Reklama wideo w sieci reklamowej Meta jest jednym z najbardziej efektywnych, wszechstronnych narzędzi w rękach marketerów. Format ten od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, gdyż daje ogromne możliwości dotarcia do szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców. Co sprawia, że warto postawić na wideo w Facebook Ads i jakie korzyści może przynieść taka reklama? W jaki sposób tworzyć skuteczne, angażujące filmy reklamowe? Zapraszamy do lektury!
Dlaczego warto postawić na wideo w Facebook Ads?
Reklamy wideo na Facebooku i Instagramie idealnie wpisują się w obecne trendy dominujące w mediach społecznościowych. Użytkownicy coraz chętniej angażują się w krótkie filmy, które przyciągają uwagę, ale też zachęcają do interakcji z marką. Dane statystyczne pokazują, że mamy jedynie kilka sekund, by zaintrygować odbiorcę, a tym samym wzbudzić jego zainteresowanie oferowanym produktem lub usługą.
Wideo daje możliwość przekazania treści w ciekawszy sposób niż grafika czy sam tekst. Dzięki niemu możesz wyrazić emocje, przedstawić szczegóły produktu oraz opowiedzieć historię, co trudno osiągnąć przy wspomnianych wyżej statycznych formatach. Wykorzystanie reklam wideo pozwoli Ci więc na skuteczną promocję marki i zwiększenie konwersji bez względu na to, czy dopiero zaczynasz, czy realizujesz kolejną dużą kampanię.
Wymagania dotyczące filmów
W Menedżerze reklam na platformach Meta możesz tworzyć reklamy wideo, które będą wyświetlane na Facebooku i Instagramie, a także w Messengerze oraz Meta Audience Network.
Gotowe pliki muszą jednak spełnić szereg kryteriów:
- typ pliku: MP4, MOV lub GIF,
- współczynnik proporcji: 4:5,
- rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli,
- napisy do filmu: opcjonalne, ale zalecane,
- dźwięk filmu: opcjonalny, ale zalecany,
- czas trwania filmu: od 1 sekundy do 241 minut,
- maksymalny rozmiar pliku: 4 GB,
- minimalna szerokość: 120 pikseli,
- minimalna wysokość: 120 pikseli.
Chociaż Meta daje nam możliwość nagrywania bardzo długich filmów, warto zaznaczyć, że w kampaniach reklamowych rekomenduje się wideo nie dłuższe niż 15 sekund. To zwiększa prawdopodobieństwo, że zostanie ono obejrzane do końca.
Jak dobrze tworzyć reklamy wideo na Facebooku?
Jeśli chcesz stworzyć angażujące wideo, pamiętaj, aby przedstawić swój produkt, usługę lub markę w nowatorski sposób. Reklama w formie krótkiego filmu z pewnością pozwoli Ci zaprezentować to wszystko w interesujący sposób. Jak się do tego zabrać?
- Upewnij się, że przekaz jest jasny i zrozumiały – skoncentruj się na jednym, prostym komunikacie, który zachęci widza do podjęcia działania, np. zakupu produktu lub odwiedzenia Twojej strony internetowej.
- Zadbaj, aby pierwsze sekundy wideo były jak najbardziej angażujące, czyli po prostu zrobiły dobre wrażenie. Użytkownicy decydują o obejrzeniu lub pominięciu reklamy w ciągu ułamków sekundy. Na początku filmu pokaż coś intrygującego, aby zainteresować odbiorców i zatrzymać ich uwagę na dłużej.
- Postaw na wyraźne wezwanie do działania (call to action), np. "Dowiedz się więcej", "Kup teraz", "Zarezerwuj". CTA powinno być widoczne, a zarazem naturalnie wkomponowane w wideo.
- Dostosuj format do urządzeń mobilnych, ponieważ większość użytkowników Facebooka korzysta z apki na smartfonach lub tabletach. Reklamy wideo w pionowym formacie 4:5 będą się dobrze prezentować zarówno na Facebooku, Instagramie, jak i w Audience Network.
