Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś zwiększyć sprzedaż swoich produktów, idealnym rozwiązaniem może okazać się prowadzenie kampanii produktowej. Kampania PLA – tuż obok reklamy tekstowej, wideo czy graficznej – jest jedną z dostępnych możliwości, jakie reklamodawca może wykorzystać w ramach działań marketingowych w swojej firmie.
Zaletą kampanii produktowej jest bez wątpienia większy zasięg kampanii – możliwe jest wyświetlanie więcej niż jednej reklamy produktowej lub reklamy produktowej wraz z tekstową tego samego sprzedawcy w ramach danego wyszukiwania. Kolejnymi atutami są:
- większe zaangażowanie w reklamę (użytkownicy mają możliwość przeglądania atrakcyjnych reklam produktowych, dzięki którym ich wyobrażenie o produkcie jest większe jeszcze przed interakcją z reklamą),
- większe prawdopodobieństwo konwersji – najważniejsze informacje o produkcie znajdują się bezpośrednio w reklamie, dzięki czemu sfinalizowanie zakupu na Twojej stronie jest bardziej prawdopodobne.
Aby kampania produktowa mogła funkcjonować prawidłowo i aby zapewniała Twojej marce zadowalające efekty, jeszcze przed procesem konfiguracji kampanii należy zadbać, aby strona docelowa sklepu została odpowiednio przygotowana także pod kątem obowiązujących zasad reklamowych. O czym należy pamiętać?
Wiarygodność i przejrzystość strony
Twoja strona docelowa powinna zapewniać kupującym pozytywne wrażenia – aby to osiągnąć, należy zadbać, by po kliknięciu w reklamę użytkownik trafiał na stronę docelową, która będzie niezawodna, a informacje w niej zawarte były odzwierciedleniem wcześniej klikniętej reklamy.
Dane kontaktowe firmy
Na stronie docelowej powinna być wyświetlana przynajmniej jedna z form kontaktu z Twoją firmą – adres e-mail, numer telefonu, formularz kontaktowy lub link do mediów społecznościowych – za pomocą której, gdy zajdzie taka potrzeba, odbiorca będzie mógł nawiązać z Tobą kontakt. Aby warunek został spełniony, należy zweryfikować, czy informacje są dobrze widoczne w witrynie, a użytkownicy nie będą mieli problemu z ich odnalezieniem.
Bezpieczeństwo transakcji
Zadbaj o zabezpieczenie wszystkich stron w witrynie – przetwarzanie płatności, a także gromadzenie poufnych danych osobowych i informacji finansowych musi odbywać się za pośrednictwem bezpiecznego serwera (konieczne jest posiadanie ważnego certyfikatu SSL).
Zasady zwrotów i reklamacji
Na swojej stronie musisz umieścić w widocznym miejscu zasady zwrotów oraz reklamacji, które będą zrozumiałe dla kupujących. Jednym z miejsc, w których możesz to zrobić, jest stopka strony – wystarczy umieścić w niej link do podstrony zawierającej szczegóły procedury zwrotu. Jeżeli Twoja firma nie zezwala na zwrot towaru lub środków, taka informacja także powinna być jasno zakomunikowana.
Docelowy adres URL
Strony docelowe produktów, które reklamowane będą w ramach kampanii produktowej Google Ads, muszą być dostępne dla wszystkich użytkowników, bez względu na ich lokalizację oraz urządzenie, z jakiego korzystają. Zwróć uwagę, czy w Twojej witrynie nie pojawia się błąd 404.
Możliwość dokonania płatności
Dobrze jest prześledzić, czy droga użytkownika od dodania produktów do koszyka po finalizację transakcji przebiega łatwo i bezproblemowo. Przetestuj proces płatności, aby sprawdzić, czy w przyszłości klienci nie będą mieć problemów z zakończeniem zakupu, a także podaniem danych do wysyłki.
Wszelkie informacje dotyczące wytycznych Merchant Center znajdują się tutaj.
Aby kampanie mogły funkcjonować, należy sprawdzić także, czy są one zgodne z zasadami ogólnymi Google Ads (więcej informacji znajdziesz tutaj) oraz zasadami dotyczącymi bezpośrednio samych reklam produktowych. Na co należy zwrócić uwagę:
- treści nieakceptowane w reklamach produktowych – sprawdź, czy w asortymencie sklepu nie posiadasz produktów, których reklamowanie jest zabronione. Przykładem są produkty niebezpieczne (broń) i podróbki;
- przedstawienie informacji nieprawdziwych o produkcie lub Twojej firmie – informacje o produkcie zawarte w reklamie muszą być takie same, jak na stronie docelowej konkretnego produktu, do którego reklama prowadzi. Przykładem jest umieszczenie w reklamie ceny, która jest niższa lub wyższa od ceny na stronie produktu;
- przydatność – należy zadbać o techniczne i redakcyjne aspekty witryny. Użytkownik, który trafia na stronę, powinien poruszać się po niej w sposób łatwy i intuicyjny. Przykład: potencjalny klient nie jest w stanie przejść na stronę www lub nie może sfinalizować zakupu przez błąd w witrynie na poziomie koszyka.
Wszystkie przedstawione zalecenia dotyczą kwestii, o których każdy reklamodawca powinien pamiętać jeszcze przed uruchomieniem kampanii produktowej. Ważne jest, aby przed konfiguracją kampanii sprawdzić stronę docelową w celu uniknięcia nieprawidłowości na koncie Google Merchant Center. Bezpiecznym rozwiązaniem jest powierzenie wszystkich kwestii technicznych specjalistom, którzy zadbają o odpowiednie zoptymalizowanie strony i przyszłych kampanii.