Prowadzisz prywatny gabinet psychologiczny lub terapeutyczny i chciałbyś dotrzeć do nowych klientów za pośrednictwem internetu? Skutecznym narzędziem promocji placówki medycznej jest tekstowa kampania Google Ads. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym szybko trafisz do osób poszukujących wsparcia psychologicznego w miejscu, w którym prowadzisz swoją działalność.
Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną kampanię Google Ads dla gabinetu psychologicznego i na co warto zwrócić uwagę, zanim zaczniesz prowadzić działania reklamowe w sieci wyszukiwania Google.
Płatna reklama w branży medycznej – to musisz wiedzieć
Kreacje reklamowe w ramach kampanii Google Ads dla placówek związanych z opieką zdrowotną podlegają ograniczeniom z uwagi na etykę, prywatność pacjentów oraz przepisy prawne. Decydując się na ten typ reklamy, musisz przestrzegać standardów branży medycznej oraz zasad Google w zakresie przepisów reklamowych dotyczących opieki zdrowotnej i leków – możesz się z nimi zapoznać TUTAJ. Z tych powodów warto wcześniej sprawdzić regulacje obowiązujące w obszarze, do którego chcesz kierować reklamy
Niektórych treści związanych z opieką zdrowotną nie można reklamować w ogóle, natomiast inne mogą być promowane w ograniczonym stopniu lub jedynie wtedy, gdy reklamodawca posiada specjalny certyfikat Google i kieruje reklamy na zatwierdzone kraje.
W przypadku gabinetów psychologicznych i psychoterapuetycznych reklamy nie mogą promować terapii o niepotwierdzonej skuteczności, terapii eksperymentalnych, nieudokumentowanych efektów terapeutycznych, a także nielegalnych na danym obszarze usług medycznych.
Warto wiedzieć, że w Polsce niedozwolone jest reklamowanie usług związanych z leczeniem uzależnień. Musisz też pamiętać, że treści prezentowane na stronie internetowej Twojego gabinetu muszą być zgodne z zasadami Google dotyczącymi jakości i zgodności z polityką reklamową. Dodatkowo Google bardzo restrykcyjnie podchodzi do ochrony prywatności pacjentów, dlatego reklamy nie mogą jej naruszać ani zbierać lub wykorzystywać nielegalnie danych osobowych.
Kampania Google Ads dla gabinetu psychologicznego – wskazówki na start
Wyszukiwarka internetowa Google to jedno z pierwszych miejsc, w których Twoi potencjalni klienci poszukują interesujących ich usług, a także przestrzeń działania Twojej konkurencji. Jak wyróżnić się na jej tle i jak skutecznie dotrzeć do grupy docelowej? Oto kilka wskazówek na start!
1. Zoptymalizuj stronę docelową
Upewnij się, że strona internetowa Twojego gabinetu psychologicznego jest odpowiednio zoptymalizowana – powinna być responsywna i łatwa w nawigacji, a treści na niej prezentowane muszą w jasny sposób prezentować świadczone przez Ciebie usługi w sposób zgodny z polityką Google. Możesz zamieścić na niej cennik usług, opinie pacjentów czy dokumenty poświadczające Twoje kwalifikacje.
2. Ustal formy kontaktu dla klientów
Telefon, e-mail, formularz, zewnętrzny system zapisów na wizytę? Ustal formy kontaktu dla klientów i zadbaj o ich widoczność na stronie. Dane kontaktowe powinny być zawsze pod ręką! W przypadku kontaktu telefonicznego warto określić przedział godzinowy, w którym można nawiązać połączenie z placówką.
3. Zdefiniuj cele kampanii
Określ, co konkretnie chcesz osiągnąć dzięki kampanii Google Ads. Twoim celem może być na przykład zwiększenie liczby klientów, rozreklamowanie gabinetu w okolicy lub promowanie konkretnych usług psychologicznych.
Możesz promować między innymi:
- psychoterapię indywidualną,
- terapię grupową,
- terapię dla par,
- terapię depresji,
- terapię nerwicy,
- terapię zaburzeń snu,
- terapię psychodynamiczną,
- sesje z seksuologiem,
- coaching.
4. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe
Wybierz frazy związane z psychologią, terapią lub z konkretnymi problemami, które rozwiązujesz. Unikaj zbyt ogólnych słów kluczowych i zwróć uwagę na lokalne aspekty, jeśli chcesz przyciągać pacjentów z określonej lokalizacji. Warto stosować wyrażenia wykluczające (na przykład, jeśli nie świadczysz usług na NFZ, wyklucz tę frazę).
Jeśli chcesz skierować swoją reklamę do klientów z Warszawy i okolicy, w swojej kampanii możesz użyć między innymi następujących słów kluczowych:
- psycholog Warszawa,
- psycholog Mokotów,
- gabinet psychologiczny Warszawa,
- dobry psycholog Warszawa,
- leczenie depresji Warszawa,
- leczenie nerwicy Warszawa,
- terapia małżeńska Warszawa.
5. Stwórz atrakcyjne reklamy tekstowe
Przygotuj klarowne, zrozumiałe teksty reklamowe – wykorzystaj do tego elastyczne reklamy tekstowe. Podkreśl w nich korzyści dla potencjalnych klientów i zaznacz, co wyróżnia Twój gabinet. Umieść jasne wezwanie do działania – zachęć klienta do nawiązania kontaktu w preferowany przez ciebie sposób (“Zadzwoń!”, “Zarezerwuj termin wizyty!”, “Wypełnij formularz kontaktowy!” itp.). Upewnij się, że ogłoszenia są zgodne z polityką reklamową Google Ads.
6. Wykorzystaj rozszerzenia ogłoszeń
Dodaj do reklam tekstowych rozszerzenia (zasoby) takie jak lokalizacja Twojego gabinetu, linki do podstron, pliki graficzne, rozszerzenia informacji czy objaśnienia. Komponenty te pomagają zwiększyć widoczność reklam wśród innych ogłoszeń i dostarczyć dodatkowych informacji potencjalnym klientom. Nie zapomnij o numerze telefonu (który może wyświetlać się w konkretnych godzinach).
7. Optymalizuj
Stworzenie efektywnej kampanii Google Ads wymaga czasu i eksperymentowania. Testuj różne wersje tekstów reklamowych, słów kluczowych i ustawień kampanii. Optymalizuj swoje działania na podstawie wyników oraz reakcji potencjalnych klientów.
Jeśli chcesz mieć pewność, że kampania Google Ads Twojego gabinetu psychologicznego prowadzona jest w najbardziej efektywny sposób, skorzystaj z wiedzy i doświadczenia specjalistów z Internet Plus. Nasi pracownicy nie tylko przygotują dla Ciebie profesjonalną kampanię testową Google Ads, ale również na bieżąco będą monitorować jej wyniki, takie jak wskaźniki klikalności (CTR), koszt na kliknięcie (CPC) czy zdefiniowane wcześniej konwersje.
Analiza tego rodzaju danych pozwoli dostosować strategię kampanii do Ciebie oraz potrzeb Twoich pacjentów. Specjaliści Google Ads z Internet Plus wykorzystują także niestandardowe rozwiązania – m.in. kierowanie reklam do określonych grup odbiorców i na określone rodzaje urządzeń czy zaawansowane dostosowania stawek. Zapraszamy do współpracy psychologów, terapeutów, lekarzy psychiatrów i właścicieli placówek medycznych!