Internet News #54

Internet News #54

Pierwsza w Polsce kampania reklamowa z wirtualną influencerką

Najnowsze osiągnięcia sztucznej inteligencji, która w ostatnich latach rozwija się z zawrotną prędkością, docierają do nas niemal w każdym miesiącu czy nawet tygodniu. AI jest w stanie generować teksty, grafiki, a także filmy, ale jednym z jej najbardziej imponujących dokonań są cyfrowo wykreowani influencerzy, którzy w swoich social mediach mogą już poszczycić się milionami obserwujących.

Współpracę z taką wirtualną influencerką wygenerowaną przez AI postanowiła nawiązać marka Douglas, która wystartowała z pierwszą w Polsce kampanią reklamową tego rodzaju. Promuje ona nową maskarę sieci perfumerii, a jej ambasadorką została właśnie znana choćby z TikToka cyfrowa Meta_Queen. Efekt współpracy Douglas z influencerką AI można zobaczyć poniżej w przygotowanym przez markę spocie reklamowym.

Dawid Konieczka – Starszy Copywriter

“Znajdź spokój w remoncie”, czyli nowa kampania reklamowa OLX

Z czym kojarzy Wam się remont? Oprócz bałaganu na pewno także z ogromnym stresem. Kampania reklamowa OLX pokazuje jednak, że wcale tak nie musi być. Dzięki humorystycznym spotom, w których fachowcy pojawiają się nietypowych sytuacjach życiowych po to, aby upewnić klienta, że wszystko idzie zgodnie z planem, wszechobecny przy remoncie chaos zaczyna nabierać bardziej uporządkowanych kształtów.

Tym samym OLX promuje łatwy dostęp do ogromnej bazy specjalistów, a także pozytywne relacje pomiędzy wykonawcami a klientem. Można tu dostrzec takie plusy korzystania z serwisu jak: wygodny kontakt, duża baza specjalistów i możliwość znalezienia ofert z najbliższej okolicy. To wszystko nadaje remontowi “ludzką twarz”.

Akcję promują 3 kilkudziesięciosekundowe filmiki opisujące historie 3 bohaterów. Emitowane są na kanałach TV, VOD i digital, a uzupełniają je spoty reklamowe w radio. Krótkie formatki znaleźć można też w mediach społecznościowych. Kampania potrwa do 12 maja.

Joanna Kozłowska – Starszy Copywriter

Google Maps zaprowadzi do wejścia

Już wkrótce aplikacja Google Maps ma zaoferować nam opcję wskazywania dokładnej lokalizacja wejścia do wybranych budynków. W wersji testowej oznaczenia te pojawiają się w momencie, gdy użytkownik wskazuje konkretny budynek na mapie i odpowiednio go przybliża. Choć na ten moment funkcja jest dostępna jedynie dla wybranych obiektów, można spodziewać się, że w późniejszym czasie stanie się powszechnie dostępna dla większości budynków na całym świecie.

Jest to niezwykle przydatne rozwiązanie, zwłaszcza dla osób korzystających z nawigacji w nieznanych miejscach czy dużych kompleksach budynków. Na ten moment nie jest znana dokładna data premiery tej funkcji dla wszystkich użytkowników.

Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media

Parlament Europejski przyjął przepisy regulujące korzystanie z AI

W ostatnim czasie Parlament Europejski dokonał historycznego kroku, przyjmując nowe przepisy regulujące sferę sztucznej inteligencji (AI).

Nowe przepisy wprowadzają zakazy wykorzystywania AI w kontekstach, które mogłyby naruszać prawa obywateli, takich jak systemy identyfikacji biometrycznej lub analiza emocji w miejscach pracy czy instytucjach edukacyjnych. Ustanowienie takich ograniczeń jest kluczowe dla ochrony prywatności i zapobiegania nadużyciom. Jednocześnie przewidziano wyjątki dla organów ścigania, które jednak podlegają rygorystycznym kontrolom oraz wymagają odpowiednich zezwoleń, co zapewnia równowagę między bezpieczeństwem a swobodami obywatelskimi.

Nowelizacja wprowadza także przepisy dotyczące przejrzystości systemów AI klasyfikowanych jako wysokie ryzyko. Publikacja materiałów używanych do trenowania sztucznej inteligencji, obowiązek oznaczania treści wygenerowanych przez AI oraz możliwość składania skarg w przypadku naruszeń są ważnymi krokami w kierunku zapewnienia odpowiedzialności i zaufania w stosunku do technologii.

Choć nowe regulacje wchodzą teraz w fazę ostatecznej weryfikacji prawnej, ich wprowadzenie ma szansę radykalnie zmienić sposób, w jaki korzystamy z AI, tworząc bezpieczniejsze i bardziej etyczne środowisko dla wszystkich użytkowników. Przepisy te są odważnym krokiem naprzód w kształtowaniu przyszłości technologicznej Europy, pokazując jednocześnie, że postęp może iść w parze z ochroną praw obywatelskich.

Z pewnością zmienią one sposób, w jaki korzystamy z AI, stawiając silne fundamenty pod odpowiedzialny rozwój technologii przyszłości.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Grafiki tworzone przez sztuczną inteligencję w Google Ads

Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się możliwość utworzenia zasobów graficznych z wykorzystaniem Al.

Reklamodawca ma możliwość wygenerowania grafik w panelu Google Ads po wcześniejszym określeniu, jak miałyby one wyglądać.

Ograniczenie wykluczeń lokalizacji

Google ogranicza liczbę wykluczeń lokalizacji do 120 krajów. Jest to limit, który został wprowadzony w ostatnim czasie, a według pracownika z ramienia Google – Ginny Marvin – ma na celu uproszczenie procesu kierowania na lokalizację. Nowe ograniczenie zostało wprowadzone po to, aby reklamodawcy skupili się bardziej na pozytywnym kierowaniu geograficznym, aniżeli na negatywnym.

Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads