,

Internet News #55

Internet News #55

Kampania Dove sprzeciwiająca się nierealistycznemu wizerunkowi kobiet tworzonemu przez AI

Wizerunek kobiet w mediach przez dekady był – i często wciąż jest – oparty na nierealnych standardach piękna, zwykle nieosiągalnych w prawdziwym życiu. To zaś niejednokrotnie miało bardzo negatywny wpływ na samoocenę zarówno dorastających dziewczyn, jak i dorosłych kobiet. Do największych, najbardziej znanych orędowników odejścia od wyidealizowanego przedstawiania kobiecego wyglądu należy Dove, od lat konsekwentnie stawiająca na modelki, które nie ukrywają swoich niedoskonałości. W swojej najnowszej kampanii marka wskazuje jednak nowy problem w tym zakresie – nierealistyczne przedstawienia kobiet na grafikach generowanych przez sztuczną inteligencję.

Kampania Dove zatytułowana “The Code” pokazuje, jak wyglądają kobiety, których wizerunki coraz częściej generuje AI – wyidealizowane, zawsze szczupłe, o perfekcyjnej cerze bez żadnych niedoskonałości. Marka wskazuje w ten sposób, że trend ten jest szkodliwy dla realistycznego przedstawiania kobiecego wyglądu w mediach i sama zobowiązuje się, że nigdy nie będzie wykorzystywać AI do udoskonalania wizerunku kobiet w swojej komunikacji. Co więcej, Dove stworzyło zestaw wytycznych dla innych marek, Real Beauty Prompt Playbook, które pozwolą uniknąć nadużywania sztucznej inteligencji do idealizowania urody kobiet.

Dawid Konieczka – Starszy Copywriter

Google Ads – nowości w kwietniu 2024

Kwiecień przyniósł bardzo wiele zmian w zakresie kampanii Google Ads. Wśród nich można wymienić poniższe nowości:

  1. Oznaczenie “Related to your search”, które pojawia się pod płatnymi wynikami wyszukiwania i wyświetla te powiązane z zapytaniem.
  2. Opcja automatycznego skracania materiałów wideo w ustawieniach kampanii.
  3. Wciąż testowana przez Google przyklejona na górze strony etykieta “Sponsored”, która pojawia się, gdy użytkownik wyświetla płatne wyniki wyszukiwania, a znika, kiedy przewinie on do wyników bezpłatnych.
  4. Wprowadzenie nadchodzącego od 8 lipca obowiązkowego identyfikatora opinii (review id) dla opinii zawartych w pliku dotyczącym ocen produktów.
  5. Zaktualizowane wytyczne w Merchant Center dla ofert opartych na atrybucie rata (installment), które pozwalają na zakup produktów zgodnie z atrybutem ceny (price) lub w ratach, co z kolei wprowadza nowy atrybut podrzędny – zaliczka (downpayment).
  6. Aktualizacja wskazówek dot. uwzględniania w atrybucie dostawy (shipping) opłat państwowych
  7. Nowe atrybuty:
    • dla specyfikacji danych produktów w treściach generowanych przez AI,
    • program lojalnościowy (loyalty_program) dla kampanii w Japonii i Stanach Zjednoczonych,
    • cena minimalna (auto_pricing_min_price), która określa najniższą lub minimalną cenę reklamowaną, możliwą do osiągnięcia przez produkt z tytułu obniżki,
    • próg bezpłatnej dostawy (free_shipping_threshold).
  8. Oznaczenie “People also consider”, które wyświetla informację o podobnych wynikach wyszukiwanych przez użytkowników.
  9. Sekcja “Podobny produkt” z reklamami przedstawiającymi produkty powiązane z wyszukiwanymi.
  10. Aktualizacja zasad w zakresie reklamowania pojazdów, która umożliwia wyświetlanie obok siebie reklam z opcją zakupu oraz leasingu.
  11. Nowy format Ad Intents w postaci okien dialogowych wyświetlających linki sponsorowane lub kotwice w witrynach wydawców. Ci ostatni mogą jednak nie wyrazić zgody na implementację tego rozwiązania na stronie.
  12. Funkcje oparte na AI w kampaniach generujących popyt (Demand Gen), pozwalające na tworzenie w ich ramach grafik z pomocą sztucznej inteligencji.
  13. Testowana opcja 3 nagłówków i jednego bezpośrednio przed treścią reklamy w obrębie jednej reklamy tekstowej.
  14. Wykorzystywanie przez Google danych o konwersjach do przygotowywania adnotacji dla użytkowników, dotyczących choćby najlepiej sprzedających się produktów albo stron cieszących się największym zainteresowaniem zakupowym. Reklamodawca może jednak zrezygnować z takich adnotacji w Merchant Center.

Anna Gibas – Team Leader Działu Google Ads

Meta integruje Threads z Instagramem

Meta, właściciel aplikacji Threads, zapowiada nową funkcję DM (Direct Messaging), pozwalającą użytkownikom wysyłać wiadomości do Instagrama bezpośrednio ze wspomnianej platformy. Może się to okazać nieocenionym ułatwieniem dla 130 milionów użytkowników Threads, którzy nie będą musieli ręcznie przełączać się między aplikacjami. Jaki jest wymóg? Posiadanie konta na Instagramie.

Taka integracja to kolejny krok marki należącej do Marka Zuckerberga na drodze do usprawniania doświadczenia użytkowników i zacieśnianiu powiązań między platformami Meta. Przewiduje się, że nowa funkcja DM przyniesie większą wygodę oraz efektywność w komunikacji dla milionów użytkowników na całym świecie.

Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media

Meta wprowadza zaawansowanego Chatbota AI do swoich aplikacji

Użytkownicy Facebooka, Instagrama, WhatsApp i Messengera wkrótce zyskają dostęp do asystenta AI bezpośrednio w aplikacji. Meta AI można używać między innymi na kanałach, w czatach czy w wyszukiwaniu.

zaawansowany chatbot w aplikacjach meta

Z założenia chatbot ma pomagać użytkownikom w wykonywaniu zadań i uzyskiwaniu dostępu do informacji w czasie rzeczywistym, bez konieczności opuszczania aplikacji. Dodatkowo generowanie obrazów przez Meta AI pozwala tworzyć grafiki lub GIF-y, znaleźć inspirację dla udekorowania mieszkania, tworzyć niestandardowe animacje oraz wiele więcej!

Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media