Specjaliści z Internet Plus na SEO MeetUp w Poznaniu

Specjaliści z Internet Plus na SEO MeetUp w Poznaniu

6 kwietnia 2019 w piątkowe popołudnie w samym sercu Poznania wraz z innymi SEOwcami z całej Polski spotkaliśmy się na wspólnym evencie – SEO MeetUp. Naszym głównym celem było wysłuchanie czterech prelekcji poświęconych pozycjonowaniu oraz profesjonalnej opiece nad stronami internetowymi. W przerwach między nimi mieliśmy natomiast niebywałą okazję na wymianę opinii z innymi specjalistami, poznanie wielu ciekawych osobistości z branży, a także wspólne dyskusje na temat nowinek, technik i trendów panujących w SEO. Co dał nam udział w SEO MeetUp? Przeczytajcie poniżej!

Prelekcja 1 – odkrywamy moc linkowania

SEO MeetUp rozpoczął się prelekcją Michała Suskiego. Dotyczyła ona budowy profilu linkowania strony oraz pozyskiwania cennych linków, które mają wspomóc witrynę w pozycjonowaniu, a co za tym idzie – skutecznie ją promować. W jej trakcie prelegent zaprezentował swoje metody linkowania i prowadzenia działań off-site związanych z pozycjonowaniem przy użyciu autorskiego narzędzia – Surfer SEO. Podkreślił, że ważna jest dywersyfikacja linków, a także umieszczanie ich w odpowiednim miejscu – zgodnie z panującymi trendami. Zachęcał przede wszystkim do zamieszczania ich na znanych i często odwiedzanych blogach bądź w artykułach gościnnych. Ma to bowiem związek nie tylko z pozycjonowaniem, ale również kreowaniem pozytywnego wizerunku firmy.

Prelekcja 2 – SEO a motoryzacja

Kolejna prelekcja dotyczyła pozycjonowania stosowanego w branży motocyklowej oraz trudności, które napotkać można w trakcie prowadzonych w tym zakresie działań SEO. Przedstawiający tematykę Adrian Pakulski stwierdził, że są one zdecydowanie bardziej problematyczne niż np. te dotyczące dziedziny związanej stricte z samochodami. Wymagają większych nakładów pracy – nie tylko ze strony pozycjonera, ale przede wszystkim copywriterów, którzy muszą zadbać o angażujący, wartościowy i oryginalny content. Nietrudno tu bowiem o kanibalizację słów kluczowych czy duplikację opisów (dotyczy to przede wszystkim identycznych wersji części do motocykla, które różnią się jedynie detalem dostrzegalnym wyłącznie przez profesjonalistów). Prelegent przekazał również kilka ciekawych wskazówek odnośnie wspomagania indeksowania podstron kategorii i produktów, rzadko odwiedzanych przez boty Google'a.

Prelekcja 3 – o migracji serwisu słów kilka

Trzecia prelekcja poświęcona była szansom i zagrożeniom związanym z migracją serwisu. Jest to działanie, które przeprowadzone poprawnie może znacząco poprawić wyniki pozycjonowania, jednak wykonanie błędnie istotnie je pogorszy. Prowadzący w trakcie swojego wystąpienia opowiedział więc o wielu ważnych czynnikach mogących wpływać na jego rezultat. Wspomniał m.in. o możliwościach technicznych nowego systemu, przekierowaniu 301 czy audycie SEO.

Kwietniowe Seo MeetUp w Poznaniu

Prelekcja 4 – niemieckie praktyki SEO

Ostatnia prelekcja wygłoszona przez Kamila Demidowskiego poświęcona była pozycjonowaniu w niemieckich wyszukiwarkach. W jej trakcie prelegent zaprezentował praktyki SEO stosowane przez specjalistów zza naszej zachodniej granicy. Przedstawił również trendy związane z treścią strony, które obecnie panują wśród Niemców – opowiedział m.in. o tym, jaki content budzi zaufanie użytkownika i jest niezbędny na każdej witrynie. Zwrócił uwagę przede wszystkim na rozbudowane, merytoryczne oraz pełne szczegółowych informacji opisy produktów. Na koniec zauważył też, że rynek handlu elektronicznego u naszych sąsiadów zdominowany jest przez giganta – Amazon, który z wyrobioną marką utrudnia zaistnienie, a także dotarcie do klientów mniejszym przedsiębiorcom.

Czas na praktykę!

Nie da się więc ukryć, że udział w SEO MeetUp był dla nas nie tylko niezwykle atrakcyjnym sposobem na poszerzenie wiedzy w zakresie pozycjonowania, ale również niebywałą okazją do poznania trendów panujących w innych krajach. Z wygłoszonych prelekcji wynieśliśmy wiele cennych informacji, które zarówno pozwolą nam na wprowadzenie kilku innowacji w stosowanych przez nas praktykach SEO, jak i umożliwią jeszcze lepsze świadczenie usług na rzecz naszych Klientów. Wierzymy, że ich efekty już niedługo będą widoczne w wynikach wyszukiwania.