,

? Chwilowy przestój w firmie? Zaufaj sile mediów społecznościowych

? Chwilowy przestój w firmie? Zaufaj sile mediów społecznościowych

Kilka ostatnich tygodni sprawiło, że nasze życie na dobre zalogowało się do wirtualnej rzeczywistości. W sieci robimy praktycznie wszystko: zakupy, oglądamy filmy, seriale, szukamy informacji na temat bieżącej sytuacji w Polsce i na świecie. Kontakt ze znajomymi, przyjaciółmi czy rodziną ograniczyliśmy do rozmów w mediach społecznościowych oraz komunikatorów internetowych. Nie inaczej jest w przypadku naszej komunikacji z markami. Przy wsparciu technologii możemy zdalnie realizować obowiązki zawodowe, załatwiać ważne sprawy urzędowe oraz szybko i sprawnie komunikować się z Klientami, którzy mimo panującej pandemii nadal oczekują, a może przede wszystkim potrzebują profesjonalnego, rzetelnego wsparcia i obsługi.

Social media – Twój sposób na zminimalizowanie strat w firmie

W dobie koronatime i niezwykle trudnej kadrowo-ekonomicznej sytuacji wśród wielu firm, szczególną rolę odgrywają media społecznościowe, które niewątpliwie zyskują na znaczeniu. Nierzadko to właśnie one okazują się jednym z najważniejszych narzędzi pozwalających utrzymać interes na powierzchni tego całego zamieszania. Dzięki odpowiednio zaplanowanym i poprawnie zaimplementowanym pracom w social media, zdecydowana większość działalności jest w stanie ograniczyć negatywne skutki nieplanowanego przestoju do minimum. Poniżej przedstawiamy nasze propozycje wykorzystania mediów społecznościowych do poprawy sytuacji firmy w czasie pandemii.

Strona marki w mediach społecznościowych – daj się zauważyć!

Media społecznościowe stanowią najlepszą platformę do komunikacji z odbiorcami Twoich usług i produktów. To właśnie na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy LinkedIn – najlepiej poznasz swoich Klientów – ich potrzeby, oczekiwania, wymagania. Szybko i sprawnie udzielisz im również odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. Dlatego, jeśli do tej pory uważałeś, że Twój biznes nie potrzebuje fanpage’a w social media – najwyższy czas zlecić nam jego utworzenie!

Zaopiekuj się Twoimi Klientami tak, by czuli się bezpieczni

Czasami najlepszą formą okazania troski o drugiego człowieka jest już sama obecność. Dlatego też – po prostu bądź dostępny dla swoich odbiorców. Nie traktuj po macoszemu mediów społecznościowych. Fanpage to doskonałe źródło kluczowych wiadomości na temat marki, a także kanał szybkiej wymiany opinii i informacji. Regularna publikacja treści, sprawne odpowiadanie na wiadomości, recenzje czy komentarze użytkowników, to pierwszy krok do tego, aby zadbać o wysoką jakość obsługi. Tego typu działania wpływają również na pozytywny wizerunek firmy oraz pokazują promowany biznes z jak najlepszej strony. Doskonale wiemy, jak marketingowo wyróżnić i wyeksponować Twoją markę w sieci, dlatego chętnie Ci w tym pomożemy.

Wyszukiwarka Google jednoczy świat użytkowników internetu – wykorzystaj to!

Wciąż niedocenianym rozwiązaniem, które w znaczący sposób wpływa na widoczność, a także odbiór Twojej firmy w internecie jest wizytówka Google. Konto w Google Moja Firma to dużo więcej niż zwykły profil. By przyciągnąć Klientów, zdecydowanie ułatwić im kontakt i podkreślić wyjątkowość Twojego biznesu publikuj atrakcyjne zdjęcia, cykliczne wpisy na karcie społeczności. Zadbaj też o uzupełnienie wszystkich kluczowych informacji – adresu, numeru telefonu, strony internetowej, opisu świadczonych usług i dostępnych produktów. Bądź aktywny – działaj!

Czy wiesz, że…

Co miesiąc w wyszukiwarce Google występuje:

  • 5 miliardów wyszukiwań w Google dotyczących restauracji,
  • 3 miliardy wyszukiwań dotyczących hoteli,
  • 1 miliard wyszukiwań dotyczących sklepów odzieżowych,
  • 600 milionów wyszukiwań dotyczących salonów fryzjerskich i salonów urody,
  • 5 milionów wyszukiwań dotyczących kawiarni.

Spraw, by Twoi Klienci dostawali najświeższe informacje

Sytuacja w Polsce jest niezwykle dynamiczna. Zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Stopniowo zdejmowane są rządowe restrykcje, które – krok po kroku – mają na celu ożywienie gospodarki. Jeśli więc niecierpliwie czekasz na sygnał, by móc ponownie otworzyć swój sklep czy zakład i chcesz jak najszybciej przekazać dobrą nowinę swoim Klientom – zrób to za pośrednictwem mediów społecznościowych. Opublikuj dedykowany post, żeby w kilka minut dotrzeć do najbardziej zainteresowanych tym faktem osób. Zaprezentuj również najważniejsze aktualizacje związane z ofertą, dostępnością usług/produktów i godzinami otwarcia salonu. Dopilnuj, aby Twoi obserwujący byli ze wszystkim na bieżąco.

Wyciśnij z social media ile się da

Wszyscy mamy nadzieję, że zawirowania spowodowane pandemią koronawirusa skończą się jak najszybciej. Musimy jednak pamiętać, że mierzymy się z niebezpiecznym i do tej pory mało znanym przeciwnikiem. Nikt do końca nie wie, czy newralgiczna sytuacja, w której znalazły się tysiące polskich firm potrwa kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt tygodni. Natomiast jedno jest pewne. W tej trudnej i wymagającej sytuacji nie opłaca się być biernym. Internet, w tym media społecznościowe, dają mnóstwo możliwości, które mogą pomóc przetrwać Twojemu biznesowi. Bo o to tak naprawdę toczy się ta walka. Pomyśl o nich jak o dojrzałej pomarańczy – wyciśnij, ile się da, by Twoi Klienci czuli się bezpieczni, doinformowani i gotowi na skorzystanie z usług.