Internet News #11

Internet News #11

Business Messages via Google Maps and Search

Jeśli zarządzacie kilkoma lub kilkunastoma wizytówkami w usłudze Google Moja Firma, to mamy dla Was dobrą wiadomość! Po wielu miesiącach oczekiwań Google umożliwiło scalenie usługi odpowiadania na wiadomości klientów na wszystkie mapki z konta i zapewniło narzędzia do integracji z wewnętrznymi narzędziami do obsługi klienta za pomocą nowego API. To rozwiązanie wdrożyło już wiele popularnych platform CRM, których pełną listę znajdziecie tutaj.

Bartosz Robakowski – Specjalista ds. Social Media

Gamified Brand Effect, czyli Tik Tok dla przedsiębiorców

Telefon z aplikacją Tik Tok.

Duża popularność aplikacji Tik Tok zwłaszcza wśród młodszej grupy odbiorców sprawia, że wiele marek chciałoby w pełni wykorzystać jej potencjał marketingowy. W odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców Tik Tok przedstawił nowe rozwiązanieGamified Brand Effect. Z jego pomocą każda firma ma możliwość kreowania własnej gry w klipach, z wykorzystaniem 20 szablonów przygotowanych przez twórców aplikacji. Być może taki sposób reklamy okaże się dla biznesu bardziej wydajny niż kolejny post czy film w mediach społecznościowych.

Paulina Wicińska – Młodszy Copywriter

Nowości dotyczące elastycznych reklam

Google kontynuuje trend automatyzacji reklam i tym razem postanowił wdrożyć działania mające na celu zachęcenie reklamodawców do korzystania z reklam elastycznych zarówno w wyszukiwarce, jak i sieci reklamowej. Reklamy elastyczne w wyszukiwarce zyskały szereg nowych funkcjonalności, takich jak: automatyczne wstawianie nazwy lokalizacji do treści reklamy, funkcja odliczania do promowanego wydarzenia oraz nowe rekomendacje i raporty.

Reklamy displayowe zyskały natomiast nowy wygląd. Przedstawione zostały trzy nowe responsywne układy reklam, które zawierają funkcję automatycznego ulepszenia obrazu, automatyczne generowanie wideo, inteligentne kadrowanie obrazu oraz nowe nakładki tekstowe. Formaty te mają zwiększyć wizualną atrakcyjność, co z kolei ma doprowadzić do lepszej wydajności i wyższego zaangażowania.

Nowe funkcje inteligentnych kampanii produktowych

Inteligentne reklamy produktowe, czyli tzw. smart shopping zostały rozbudowane o nowe funkcjonalności, takie jak optymalizacja kampanii pod kątem nowych klientów, funkcja prezentacji produktu w formie wideo, reklamy prezentowane w formie karuzeli oraz dodatkowe funkcje dotyczące prezentacji kosztu dostawy, czasu wysyłki oraz wyróżniania promocji.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

Google Currents

Kiedy 2 kwietnia 2019 roku pożegnaliśmy Google+ wydawało się, że gigant nie będzie już próbował stworzyć alternatywy dla Facebooka czy LinkedIn, jednak okazuje się, że zrobił kolejne podejście, tworząc Google Currents.

Google Currents to nowy serwis, który kierowany jest do odbiorców biznesowych, a dokładnie ma zacieśniać relacje wewnątrz firmowej społeczności. To miejsce, w którym pracownicy mogą angażować się w dodatkowe projekty i aktywności, gdzie możliwe jest prowadzenie dyskusji oraz swobodna wymiana pomysłów.

W ramach serwisu zespoły czy dane osoby mogą wymieniać między sobą wiadomości bez konieczności korzystania ze skrzynek mailowych, publikować teksty, tworzyć ankiety oraz dodawać zdjęcia i linki do plików na Google Drive. Sam serwis ma bardzo nowoczesny wygląd i wiele przydatnych funkcji. Wszystkie linki związane z Google+ zostaną zmienione tak, aby prowadzić do Currents. Na ten moment przedsiębiorcy mogą testować przez 14 dni Currents bez zobowiązań.

Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media

#MakeAStatementMask

W związku z trwającą pandemią zakrywanie nosa i ust stało się obowiązkowe w wielu krajach. Mimo to niektórzy nadal nie chcą tego robić. By zachęcić ludzi do noszenia maseczek, Pinterest zapoczątkował akcję "Make A Statement Mask". Wyzwanie polega na spersonalizowaniu swojej maseczki w taki sposób, żeby wyrazić siebie i podkreślić swój indywidualny styl.

Wy też możecie dołączyć do zabawy i pochwalić się swoją maseczką w mediach społecznościowych, dodając hasztag #MakeAStatementMask.

Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media