Obraz w content marketingu – jak wzbogacić swoje treści

Obraz w content marketingu – jak wzbogacić swoje treści

Dobre treści zawsze się obronią, jednak trzeba jak najbardziej ułatwić potencjalnym czytelnikom dotarcie do nich. Należy w odpowiedni sposób zachęcić do przeczytania tekstu na naszej stronie – nie tylko do odwiedzenia witryny, ale także do pozostania na niej nieco dłużej. Czas Klienta jest bardzo cenny, dlatego, jeśli przez pierwsze kilka sekund coś go skutecznie nie zatrzyma, z bardzo dużym prawdopodobieństwem opuści daną stronę internetową jeszcze przed przeczytaniem pierwszego akapitu. Jak zatem uatrakcyjnić treści, by zaciekawiły naszego potencjalnego odbiorcę? Postaw na obraz!

Wizualny content marketing

Nie da się ukryć – żyjemy w czasach zdominowanych przez obraz. Wciąż lubimy czytać, jednak przekaz w formie grafiki czy zdjęcia znacznie łatwiej i szybciej dociera do naszego mózgu. Dlaczego zatem nie wykorzystać tej tendencji w celu wzbogacenia i uatrakcyjnienia treści, które publikujemy? Z pomocą przychodzi nam strategia zwana: visual content marketing. Pod tą nazwą kryją się wszelkie infografiki, zdjęcia czy video, które umieścimy na naszej stronie. Krótko mówiąc, jest to content marketing z zastosowaniem różnego rodzaju obrazów. Wykorzystanie wizualnego content marketingu może przynieść szereg korzyści dla Twojej witryny. Z pewnością wpłynie na znaczny wzrost zaangażowania na stronie.

Visual content marketing – strategia pozyskiwania Klientów poprzez zastosowanie na stronie internetowej obrazów – grafik, infografik, zdjęć, wykresów czy video.

Słowo ubrane w obraz – klucz do sukcesu

Tworzysz dobrej jakości treści – samodzielnie lub z pomocą copywritera – ale chciałbyś, żeby dotarły one do większej ilości odbiorców. Warto zastosować visual content marketing w celu przyciągnięcia większej liczby Klientów. Kreatywne teksty w połączeniu ze współgrającymi z nimi grafikami to klucz do sukcesu. Jakie są więc zalety wykorzystania obrazów w content marketingu?

  • szybsze zrozumienie przekazu,
  • wzrost zaangażowania na stronie internetowej,
  • większa ilość udostępnień na portalach społecznościowych,
  • bardziej interesujące treści,
  • skuteczna forma komunikacji z odbiorcą,
  • łatwiejsze zapamiętywanie treści,
  • zachęcenie do przeczytania tekstu,
  • przyciągnięcie uwagi,
  • wzrost świadomości marki – łatwiej ją zapamiętać.

Visual content marketing – jak zrobić to dobrze?

Już wiesz, że zdjęcia czy grafiki mogą pomóc w dotarciu do większej ilości odbiorców. Nie bez znaczenia jednak pozostaje rodzaj wizualnego contentu – przypadkowe zdjęcie zupełnie niezwiązane z treścią nie spowoduje ruchu na stronie. Obrazy powinny być przede wszystkim dobrej jakości. Niech grafika współgra z danym tekstem oraz wizerunkiem marki. Dobrym sposobem będzie stworzenie infografiki stanowiącej wprowadzenie do artykułu – zainteresuj czytelnika, by został z Tobą aż do ostatniej kropki. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, stwórz atrakcyjne video instruktażowe, które pokaże, jak działa Twój produkt lub krótki film z życia firmy. Pamiętaj jednak, że obraz to tylko uzupełnienie treści i to one zawsze powinny być na pierwszym miejscu.