Dzień Matki to jedna z tych okazji, gdy pod kwiaciarniami ustawiają się kolejki, w restauracjach ciężko o wolny stolik, a ze skrzynki mailowej wylewają się oferty marek, które wspinają się na wyżyny swojej marketingowej kreatywności, tworząc prezentowniki czy promocje specjalnie dla mam. Są jednak firmy, które odchodzą od klasycznej reklamy namawiającej do kupna ich produktów bądź usług. Marketingowcy tych marek doskonale wiedzą, jak wywołać w swoich potencjalnych odbiorcach najsilniejsze uczucia, a tym samym skłonić ich do refleksji i zapisać się w pamięci na dłużej. A jak sprawić, aby Cię zapamiętano? Postaw na niezawodny marketing emocji!
Marketing emocji – tworzenie kampanii reklamowych bądź całej strategii marketingowej, których zadaniem jest wzbudzenie w odbiorcy konkretnych emocji. Celem takich działań jest utrwalenie wizerunku marki w pamięci klienta, jak również stworzenie z nim emocjonalnej więzi.
Za każdą marką stoją ludzie
Świat się zmienia z dnia na dzień, tak samo jak zmieniają się wymagania klientów, ich metody podejmowania decyzji oraz preferencje zakupowe. Tym samym zmianie powinno ulegać również podejście firm do marketingu – klasyczne przedstawienie oferty z zachętą do kupna produktu nie zawsze jest kluczem do sukcesu. Tradycyjny marketing może już nie wystarczyć. Wszyscy jesteśmy ludźmi, dlatego też każdy z nas wie, że wiele decyzji podejmuje się sercem, a nie głową. Wybory te niekoniecznie są racjonalnie, a za ich podjęcie odpowiadają w dużej mierze właśnie emocje. Doskonale zdają sobie z tego sprawę także osoby zajmujące się kreacją marki, starając się przedstawiać odbiorcom jak najbardziej “ludzki” wizerunek firmy i pokazując, że za ich produktami czy usługami stoją ludzie – tacy jak oni – ze swoimi emocjami oraz słabościami. Tworzą reklamy, które poruszają i skłaniają do refleksji, często nawet nie reklamując konkretnego produktu. Może takie podejście nie przyniesie natychmiastowego skutku w postaci zwiększonych dochodów, jest to jednak strategia długofalowa, ukierunkowana na zbudowanie więzi z osobą po drugiej stronie ekranu. Jeśli zastanawiasz się nad rozwojem e-marketingu swojej firmy, skontaktuj się z nami, a my chętnie dopasujemy optymalne rozwiązania dla Ciebie!
#MamaMiałaRację
Dzień Matki to doskonała okazja do przypomnienia spotów reklamowych, w których główną rolę odgrywają relacje między córką a mamą. Dlaczego to właśnie córki, a nie synowie, są bohaterami reklam, o których dziś wspominam? Ponieważ to na kobiety w szczególności silnie działają tego typu reklamy. Patrzą one bowiem na nie nie tylko z perspektywy córki, ale również obecnej bądź przyszłej mamy. Doskonale zaprezentowała to marka Nivea, która kilka lat temu stworzyła akcję #MamaMiałaRację. Zaprosiła do niej kobiety z całego świata, aby te podzieliły się historiami o tym, jak przekonały się na własnej skórze, że rady mamy naprawdę się sprawdzają. To również opowieść o sile relacji między dwiema dorosłymi kobietami.
Nivea pokazała, jak wielką rolę w życiu każdej kobiety odgrywa jej mama – począwszy od bezwarunkowej miłości dziecka przez bunt nastolatki aż po całkowite zrozumienie. Jako dziecko często się z nią kłócisz, a jej rady wkładasz między bajki, ostatecznie robiąc wszystko po swojemu, nierzadko na przekór, aby jako dorosła kobieta stać się jej przyjaciółką i przekonać się, że…#MamaMiałaRację.
To, czego szukasz, jest bardzo blisko...
Siłą dobrego marketingu emocji są uczucia, jakie wywołuje wśród odbiorców, a jaka firma jest w tym prawdziwym mistrzem? Łzy wzruszenia to zdecydowanie specjalność Allegro! Nie wierzysz? Zapraszam zatem na krótki seans…
Allegro w jednej reklamie połączyło dążenie matki do sprostania oczekiwaniom córki, chęć zrozumienia jej potrzeb oraz nietypowe marzenie dziewczynki, które z pewnością wzruszy każdą mamę. To również historia o tym, jak niewiele trzeba, by uszczęśliwić dziecko. Dla niego to właśnie mama jest wzorem. Nie znany aktor, piosenkarka czy sportowiec, a właśnie ta najbliższa sercu kobieta. Nieraz się z nią nie zgadzasz, lecz w tych najsłabszych chwilach to o niej myślisz, jej się zwierzasz i prosisz o radę. Za nią tęsknisz, gdy dzielą Was kilometry czy – biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia – brak możliwości spotkania. Właśnie dlatego reklamy z motywem matki wywołują tyle emocji, poruszają najczulsze struny, wywołują wspomnienia, uśmiech, a często również łzy wzruszenia. Czy to nie jest marketing emocji w najczystszej postaci?
Wszystkim Mamom – zarówno tym z bogatym doświadczeniem, jak i świeżo upieczonym – życzymy przede wszystkim dużo zdrowia, ale również spokoju, nieskończonych pokładów cierpliwości, a także jak najwięcej chwil radości nierzadko okraszonych łzami wzruszenia.