5 najbardziej pożądanych cech idealnego klienta

5 najbardziej pożądanych cech idealnego klienta

Relacje pracowników firm usługowych z klientami, to temat-rzeka. Pośród morza różnorodnych charakterów mamy do czynienia z ludźmi, którzy często zapadają nam w pamięć na długie lata. Mówimy tutaj zarówno o usługobiorcach, jak i osobach, które siedzą po drugiej stronie słuchawki lub monitora. Dzisiaj chcielibyśmy skupić się na najbardziej pożądanych cechach idealnego klienta. Takich, które ułatwiają zadanie pracownikom biur obsługi, działów odpowiedzialnych za kampanie reklamowe czy pisanie tekstów i które czynią każdy dzień przyjemniejszym. Zapraszamy do lektury!

Customer Service

1 – Klient kontaktowy

Dobry kontakt podczas współpracy to podstawa. Nie mówimy tutaj jedynie o wszelkiego rodzaju grzecznościach, które wymieniamy. Jedną z cech idealnego klienta jest jego osiągalność – odbieranie telefonów lub pozostawanie w kontakcie mailowym. To znacznie przyspiesza procedury związane z wykonywaniem zlecenia, oszczędza stresu i daje pracownikom biur obsługi więcej cennego czasu.

2 – Klient dobrze znający cechy swojej działalności i grupę docelową

Wprost uwielbiamy, kiedy nasi Klienci dokładnie wypełniają zaoferowane im briefy. Pytania o rodzaj działalności, którą prowadzą oraz grupę docelową to jedne z najważniejszych kwestii, jakie nas interesują. Dzięki temu jeszcze lepiej możemy dopasować nasze działania i kampanie do rezultatów, które chcemy osiągnąć. Taka wiedza przydaje się, zwłaszcza jeśli Klient prowadzi bardzo wyspecjalizowaną działalność skierowaną do wąskiego grona odbiorców, np. z zakresu branży motoryzacyjnej, obróbki CNC, elektroniki. Samoświadomość usługobiorcy, znajomość towaru, który proponuje swoim Klientom to duża pomoc przy doborze fraz pozycjonujących jego stronę www, a także – przy ustawianiu kampanii Google Ads.

3 – Klient, który chętnie przyjmuje wskazówki i ufa zaleceniom specjalistów

Nasi Klienci to specjaliści w swoich branżach – osoby, które, często latami, pracują nad jakością usług, pogłębiając wiedzę i badając rynek konkurencji. Mamy ogromny szacunek do ich doświadczenia, ale lubimy też, kiedy pozwalają sobie pomóc w kwestiach, z którymi się do nas zwracają. Zaufanie to jeden z kluczy do sprawnej kooperacji. Wpisy do mediów społecznościowych, wygląd tekstów na stronie, sam design witryny, a przede wszystkim działania optymalizacyjne – to właśnie w tych sprawach najczęściej doradzamy naszym Partnerom biznesowym. Współpraca przebiega znacznie łatwiej, kiedy możemy wypracować wspólny front działania, gdzie każda ze stron pozostaje specjalistą w swojej dziedzinie.

4 – Klient, który w praktyce stosuje się do rekomendacji

Zmiany są dobre, bo zawsze niosą za sobą coś nowego. Lubimy, kiedy Klienci korzystają z naszych wskazówek, wprowadzając je w życie. Czasami są to drobne modyfikacje, w innym przypadku – nieco większe metamorfozy. Wiemy, że przełomy bywają kłopotliwe i wymagają poświęcenia czasu. W ostatecznym rozrachunku jednak przynoszą samo dobro. Czasami wystarczy chwila, w innym przypadku – potrzeba kilku dni, by wprowadzić w życie rekomendacje. Warto przy tym pamiętać, że całokształt działań składających się na sprawne funkcjonowanie firmy w sieci tworzą niewielkie elementy, których modyfikacje mogą ułatwić osiągnięcie pozytywnych rezultatów. Gotowość do współpracy ze strony Klientów i chęć stosowania naszych sugestii to bardzo pożądane cechy Partnerów w biznesie.

5 – Klient świadomy tego, że odpowiednio zaplanowany budżet, to prawdopodobieństwo lepszych wyników

Z myślą o różnorodnych potrzebach naszych Klientów stworzyliśmy zróżnicowane pakiety usług. Oczywiście zawsze stawiamy na indywidualne rozpoznanie wymogów Partnerów i tak ukierunkowujemy współpracę z nimi. Staramy się też uświadamiać, że każda – zarówno mała, jak i większa kampania reklamowa generuje koszty, które są często wprost proporcjonalne do zakładanych rezultatów. Przedsiębiorca, który jest tego świadomy, ma większą szansę na osiągnięcie sukcesu pośród konkurencji. Odpowiednio zaplanowany budżet to większe możliwości promocji, szybciej widoczne wyniki, a co za tym idzie – większe zadowolenie naszych Partnerów. A uśmiech na twarzy Klienta jest tym, co cieszy nas najbardziej!

Praca w agencji marketingowej.

Podsumowanie

Współpraca z Klientami to bardzo budujące zajęcie. Każda ze stron może nauczyć się czegoś nowego i wynieść ze spotkania, nawet tego wirtualnego, wartość dodaną. Przy okazji warto pamiętać o tym, że zarówno po jednej, jak i drugiej stronie słuchawki czy klawiatury znajdują się żywi ludzie, a nie roboty. Wzajemny szacunek, uśmiech, dobre chęci często pomagają znaleźć wyjście z wielu sytuacji. Ważne jest też nastawienie na współpracę przez duże W. Pamiętajmy o tym, że dzielenie się wiedzą i doświadczeniem to szybsze rozwiązywanie kłopotliwych kwestii, oszczędność czasu oraz lepsze dopasowanie usług do oczekiwań Klienta, a co za tym idzie – osiągnięcie spodziewanych rezultatów.

Chciałbyś poprawić funkcjonowanie Twojej strony internetowej? Myślisz o znalezieniu idealnej grupy docelowej? Chcesz wystartować z kampanią Google Ads? Zapraszamy do kontaktu – porozmawiamy, doradzimy i wybierzemy rozwiązanie najlepiej dostosowane do Twoich oczekiwań!