ograniczenie jest bardziej restrykcyjne i młodsi użytkownicy nie będą mogli zrezygnować z limitu.
Kontrola rodzicielska
Aktualizacja aplikacji dotyczy również funkcji Family Pairing, która pozwala opiekunowi na połączenie konta TikTok z kontem dziecka i zmianę ustawień. Kontrola rodzicielska obejmuje sterowanie limitami czasu spędzonego przed ekranem, wyciszanie powiadomień o określonej porze, a także filtrowanie wyświetlanych treści.
Wiktoria Podpora - Specjalista ds. Social Media
Czy powrót Gadu-Gadu jest możliwy? Firma zarządzająca polskim komunikatorem planuje zbiórkę crowdfundingową
Spółka Fintecom chce przeprowadzić gruntowne zmiany w aplikacji Gadu-Gadu, która ma stać się aplikacją społecznościową z nowymi funkcjami. W zamian za środki z crowdfundingu firma promuje kampanię "Rozpalmy Gadu-Gadu!". Fintech przyznał, że nieskuteczny model biznesowy i przestarzała technologia uniemożliwiły rozwój komunikatora, ale teraz chce wprowadzić płatne konta premium oraz narzędzia do szybkich płatności. Aplikacja docelowo ma służyć jako centrum prostej i bezpiecznej komunikacji.
Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o., wyraża wiarę w odbudowę Gadu-Gadu i jej podstaw. Firma zamierza przepisać oprogramowanie komunikatora, wprowadzając liczne nowe funkcje, w tym narzędzie do szybkich płatności. Wierzą, że w ten sposób zyskają jeszcze więcej użytkowników i inwestorów. Wersja płatna GG Premium cieszy się dużym zainteresowaniem, korzysta z niej już 18 tys. użytkowników.
Michalina Garbal - Specjalista ds. Social Media