Czy wiesz, że aż 85% osób ogląda reklamy wideo w mediach społecznościowych bez dźwięku? Jeśli Twoje wideo opiera się na narracji słownej, warto dodać napisy, aby przekaz był zrozumiały. Pamiętaj, że użytkownicy często przeglądają treści w różnych miejscach, gdzie nie zawsze mogą skorzystać z dźwięku. Dlatego też upewnij się, że Twoja reklama pozostaje czytelna nawet przy wyciszonym odtwarzaniu.
Jak przyciągnąć uwagę już od pierwszych sekund?
Chcesz, aby Twoje wideo cieszyło się dużą oglądalnością? Wprowadź mocny element już na początku. Skup się na czymś, co natychmiast zaintryguje widza. Może to być chwytliwe hasło, dynamiczny obraz lub ważna informacja o produkcie. Nie zapomnij również o podkreśleniu jego unikalnych cech.
Zadbaj też o wyrazistą estetykę poprzez wykorzystanie efektownych grafik lub animacji, które mogą znacznie zwiększyć zaangażowanie widzów. Pamiętaj, że odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa bardzo często pomaga użytkownikom szybko zrozumieć przekaz, nawet bez wizualnego kontekstu.
Sięgnij po storytelling. Zacznij od pytania, interesującej sceny lub narracji, która wzbudza ciekawość i skłania do dalszego oglądania, prowadząc do szybkiego przedstawienia głównej treści.
Narzędzia do tworzenia i edycji reklam wideo
Chcesz tworzyć reklamy wideo samodzielnie? Sprawdź nasze rekomendacje programów, z którymi zaczniesz swoją przygodę.
Na początek proponujemy Canvę, ponieważ wiele funkcji jest w niej dostępnych za darmo. Program ma wbudowaną bibliotekę bezpłatnych materiałów wideo i muzyki, które możesz wykorzystać w swoich reklamach. Znajdziesz tu również narzędzia do tworzenia animacji. Zaawansowani twórcy mogą sięgnąć po bardziej rozbudowaną wersję.
Animoto to proste, intuicyjne narzędzie do edycji wideo, które świetnie sprawdzi się do tworzenia nieskomplikowanych nagrań. Jego działanie polega na przeciąganiu i upuszczaniu wybranych fragmentów. Możesz wybrać interesujący Cię szablon, a następnie uzupełnić go o zdjęcia, wideo lub dowolny tekst. Animoto zapewnia również dostęp do własnej biblioteki licencjonowanej muzyki.
Inshot jest aplikacją, która sprawdzi się podczas edycji pionowych filmów, a szczególnie przy tworzeniu płynnych przejść i synchronizacji z muzyką. Umożliwia cięcie oraz łączenie nagrań, dodawanie tekstu czy efektów specjalnych. Często sięgają po nią twórcy treści na platformy takie jak Instagram Reels. Większość funkcji jest w niej dostępna za darmo.
WeVideo to płatny edytor klipów, który ma wbudowane zaawansowane narzędzia edycji. Poza podstawowymi funkcjami, takimi jak przycinanie nagrań, dodawanie muzyki, robienie przejść, możesz tu znaleźć też opcje: greenscreen, edycja w trybie Timeline i Storyboard. Co więcej, baza WeVideo zapewnia ponad 600 plików audio, wideo, obrazów, a także liczne fonty i możliwości doboru koloru tekstu oraz tła.
Postaw na skuteczną promocję marki lub produktu, wykorzystując reklamę wideo w social mediach
Reklama wideo to doskonałe narzędzie promocji w świecie współczesnych mediów społecznościowych, gdyż pod wieloma względami przewyższa tradycyjne grafiki. Sięgnięcie po nią zapewnia większą elastyczność w przekazywaniu treści – pozwala na przykład stworzyć emocjonującą narrację, a tym samym zbudować silniejszą relację z odbiorcą. Wideo łatwiej i lepiej angażuje użytkowników, co przekłada się na wyższe wskaźniki kliknięć (CTR) oraz lepsze rezultaty konwersji w porównaniu do statycznych formatów reklamowych.
Masz gotowe klipy, które w ciekawy sposób przedstawiają Twoją firmę lub konkretny produkt? Prześlij je do nas, a my stworzymy na tej podstawie kampanię, która przyciągnie uwagę Twoich klientów i pomoże skutecznie realizować wybrane cele reklamowe.