Internet News #46

Internet News #46

Nowy interfejs Google Ads

Zakończyły się prace nad finalną wersją nowego interfejsu Google Ads, który ma usprawnić codzienną pracę reklamodawców w zakresie nawigacji na koncie, zarządzania kampaniami i analizy danych. Po wielu miesiącach testów Google oddaje w ręce marketerów udoskonaloną platformę reklamową, mającą stanowić – w zamierzeniu jej twórców – jak najbardziej efektywne i intuicyjne narzędzie reklamowe dostosowane do potrzeb oraz preferencji użytkowników na całym świecie.

Nowy panel do obsługi kampanii Google Ads zawiera przede wszystkim zmodyfikowane menu nawigacyjne, które zostało umieszczone po lewej stronie ekranu. Znalazło się w nim 5 ogólnych zakładek mających ułatwić poruszanie się po koncie: Kampanie, Cele, Narzędzia, Rozliczenia, Administrator. W każdej z zakładek umieszczono znane reklamodawcom narzędzia i funkcjonalności.

Aktualnie najnowszy interfejs jest dostępny tylko dla wybranych kont – do końca 2023 roku jego stosowanie będzie opcjonalne. Z początkiem 2024 roku użytkownicy utracą możliwość zmiany widoku panelu, a nowa wersja interfejsu stanie się powszechnie obowiązującą.

Testy nowego wyglądu reklam tekstowych i rozszerzeń

Przeprowadzanie testów i wprowadzanie zmian do wyglądu reklam tekstowych jest częścią nieustannie trwającego procesu doskonalenia usług Google w zakresie kampanii PPC. Celem tych działań jest zapewnienie użytkownikom jak najbardziej efektywnych, atrakcyjnych i odpowiednich reklam.

Obecnie Google testuje nową formę wyświetlania reklam tekstowych, w której opisy oraz rozszerzenia przedstawione są przy pomocy punktorów, co ma zwiększyć zainteresowanie kreacją reklamową. Dodatkowo trwają testy nowej wersji rozszerzeń graficznych z trzema obrazami jednocześnie w różnych rozmiarach.

Nie jest znana przewidywana data zakończenia testów.

Justyna Ziembińska-Uzar – Specjalista ds. Google Ads

Prezes InPostu zapowiada innowacyjną usługę płatności InPost Pay

Na spotkaniu dla grupy partnerów handlowych prezes InPostu ogłosił, że firma niedługo wprowadzi własną usługę płatności internetowych. Ma ona być szybka, bezpieczna i prosta w obsłudze, a także zintegrowana z aplikacją. Zdaniem Rafała Brzoski InPost Pay zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online, m.in. dzięki eliminacji zbędnych kliknięć. Usługa będzie wdrażana etapami – na początek skorzysta z niej 1500 sklepów internetowych, które należą do grona polskich klientów firmy.

O możliwości wprowadzenia nowego udogodnienia przez InPost spekulowano już od 2021 roku, kiedy to został zarejestrowany znak towarowy InPost Pay. Sklasyfikowano go jako oprogramowanie do obsługi terminali elektronicznych oraz przetwarzania płatności związanych z usługami pocztowymi i kurierskimi. Aplikacji, z którą zintegrowana ma być usługa, używa obecnie 11 milionów użytkowników – InPost Pay ma ułatwić im zakupy przez internet.

Julia Łupińska - Młodszy Copywriter

Spór o miano króla kanapek rozstrzygnięty przez ChatGPT

Znane na całym świecie sieci barów szybkiej obsługi postanowiły wykorzystać zdolności platformy ChatGPT do stworzenia oryginalnych, przykuwających uwagę billboardów. Akcję reklamową A.I'm lovin' it! zapoczątkował McDonald's. Firma zadała botowi pytanie dotyczące tego, która kanapka jest najbardziej kultowa i otrzymała odpowiedź, że jest to Big Mac. Wygenerowany tekst pojawił się w formie grafiki na banerze, zwracając uwagę na to, że nawet sztuczna inteligencja wie, co wyróżnia ich dania.

Wygenerowane przez IA banery dotyczące najbardziej kultowych kanapek w McDonald's, Burger King oraz Subway

Wkrótce po tym Burger King postanowił zrobić ten sam ruch i umieścił tuż obok billboardu konkurenta opinię bota dotyczącą największej kanapki. ChatGPT ocenił, że pod względem rozmiaru króluje ich flagowy Whopper. W reklamach obu restauracji wersy napisów mają tak dopasowane kolory, aby wizualnie przypominać warstwy składników w kanapkach.

Do akcji dołączył również Subway, który na trzecim banerze opublikował odpowiedź programu dotyczącą tego, że zarówno Big Mac, jak i Whopper są krótsze niż ich popularna kanapka Footlong. Na tę chwilę spór został rozstrzygnięty, ale kto wie, czy wkrótce nie pojawią się podobne akcje prezentujące oferty firm.

Ewa Rękas - Młodszy Copywriter

MusicGen – narzędzie do generowania muzyki

Meta stworzyła narzędzie AI do generowania muzyki. MusicGen potrafi tworzyć nowe utwory muzyczne na podstawie poleceń tekstowych lub przesłanego nagrania dźwiękowego. Algorytm MusicGen został przeszkolony na podstawie 20 000 godzin muzyki, obejmujących zarówno pełne utwory, jak i fragmenty instrumentalne.

Chociaż MusicGen nie jest jeszcze ogólnodostępny, każdy ma już możliwość wypróbowania wersji demonstracyjnej. W zaledwie kilkadziesiąt sekund można uzyskać 15-sekundowe nagranie muzyczne, które można pobrać w formacie mp4.

Interfejs wersji demonstracyjnej MusicGen

Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media

Elon Musk zapowiedział aplikację Twittera dla Smart TV

Oświadczenie Muska pojawiło się jako reakcja na tweeta sugerującego potrzebę aplikacji wideo na Twitterze, na którą odpowiedział: „Nadchodzi”.

Screen z Twittera, na którym Elon Musk potiwerdza nadejście aplikacji Twitter dla Smart TV

15 czerwca podczas prezentacji dla inwestorów, nowo mianowana dyrektor generalna, Linda Yaccarino i Musk, przedstawili strategię Twittera polegającą na nadaniu priorytetu wideo, partnerstwom twórców i inicjatywom handlowym w celu ożywienia działalności firmy w mediach społecznościowych.

Jeden slajd z prezentacji podkreślił, że wideo w pionie już odpowiada za ponad 10% czasu, jaki użytkownicy spędzają na Twitterze. Zapowiedź aplikacji Twittera dla Smart TV daje nam wgląd w przyszłość interakcji społecznościowych. Zdając sobie sprawę z rosnącej popularności transmisji na żywo i wideo wśród użytkowników, Twitter staje się jeszcze bardziej wszechstronną platformą, oferującą różnorodne sposoby udostępniania treści. Aplikacja dla Smart TV umożliwi użytkownikom komfortowe korzystanie z Twittera na dużym ekranie, dając im jeszcze większą swobodę w przeglądaniu treści, komunikacji z innymi użytkownikami i odkrywaniu fascynujących materiałów wideo.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media