Kolejny Dzień Kobiet za nami – internet zalały życzenia, promocje na perfumy, bukiety tulipanów i kampanie skierowane do pań. Dla nas jest to także świetna okazja do tego, aby przyjrzeć się, jak przez lata zmieniał się obraz płci pięknej w reklamach. Od perfekcyjnych pań domu z lat 50., przez uwodzicielskie modelki z billboardów, aż po…
Kategoria: Digital Marketing
O użytkowniku
Social listening – czym jest i jak można go wykorzystać?

W dobie mediów społecznościowych konsumenci dzielą się opiniami o produktach i markach na niespotykaną wcześniej skalę. Zjawisko to jest o tyle cenne, że daje firmom możliwość wsłuchania się w rzeczywiste głosy użytkowników dotyczące zarówno mocnych stron, jak i wad konkretnych usług, produktów czy rozwiązań. W marketingowym żargonie proces ten nazywamy social listeningiem. Jak wynika z…
Co w trawie piszczy, czyli trendy 2025 w digital marketingu

Świat marketingu dzisiaj wygląda zupełnie inaczej niż lata temu, a z każdym rokiem przybywa coraz więcej innowacyjnych rozwiązań, chociażby takich jak wciąż wzbudzająca wiele kontrowersji sztuczna inteligencja. Rok 2025 przyniesie kilka nowości w digital marketingu – cyfrowa reklama prawdopodobnie okaże się jeszcze bardziej dynamiczna niż kiedykolwiek wcześniej. Czego możemy spodziewać się w tym roku i…
Świąteczne kampanie w e-commerce – o czym należy pamiętać?

Tradycja wręczania bliskim osobom prezentów pod choinkę czyni Gwiazdkę prawdziwym świętem zakupów. W handlu detalicznym okres listopada i grudnia uważa się za żniwa – czas na nadrobienie sprzedaży oraz zrealizowanie celów rocznych, które w październiku mogły się jeszcze wydawać całkowicie nierealne. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu, w którym przed świętami nie prowadzi się jakichkolwiek przygotowań,…
Human-first content – jak pisać dla ludzi w czasach AI i algorytmów?

Większość z nas praktycznie codziennie korzysta z internetu, czy to dla rozrywki, czy w pracy, a często też dla poszerzania swojej wiedzy na jakiś temat. Wiele osób zauważa jednak, że w tym ostatnim aspekcie sieć staje się coraz mniej przyjaznym miejscem. Nie chodzi o rozmaite zagrożenia internetowe, ale o błyskawicznie rosnącą ilość treści pozbawionych wartości…
Sezonowość: wykorzystanie pór roku, świąt i wydarzeń w marketingu e-commerce

Rok kalendarzowy składa się z 4 kwartałów, 12 miesięcy, 365 (lub 366 w przypadku lat przestępnych) dni. Każda doba ma aż 24 godziny, ale sporą jej część przeznaczyć trzeba na szkołę albo pracę, jedzenie, sen, a często także sport, utrzymywanie relacji z innymi, rozwój osobisty. Decyzje zakupowe najczęściej podejmowane są przez konsumentów w czasie wolnym…
Guerrilla marketing, czyli reklama efektowna, a zarazem efektywna

Nie da się ukryć, że skuteczna reklama jest w dzisiejszych czasach ważniejsza dla sukcesu w biznesie niż kiedykolwiek. Jednocześnie powszechność i zróżnicowanie działań reklamowych sprawia, że wyróżnienie się na rynku, dotarcie do potencjalnych konsumentów, a także zbudowanie swojego wizerunku należy do najtrudniejszych zadań, przed jakimi stają przedsiębiorcy. Wyjścia z cienia konkurencji oraz zwrócenia na siebie…
Trendy w projektowaniu stron internetowych w 2024 roku

Trudno wyobrazić sobie odnoszącą sukcesy firmę bez własnej strony internetowej. Nawet jednoosobowe działalności gospodarcze o charakterze usługowym coraz częściej decydują się na uruchomienie witryny będącej jednocześnie wizytówką, portfolio i formularzem kontaktowym. Z roku na rok zmieniają się trendy dotyczące tego, jak taka strona powinna wyglądać, co powinna oferować i jakie założenia powinna spełniać. Od modnych…
E-marketing w branży erotycznej: płatne reklamy i pozycjonowanie

Sprzedaż akcesoriów erotycznych czy bielizny nocnej bywa niełatwym zadaniem, a jeszcze trudniejsze jest zdobycie zaufania klientów oraz rozpoznawalności. Wiele osób zainteresowanych zakupem takich produktów preferuje wybieranie już od dawna znanych, dużych marek, a także sprawdzonych sklepów od lat będących liderami na rynku. Tendencja ta występuje zarówno wśród konsumentów wybierających punkty stacjonarne, jak i tych, którzy…
Filozofia kaizen w biznesie – możliwości i wyzwania

Wiele zasad tej filozofii stosujemy na co dzień, nie zdając sobie nawet sprawy z tego, że jest ona swego rodzaju metodyką o określonych założeniach. Gdzie należy szukać źródeł kaizen? W jaki tak właściwie sposób filozofia kaizen usprawnia działanie firm i przedsiębiorstw? Czy sprawdzi się do lepszej organizacji organizacji czasu pracy? Odpowiedzi na te oraz wiele…
Organizacja czasu pracy – sprawdzone i praktyczne sposoby

Wdrażając dobrą organizację czasu pracy, sprawimy, że realizacja obowiązków zawodowych będzie przebiegała bez zakłóceń i będzie przynosiła o wiele więcej satysfakcji. Dzięki skutecznym technikom zapomnimy o piętrzeniu się zadań, chaosie, poczuciu braku kontroli nad czasem, a także nieporozumieniach z przełożonymi. Stosując sprawdzone, praktyczne sposoby organizacji pracy, możemy też wyeliminować presję, zwiększyć efektywność swojego działania, a…
Marketing sensoryczny – czy obraz, zapach i dźwięk mogą wpłynąć na nasze decyzje zakupowe?

Świat pełen jest różnorodnych bodźców, które odbieramy za pomocą 5 zmysłów: smaku, zapachu, dotyku, węchu i wzroku. W zamierzchłej przeszłości ich odpowiednia interpretacja pozwalała na przetrwanie. Dzisiaj natomiast korzystamy z nich, by poznawać otoczenie, ale też – wykreować rzeczywistość, jakiej pragniemy, przywołać wspomnienia, utrwalić chwilę. Niebanalną rolę zmysły odgrywają także w marketingu. Zadomowiły się tam…