Internet News #4

Internet News #4

Nowości w aplikacji Google Ads

Na początku marca Google wprowadził w aplikacji mobilnej Google Ads nowości, które mają pomóc reklamodawcom w monitorowaniu oraz optymalizacji kampanii. Google chce, aby aplikacja była podręcznym narzędziem, które umożliwia sprawne wprowadzanie zmian niezależnie od dostępu do komputera. W związku z tym, w nowej wersji aplikacji ułatwione zostało stosowanie oraz priorytetyzowanie rekomendacji, a także wysyłanie powiadomień o zmianie wyniku optymalizacji kampanii – ma to pozwolić na szybkie reagowanie, korygowanie jakości oraz wzrost efektywności działań. Wielu użytkowników doceni również fakt, iż Google podąża za trendem i wprowadza tzw. tryb ciemny – bez wątpienia zwiększa to komfort korzystania z aplikacji bez względu na jakość oświetlenia czy zmęczenie wzroku.

Ograniczenia związane z koronawirusem

W ostatnich dniach mogliśmy zaobserwować gwałtowny wzrost liczby reklam związanych z maseczkami, które mają nas chronić przed koronawirusem. Ze względu na brak możliwości weryfikacji działania masek oraz wyczerpywanie się ich zasobów, Google globalnie zablokował możliwość ich reklamowania w ramach swoich systemów. Firma tłumaczy swoją decyzję brakiem zgody na wykorzystywanie systemu w celu zarabiania na kryzysie zdrowotnym.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

COVID-19 vs. świat

Czy w walce z panującą pandemią – oprócz przestrzegania jasnych zasad – można w jeszcze jakiś sposób pomóc? Jak się okazuje, można. W mediach społecznościowych zwiększa się liczba komunikatów o przedsiębiorstwach, które przekazują pieniądze właśnie na ten cel.


Mark Zuckerberg – główny twórca Facebooka – wraz z fundacją ONZ i WHO postanowili wesprzeć inicjatywę. Utworzyli facebookową zbiórkę, którą może wspomóc każdy użytkownik serwisu. Wszystkie wpłaty wraz z zadeklarowanym datkiem Zuckerberga, zostaną przeznaczone na rzecz zwalczania i zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Patrycja Nalepa – Młodszy Specjalista ds. Social Media

Netflix 

Z powodu pandemii koronawirusa większość z nas musiała zrezygnować z tradycyjnych form spędzania wolnego czasu. Kto na tym zyskał? Serwisy streamingowe!

Znaczny wzrost oglądalności, bo większy aż o 20% (w niektórych państwach nawet o 40%) osiągnęły nie tylko popularne platformy, takie jak Netflix, ale także streamerzy transmitujący rozgrywki gier wideo. Jest też zła wiadomość – w związku z walką z wirusem będziemy musieli dłużej poczekać na premiery gotowych już filmów oraz wznowienie prac na planach filmowych ulubionych seriali.

"Jadalne opakowania"

Kolejny dobry krok w stronę ochrony naszej planety. Niemieckie sieci handlowe Edeka oraz Rewe testują alternatywny sposób pakowania i ochrony produktów w formie jadalnych opakowań - bez smaku czy zapachu. Nadające się do spożycia powłoki wytwarzane są z naturalnych materiałów roślinnych. Świeżą żywność w opakowaniach wykonanych m.in. z miąższu, pestek lub skórek owoców i warzyw można już spotkać na sklepowych półkach w ponad 860 sklepach w Niemczech.

Ekobillboard reklamowy, który przez trzy miesiące filtrował powietrze

Na nietypowy pomysł oczyszczania powietrza z samochodowych spalin wpadli marketerzy z portugalskiego oddziału Volvo. Przy okazji promocji nowego, niskoemisyjnego modelu auta, marka stworzyła ekologiczny nośnik reklamowy, który ma właściwości neutralizujące szkodliwe związki chemiczne.

Po trzech miesiącach billboard został przerobiony na materiały wykorzystywane do produkcji toreb i innych akcesoriów modowych. Kolejny nośnik o jeszcze większych rozmiarach ma pojawić się w kwietniu w Lizbonie.

Ewelina Najda – Copywriter