Nawet jeśli Ty nie korzystasz z mediów społecznościowych, Twoja firma bez wątpienia powinna! W powiedzeniu "Nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz" jest więcej prawdy, szczególnie jeśli mowa o prowadzeniu działalności. Oto kilka powodów, dla których warto założyć i aktywnie prowadzić profile firmowe.
Pokaż, że Twoja firma żyje!
Często z różnych powodów strona firmowa przez wiele lat bywa nieaktualizowana, przez co potencjalny klient, który ją odwiedzi, może się zastanawiać "Czy ta firma nadal istnieje?" albo "Czy jeśli złożę zamówienie w tym sklepie, to je otrzymam?". Pokaż, że Twój biznes nadal prosperuje i ma się świetnie – w łatwy sposób możesz to zrobić za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nie zapomnij tylko o dodaniu przycisków do profili na swojej stronie.
Prezentuj swoją pracę!
Wykonujesz zlecenia dla klientów? Jeśli możesz, chwal się nimi na bieżąco za pośrednictwem mediów społecznościowych. W ten sposób stworzysz swoiste portfolio – potencjalni klienci będą mogli zobaczyć, jak wyglądają Twoje realizacje, a to może przesądzić o tym, że się z Tobą skontaktują.
Zbieraj opinie od klientów!
Wiele osób, zanim złoży zamówienie w nieznanym sobie wcześniej sklepie, zanim pierwszy raz wybierze się do restauracji lub podejmie współpracę z jakąś firmą, sprawdza opinie o niej w internecie. Jeśli Twój biznes nie będzie miał swoich profili, to potencjalny klient takich opinii nie znajdzie, a w ciemno może nie chcieć ryzykować. Social media, dzięki możliwości pisania komentarzy oraz wystawiania opinii, to doskonałe miejsce do czerpania feedbacku od klientów, dlatego wkrocz do tego świata i zachęcaj swoich odbiorców do wystawiania Twojej firmie ocen!
Stwórz platformę komunikacyjną z klientem!
Buduj wizerunek swojej marki w sieci. Na swoich profilach społecznościowych możesz informować odbiorców o kampaniach i akcjach, w których uczestniczy Twoja firma czy o nowościach i promocjach, które właśnie pojawiły się w ofercie. Social media to też świetne miejsce na informację o czasowym zamknięciu firmy, na przykład z powodu urlopu – dzięki temu klienci nie będą się denerwować, jeśli nie będą mogli się do Ciebie dodzwonić.
Prowadzisz restaurację? Koniecznie informuj o sezonowych potrawach i publikuj ich zdjęcia, na widok których ślinka cieknie! Media społecznościowe zdecydowanie ułatwią też klientom komunikację z firmą poprzez komentarze czy wiadomości prywatne. Pamiętaj, by na nie odpisywać – w innym razie klient poczuje się zignorowany i może wybrać konkurencję.
Udostępnianie jest super!
Jesteś dystrybutorem jakiejś marki, która też prowadzi swój oficjalny profil? Możesz z łatwością udostępniać ich posty, informujące na przykład o nadchodzących nowościach. Działa to też w drugą stronę – inni mogą udostępniać Twoje treści, dzięki czemu zwiększysz zasięg. Zatem zadbaj o to, by były one na tyle ciekawe, wartościowe i angażujące, że ludzie będą chcieli nie tylko na nie zareagować, ale też podzielić się nimi z innymi!
Docieraj do nowych odbiorców!
Pamiętaj, że posty na Twoich profilach zobaczą tylko te osoby, które je obserwują lub te, które same na nie wejdą (na przykład klikając w przycisk na Twojej stronie). Jeśli chcesz dotrzeć do nowych użytkowników, którzy są potencjalnie zainteresowani Twoimi towarami lub usługami, koniecznie skorzystaj z reklamy! Taka promocja jest tańsza i bardziej efektywna niż tradycyjne formy.
Zadbaj o aktywność!
Nie pozwól, by na profilach Twojej firmy było cicho i pusto. Jeśli nie odnajdujesz się w mediach społecznościowych lub po prostu nie masz czasu albo ochoty się nimi zajmować i tworzyć skutecznej strategii, zatrudnij firmę do ich obsługi. Pamiętaj, by aktywnie z nią współpracować i na bieżąco dostarczać potrzebne informacje i aktualne materiały. Wizerunek Twojej firmy na pewno na tym zyska!