Włączenie subskrypcji Meta bez reklam powoduje utratę możliwości ich publikacji
Od niedawna Meta udostępnia swoim użytkownikom nową opcję – subskrypcję.
Zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi w Unii Europejskiej użytkownicy platform należących do Mety mają prawo zdecydować o tym, jak ich dane będą przetwarzane w kontekście reklam.
Na ten moment użytkownikom udostępniono dwie możliwości – płatną subskrypcję, czyli wersję bez reklam oraz bezpłatną wersję z reklamami. Zakup subskrypcji pozwala użytkownikom na całkowite pozbycie się reklam. Warto jednak zaznaczyć, że dotyczy to nie tylko tych wyświetlanych, ale także wpływa bezpośrednio na możliwość publikacji adsów.
Zobacz, co piszą o tym przedstawiciele Meta w Centrum pomocy dla firm – klik.
Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media
Świąteczny spot firmy Microsoft – AI zmienia wspomnienia na obrazy
Lider w branży technologicznej postanowił wykorzystać sztuczną inteligencję do stworzenia unikalnej reklamy świątecznej. W spocie widzimy, jak artystka Ellie Pritts na jednej z ulic Nowego Jorku słucha bożonarodzeniowych historii przechodniów z różnych środowisk, po czym przekazuje je do programu Microsoft Designer. Aplikacja z kolei tworzy pełne symbolicznych elementów grafiki, które wywołują u rozmówców zachwyt oraz ożywiają w nich najpiękniejsze wspomnienia.
Spot o tytule “Make your holiday masterpiece” jest częścią kampanii mającej na celu odrodzenie więzi międzyludzkich i przypomnienie o wartościowych, tradycyjnych kwestiach, które cenimy w okresie świąt. Odczytać w niej możemy również przesłanie mówiące o tym, że AI doskonale potrafi wizualizować historie, urzeczywistniać wspomnienia, a także wywoływać silne emocje u odbiorców.
Dzieła powstałe podczas akcji obejrzeć można na stronie Microsoft.
Ewa Rękas – Copywriter
Nowe opcje na Facebooku i Instagramie: kanały nadawcze oraz posty i rolki tylko dla znajomych
Meta, firma stojąca za Facebookiem i Instagramem, wprowadza nowe opcje, które mają zwiększyć interakcje między twórcami a ich obserwatorami. Na Facebooku i Messengerze pojawiają się „kanały nadawcze” umożliwiające przesyłanie różnorodnych treści, takich jak teksty, filmy czy ankiety, do szerokiej publiczności. Ta funkcja, znana już z Instagrama czy WhatsAppa, umożliwia twórcom nawiązanie bezpośredniej więzi ze swoimi widzami.
Dodatkowo na Instagramie można teraz ukryć treści przed wszystkimi, oprócz najbliższych znajomych. Funkcja „bliskich znajomych” pozwala oznaczyć wybrane konta. Dzięki temu nasze zdjęcia i filmy widoczne są tylko dla najbardziej zaufanych osób. To doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy chcą dzielić się pewnymi treściami jedynie z wybranym gronem przyjaciół czy rodziną. Nowe funkcje sprawiają, że korzystanie z platform społecznościowych staje się bardziej osobiste i dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media
The Holiday 100
Google udostępnił ciekawą listę pomysłów na prezenty, która powstała na bazie wyszukiwanych przez użytkowników haseł w przeciągu ostatniego roku. Na liście znajduje się 100 propozycji z różnych kategorii takich jak: elektronika, zabawki i gry, uroda, odzież i akcesoria czy dom i ogród.
Nowe funkcje w Performance Max oparte na sztucznej inteligencji
Generatywna sztuczna inteligencja będzie pozwalała na tworzenie i ulepszanie zasobów kreatywnych w ramach kampanii. Dzięki nowej funkcji reklamodawcy będą mogli kreować obrazy, nagłówki oraz opisy do reklamy.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads