Sztuczna inteligencja w świadomości Polek i Polaków – czy rozumiemy, czym jest AI?
Instytut Ipsos przeprowadził ostatnio badanie Global Views On A.I. 2023, w którym sprawdzał, czy Polki i Polacy rozumieją sztuczną inteligencję. Okazuje się, że choć AI przestała być dla nas czymś kojarzącym się z science fiction, to nadal nie do końca potrafimy wskazać konkretne sytuacje, w których ma ona zastosowanie.
I tak:
- 69% obywateli Polski deklaruje, że dobrze rozumie, czym jest AI,
- jedynie 46% wskazuje konkretne typy produktów i usług wykorzystujących sztuczną inteligencję,
- tylko 47% uważa, że AI ma więcej zalet niż wad,
- rozwój AI budzi u 50% respondentów ekscytację, a u niemal 40% stres,
- 55% pytanych osób wierzy, że firmy korzystające ze sztucznej inteligencji zadbają o ich dane osobowe,
- a co 3. badany obawia się, że AI zastąpi jego obecną pracę.
Więcej o samym badaniu i jego wynikach przeczytasz na stronie Instytutu.
„Ofiary wakacji” – kampania portalu Psy.pl i HiPets
„Zwierzęta nie są jednorazowe. Nie wyrzucaj ich” – pod takim hasłem portal Psy.pl i HiPets promują wakacyjną kampanię uświadamiającą, że lato nie jest dobrym czasem dla zwierząt. Słodkie szczeniaki, które trafiły do nowych właścicieli zazwyczaj zimą stają się w czasie urlopu balastem, którego nieodpowiedzialni ludzie pragną pozbyć. Porzucane na poboczach dróg, w lasach, na polach stają się „ofiarami wakacji” doznając nie tylko obrażeń fizycznych np. w wyniku potrąceń, ale przede wszystkim – ogromnej psychicznej traumy.
Wspomniane organizacje wychodzą do społeczeństwa z kampanią informacyjną promującą dostępne w czasie wakacji sposoby właściwego zaopiekowania się pupilem, a także ostrzegają, że porzucenie zwierzęcia to w świetle prawa przestępstwo.
Joanna Kozłowska – Copywriter
Otwarcie parku im. Wisławy Szymborskiej – makieta z Lego z gali wręczenia Nagrody Nobla
2 lipca, czyli w setną rocznicę urodzin Wisławy Szymborskiej, w Krakowie otwarto park imienia noblistki. Marka Lego w tym roku upamiętniła już twórczość poetki, między innymi poprzez zaprezentowanie jej portretu zbudowanego z okrągłych płytek, a także udostępnienie w mediach społecznościowych fotografii przedstawiającej Szymborską na tle biblioteczki. Tym razem ekipa Lego skupiła się na uhonorowaniu noblistki w sposób wyjątkowy.
Makietę przedstawiającą galę wręczenia Nagrody Nobla wykonano z ponad 21 tysięcy klocków Lego. Zawiera ona około 380 figurek, mierzy 113 cm, a waży aż 30 kg! Projekt był realizowany w tajemnicy przez Mateusza Kustra – Certyfikowanego Budowniczego Lego – oraz jego zespół. Stworzenie makiety wymagało ogromnej dokładności i kreatywności, dlatego zajęło około sześciu miesięcy.
Makieta zawiera takie szczegóły, jak:
- kot z wiersza poetki Kot w pustym mieszkaniu,
- pies z wiersza Możliwości,
- cebulę z wiersza Cebula,
- mapę z utworu Mapa,
- minifigurki znanych pisarzy, naukowców, rodziny szwedzkiej czy orkiestry na balkonie.
Spot o szkodliwości pobierania książek elektronicznych z nielegalnych źródeł
Ruszyła kampania przygotowana przez Stowarzyszenie Czytam i Słucham Legalnie na temat szkodliwości piractwa książek elektronicznych. Agora, księgarnia internetowa Publio, a także znani pisarze i artyści (m.in. Mariusz Szczygieł, Vincent Severski, Paulina Jurga, Elżbieta Cherezińska, Magdalena Witkiewicz, Krzysztof Gosztyła, Tomasz Michniewicz) dołączyli do całej akcji, próbując uświadomić czytelników, jak szkodliwe jest ściąganie książek z nielegalnych źródeł.
