Internet News #9

Internet News #9

YouTube Select zastępuje Google Preferred

Zgodnie z noworocznymi zapowiedziami, Google coraz bardziej zabiega o reklamodawców chcących promować swoje usługi na platformie YouTube. W komunikacie umieszczonym na oficjalnym blogu Google, wiceprezes firmy ds. zarządzania produktem Vishal Sharma poinformował, iż YouTube Select zastąpi obecnie istniejący program Google Preferred. Platforma ta przeznaczona jest dla reklamodawców premium, którzy mają dostęp do 5% najlepszej treści na podstawie zaangażowania oraz popularności.

YouTube Select

YouTube Select ma umożliwiać jeszcze bardziej precyzyjne kierowanie reklam do skrupulatnie wyselekcjonowanych grup odbiorców. Reklamodawcy z pewnością będą zadowoleni z możliwości dokładnego targetowania również dla użytkowników YouTube Music, Kids, Sports czy Originals.

Najbardziej przełomowym dla Google aspektem YouTube Select jest jednak poszerzenie możliwości reklamowania na telewizorach. Potencjał przestrzeni streamingowej na telewizorach jest ogromny, dlatego Google przygotował szereg ułatwień oraz nowych rozwiązań dla marketerów chcących promować usługi i produkty dla użytkowników korzystających ze streamingu na telewizorach.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

DHL dla medyków w podniebnej kampanii

Walka z COVID-19 wyzwala w ludziach pokłady wdzięczności wobec służb medycznych walczących z pandemią. Na nietypowy pomysł złożenia hołdu lekarzom i pielęgniarkom wpadła firma DHL Express, której samoloty z napisem “Thank you” już dwukrotnie odwiedziły stołeczne lotnisko. Planowo – maszyna będzie jeszcze przez 4 tygodnie kursować na trasach międzynarodowych, dostarczając m.in. środki higieny oraz artykuły medyczne dla szpitali.

Kampania „Rainbows & Heroes” to część działań CSR-owych prowadzonych przez DHL Express, która jest członkiem DHL Deutsche Post.

Joanna Kozłowska – Młodszy Copywriter

Kolejna nowość od Facebooka

Pamiętacie słynne Bitmoji ze Snapchata? Facebook wprowadził swój odpowiednik “Avatars”, który ostatnio trafił do Polski. Z nowości można korzystać bezpośrednio na Facebooku (np. w komentarzach) oraz w wiadomościach na Messengerze.

Jak stworzyć własną postać? Wystarczy włączyć serwis z poziomu aplikacji i przejść do menu głównego rozwijając pasek “Zobacz więcej”. Podczas tworzenia naklejki czeka na nas wybór m.in. odcienia skóry, długości i koloru włosów, kształtu oczu, ust, czy nosa, ubioru, a nawet makijażu!

Patrycja Nalepa Młodszy Specjalista ds. Social Media

Facebook Shops

Facebook wciąż coś ulepsza i zmienia, a wszystko to po to, aby jak najlepiej wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa. Kilka dni temu gigant social media poinformował o wprowadzeniu nowego narzędzia — Facebook Shops, czyli funkcji, za pomocą której przedsiębiorcy będą mogli stworzyć własny sklep internetowy. Co ważne, utworzenie takiego sklepu będzie proste i zupełnie bezpłatne, a klienci będą mogli z niego korzystać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie.

Czy faktycznie kupowanie i sprzedawanie online stanie się łatwiejsze? Wydaje się, że tak bowiem będzie można przeglądać całą ofertę sklepu, zapisywać produkty, które nas aktualnie interesują i składać zamówienia na stronie internetowej firmy bez opuszczania aplikacji. W tym momencie (jedynie w Stanach Zjednoczonych) testowana jest również funkcja Instagram Shop i możliwość zakupów na żywo podczas transmisji live. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Aleksandra Wardach Specjalista ds. Social Media

Twitter i #pracawdomu

W odpowiedzi na globalny kryzys spowodowany rozprzestrzenianiem się koronawirusa wiele firm postanowiło wysłać swoich pracowników na pracę zdalną. Nieco dalej poszedł w tej kwestii Jack Dorsey – prezes Twittera – który poinformował o możliwości pracy w domu nawet po zakończeniu pandemii.

Ostatnie miesiące pokazały, że to rozwiązanie jest równie efektywne co tradycyjna praca w biurze. Z tego powodu większość pracowników Twittera po zakończeniu pandemii stanie w obliczu wyboru – #pracawdomu lub powrót do firmy.

Paulina Wicińska Młodszy Copywriter