Są urocze, występują w różnych gatunkach i rasach, poruszają się na czterech łapach, najczęściej pokryte są puszystą sierścią i trudno im się oprzeć. Mowa o pet influencerach - zwierzakach, które mają wyjątkową osobowość, własną historię do opowiedzenia, a ich profile społecznościowe śledzą nawet miliony followersów.
Czworonożny przyjaciel gwiazdą social media
Poza modowymi blogerkami, fit vloggerami i coachami w sieci znalazło się również miejsce dla pet influencerów. Futrzaste zwierzaki zawładnęły mediami społecznościowymi i wcale mnie to nie dziwi, w końcu mały pomeranian jeżdżący na deskorolce czy francuski buldog przebrany za królika na pewno jest ciekawszy od kolejnych konkursowych postów publikowanych przez znajomych, czy fake newsów pojawiających się na facebookowej tablicy. Jeśli tak jak ja często scrollujesz feed na Instagramie czy Facebooku w poszukiwaniu zabawnych czworonogów, czytając ten artykuł, z pewnością rozpoznasz przynajmniej kilku z nich.
@jiffpom
To jeden z najpopularniejszych psów na świecie. Jego instagramowy profil śledzi ponad 10 milionów osób! Kariera małego pomeraniana zaczęła się już w 2014 roku, kiedy to ustanowił rekord świata Guinnessa dla najszybszego psa biegnącego na dwóch łapkach. Jiffpom pozował z celebrytami takimi jak Ariana Grande, Zach Clayton i Christian Collins. Pojawił się także w jednym z teledysków Katy Perry do Dark Horse. Jakby tego było mało, miniaturowy piesek brał udział w konferencji F8 Facebook Developers, ma własną linię emoji o nazwie Jiff Moi, potrafi jeździć na deskorolce i zna większość psich sztuczek. Pewnie zastanawiasz się, ile taki uzdolniony zwierzak może zarabiać w ciągu roku? Około 6 milionów. Nieźle, co?
Doug to kolejny pies, który znalazł drogę na sam szczyt. Mimo że mopsy nie należą do moich ulubionych ras, muszę przyznać – Doug jest rzeczywiście uroczy – wygląda słodko szczególnie na stylizowanych zdjęciach, na których nosi mini ubrania. Wielu obserwatorów (a jest ich prawie 4 miliony) uważa, że Doug to człowiek uwięziony w ciele psa – patrząc na jego instagramowy feed, myślę, że coś w tym jest.
Czy poza byciem doskonałym modelem ten Doug robi coś jeszcze? Oczywiście. Jako popularny youtuber dużo czasu spędza na tworzeniu domowych przeróbek znanych filmów, ma własną linię psich (i nie tylko) produktów, wystąpił w kilku teledyskach, był gościem m.in. w amerykańskim programie Jimmy’ego Fallona, a w wolnych chwilach pozuje z największymi gwiazdami. Myślisz, że na tym koniec? No niezupełnie. Mops jest twarzą fundacji Doug the Pug, która pomaga dzieciom chorym na raka, wystąpił w tegorocznej reklamie transmitowanej podczas Super Bowl, a książka The King of Pop Culture z jego zdjęciami wydana w 2016 roku osiągnęła status bestsellera wg New York Times. Właściciele mopsa pracują też nad animowanym serialem z Dougiem i jego młodszą siostrą Fioną w roli głównej. Doug to także zwycięzca nagrody People's Choice Awards w kategorii „The Animal Star of 2019”. Co za życie.
Smudge to prawdziwy celebryta. Większość ludzi pewnie rozpoznaje go ze słynnego memu 'woman yelling at a cat'. A wszystko zaczęło się od zdjęcia – 'confused cat at dinner', na którym Smudge siedzi przy stole podczas rodzinnego obiadu z miną wyrażającą wszystko – 'zabierzcie ode mnie te wstrętne warzywa'. Pierwsze połączone ze sobą zdjęcia pojawiły się na Twitterze 1 maja 2019 roku i od tamtego czasu jest to najpopularniejszy koci mem.
Czy Smudge jest gwiazdą jednego memu? I tak i nie. Kanadyjski kot ma też własną stronę internetową, wiele nieoficjalnych grup na Facebooku i 1,5 miliona obserwujących na Instagramie. Jego charakterystyczny pyszczek widnieje na kubkach, bluzach, czapkach czy naklejkach. Dochód z jednej ze specjalnie zaprojektowanych koszulek przeznaczony jest na pomoc firmie o nazwie Furry Tales zajmującej się ratowaniem chorych, bezdomnych kotów.
Najbardziej stylowy pies na świecie? Tylko Bodhi a.k.a. Mensweardog! Niezwykle fotogeniczny shiba inu wyznacza trendy w modzie już od wielu lat. Sesje fotograficzne z jego udziałem pojawiły się na stronach amerykańskiego tygodnika Time, dziennika The New York Times i wielu, wielu innych. Psiak ma na swoim koncie kolaboracje z największymi firmami odzieżowymi takimi jak Nike, Bergdorf Goodman, Banana Republic i Express. Na stronie internetowej Mensweardog można nawet kupić książkę „Menswear Dog Presents the New Classics, Fresh Looks for the Modern Man”.
Juniper to inteligentny lis o wyrazistej osobowości, który dzieli się sławą ze swoim lisim bratem o imieniu Fig, najlepszym psim przyjacielem – Moosem oraz zgrają innych uratowanych egzotycznych i domowych zwierząt. Instagramowy profil aż kipi od rozkosznych zdjęć przedstawiających wylegującego się na słońcu czy buszującego w lodówce rudzielca. Juniper mimo swojej dzikiej natury należy do zwierząt wyjątkowo udomowionych – co nie oznacza, że codzienne życie z lisem należy do najłatwiejszych. Z instagramowych postów możemy dowiedzieć się, jak trudnym i wymagającym zadaniem jest opieka nad takim zwierzakiem w domowych warunkach – z pewnością nie jest to zajęcie dla każdego. Chcesz wiedzieć więcej o Juniperze? – o jego szczęśliwym życiu przeczytasz w książce "Juniper: The Happiest Fox".
Brawa należą się właścicielom psa Henrego i kota Baloo – decyzja o adopcji tych wyjątkowych zwierzaków była strzałem w dziesiątkę! Para – Cynthia i Andre – doskonale wykorzystuje moc internetu, aby zachwycać swoich obserwatorów niezwykłymi zdjęciami z Henrym i Baloo w roli głównej. Ich wspólne wędrówki po pięknych górskich krajobrazach śledzi prawie 2 miliony osób! Jak przystało na prawdziwych influencerów, zwiedzająca świat rodzina ma własną stronę internetową, specjalną linię produktów, a o ich przygodach powstała książka zawierająca niepublikowane dotąd zdjęcia Henrego i Baloo z dalekich podróży.
Te niezwykłe zwierzaki to prawdziwe gwiazdy Internetu. Ich sukces to także zasługa właścicieli, którzy w odpowiedni sposób kierują karierą swoich pupili, podejmując współpracę z wybranymi markami czy zakładając własną działalność biznesową.