Twórcy kampanii, czyli Agencja Nie Do Ogarnięcia, zwraca uwagę na to, że według badań (przygotowanych przez Lubimyczytac.pl oraz Polską Izbę Książki) aż 25% czytelników przyznaje się do ściągania e-booków z pirackich źródeł.
Spot reklamowy kampanii przedstawia historię Pawła, który nie jest świadomy tego, w jaki sposób może się zaopatrzyć w swoje ulubione tytuły, nie łamiąc przy tym prawa.
Wejdź na Czytamisluchamlegalnie.pl i dowiedz się więcej.
Katarzyna Zdunek – Copywriter
Problemy z feedem produktowym – jak skutecznie zabezpieczyć produkty w Google Merchant Center?
Jeżeli w ramach swoich działań reklamowych korzystasz z kampanii produktowych, dobrze wiesz, jak ważne jest, aby plik produktowy działał poprawnie. Sytuacja, w której produkty z powodu błędów po stronie sklepu znikają z feedu, może przyczynić się do sporego spadku ruchu w kampanii. Aby uniknąć takiego scenariusza, wystarczy zastosować poniższe rekomendacje, dzięki którym w obliczu nieprawidłowości Google Merchant Center automatycznie wyśle do nas alert ostrzegawczy.
Aby skonfigurować powiadomienia, należy przejść kolejno do USTAWIEŃ (ikona koła zębatego), następnie USTAWIEŃ KONTA.
W sekcji ZABEZPIECZENIE PRODUKTÓW konieczne jest aktywowanie funkcji oraz wybranie (za pomocą suwaka) dla jakiego procenta produktów, które będą zagrożone usunięciem, system ma przesłać alert.
W ostatnim kroku należy zadbać o to, aby w ustawieniach POWIADOMIENIA E-MAIL, włączone były „Alerty dotyczące danych produktów”.
Jeżeli obawiasz się problemów z plikiem produktowym, wdrożenie wyżej opisanych kroków pozwoli Ci na zachowanie większej kontroli oraz uchroni przed usunięciem produktów z feedu.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Awatary Meta dostępne także w połączeniach wideo na Messengerze oraz Instagramie
Do tej pory jedynym rozwiązaniem na brak warunków do połączenia wideo była wyłączona kamera. Teraz, dzięki nowym innowacyjnym funkcjom awatarów Meta, pojawia się możliwość używania ich jako animowanej wersji siebie w trakcie rozmowy.
W związku z tym, jeżeli użytkownik preferuje zachować prywatność lub po prostu nie czuje się zbyt pewnie przed kamerą, może wykorzystać swój awatar, który wyglądem przypomina rozmówcę!
Jak? Jest to możliwe dzięki opcji renderowania postaci na podstawie zdjęć. Do wyboru są też różne gotowe postacie i zwierzęta, m.in. pies, kot czy lama.
Dodatkowo każdy awatar będzie reagować na mimikę twarzy w czasie rzeczywistym – poruszać ustami, mrugać i uśmiechać się w dokładnie tym samym momencie co użytkownik. Oznacza to, że rozmowy nie będą już przypominać konwersacji ze zwykłym, płaskim obrazem.
Wiktoria Podpora - Specjalista ds. Social Media
Liczba użytkowników aplikacji Threads spadła o 20% w ostatnich dniach
Liczba codziennych aktywnych użytkowników aplikacji Threads (Meta) spadła o 20% we wtorek i środę w porównaniu z sobotą, podczas gdy średni czas spędzony na platformie zmniejszył się o połowę – z 20 do 10 minut.
Anthony Bartolacci, dyrektor zarządzający Sensor Tower, zaznaczył, że mimo początkowego szumu, Threads wciąż ma długą drogę do zdobycia zaufania większości użytkowników mediów społecznościowych. Integracja z Instagramem i wsparcie Meta mogą pomóc w popularności aplikacji, ale konieczna jest bardziej przekonująca wartość dodana, by skutecznie konkurować z innymi serwisami – nie wystarczy tylko reklamować jej jako „Twitter, ale bez Elona Muska”.
Przypominamy, że w ciągu dwóch pierwszych dni istnienia na Threads zarejestrowało się ponad 70 milionów użytkowników!
Michalina Garbal - Specjalista ds. Social Media