Trendy w content marketingu z roku na rok dostosowują się do realiów, oferując nowe lub ulepszone sposoby docierania do odbiorców. Sprawdź, jakie rozwiązania będą królować w tym roku i przygotuj skuteczne działania content marketingowe dla swojej firmy!
Podcasty i treści audio
Ostatnie lata bez wątpienia należały do podcastów. Dzięki treściom audio można nie tylko dostarczać słuchaczom przydatnych informacji na różne tematy i tworzyć z nimi relacje, ale też sprzedawać usługi, reklamować i lokować produkty innych firm. Ta forma internetowej audycji ma ogromny potencjał dla strategii content marketingowej, dlatego w 2022 jej popularność na pewno nie zmaleje. Branża podcastów będzie się stale rozwijała – aby wyprzedzić konkurencję, już teraz zaplanuj tworzenie własnego contentu audio.
TikTok królem internetu
Ta niezwykle popularna mobilna aplikacja internetowa, łącząca w sobie funkcjonalności Instagrama, Snapchata i Tidala lub Spotify, będzie najpopularniejszym serwisem społecznościowym w 2022 roku. Fenomen krótkich filmików wideo chętnie będą wykorzystywać marki w celach biznesowych. TikTok to bowiem świetne miejsce do pozyskiwania nowych odbiorców, zwiększania zasięgów i budowania świadomości marki.
Wykorzystanie wyszukiwania głosowego
Zadawanie pytań bez konieczności wpisywania ich w wyszukiwarkę jest wygodnym sposobem na szybkie znajdowanie interesujących nas informacji. Wszystko wskazuje na to, że w 2022 roku liczba wykorzystywanych inteligentnych urządzeń oferujących funkcje wyszukiwania głosowego znacząco się zwiększy – jednak wzrost ten będzie dotyczył głównie fraz w języku angielskim. Choć wyszukiwanie głosowe w języku polskim pozostawia wiele do życzenia, warto obserwować ten trend, a kiedy stanie się bardziej popularny, popracować nad odpowiednim doborem fraz oraz zadbać o to, aby publikowane treści były wyświetlane zarówno dla zapytań zwykłych, jak i głosowych.
Technologie rozszerzonej (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR)
To jeden z głównych trendów marketingowych w 2022 roku. Wszelkiego rodzaju eventy – koncerty, wirtualne showroomy i salony, a także kampanie interaktywne, szkolenia czy warsztaty osadzone w metawersum będą w nadchodzącym roku coraz częściej spotykaną formą aktywności online. Dzięki technologiom AR i VR konsumenci już teraz mogą zanurzyć się w cyfrowym świecie – testując, przymierzając i wchodząc w interakcje z produktami cyfrowymi przed faktycznym dokonaniem zakupu. W najbliższej przyszłości można się spodziewać jeszcze więcej!
Influencer marketing
Ten rodzaj marketingu w mediach społecznościowych, już od dawna stanowi popularną formę sprzedaży produktów i usług obejmującą rekomendacje i lokowanie produktu ze strony wpływowych osób – głównie celebrytów, którzy mogą pochwalić się milionami wiernych obserwatorów. W świecie pełnym zdjęć o kwadratowym formacie, krótkich relacji wideo czy spersonalizowanych filmów, coraz bardziej widoczni są też nano- i mikroinfuencerzy. Jest to grupa z niszową, wierną i zaangażowaną społecznością, z którą niewielkie, lokalne marki w 2022 roku chętnie będą współpracować na zasadach długofalowych. Zobaczymy wiele mniej lub bardziej udanych kampanii multiplatformowych, co-brandingów czy nowych linii produktowych z wykorzystaniem różnych kanałów i formatów.
Wartościowe treści podstawą sukcesu
Mówiąc o trendach marketingowych na rok 2022, nie można pominąć marketingu treści. To nad czym będą pracować twórcy contentu to zdecydowanie recykling treści, strotytelling i bycie user friendly. Aby trafić do większej liczby osób, zdobyć ich zaufanie i wzmocnić wizerunek eksperta w danej branży, konieczne będzie tworzenie przekonujących, angażujących i trafnych treści. Kluczem do sukcesu będzie wyznaczanie realnych celów dla poszczególnego contentu i mierzenie jego efektywności. Warto też bacznie przyglądać się zmianom algorytmów Google, które mają wpływ na to, jak indeksowana jest treść na stronach internetowych.
Personalizacja treści
Ten trend będzie z pewnością napędzać rozwój marketingu w 2022 roku, zwiększać rentowność biznesu i wspierać strategię growth hacking, czyli optymalizacji rozwoju firmy poprzez wdrażanie innowacyjnych, przemyślanych rozwiązań. Liczyć się będą trafnie targetowane reklamy, spersonalizowane przekazy i spójna komunikacja dostosowana do zainteresowań, upodobań, wyborów i preferencji odbiorców.
Technologia sztucznej inteligencji (AI)
Niezawodna nawigacja, chatboty i cyfrowi asystenci, trafne rekomendacje na podstawie podejmowanych przez użytkownika działań, spersonalizowane wyceny, zautomatyzowane reklamy – w 2022 przykładów wykorzystania technologii sztucznej inteligencji zobaczymy jeszcze więcej. Wraz z rozwojem technologii AI pojawią się nowe narzędzia do analizy danych i tworzenia materiałów marketingowych, które użytkownikom ułatwią podejmowanie decyzji zakupowych, a firmom pomogą zwiększyć wydajność, zaspokajać potrzeby klientów i tym samym być o krok od konkurencji.
Nie ulega wątpliwości, że 2022 rok przyniesie wiele nowych możliwości, lepszych rozwiązań, ale i mnóstwo wyzwań. Czy Twoja strategia content marketingu jest gotowa na nadchodzące zmiany?