Działasz jako rękodzielnik? Sprawdź, jak zareklamować się w sieci, żeby zwiększyć sprzedaż!

Działasz jako rękodzielnik? Sprawdź, jak zareklamować się w sieci, żeby zwiększyć sprzedaż!

Działalność kreatywna związana z pracą własnymi rękami przy wykorzystaniu różnego rodzaju materiałów, narzędzi oraz technik – głównie tych tradycyjnych – to właśnie rękodzieło. Jest to taka forma wyrażania siebie, która może być nie tylko hobby, ale też ma szansę stanowić źródło dochodu. Jak to kiedyś powiedział Konfucjusz: “Wybierz pracę, którą kochasz, a nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu.” Każdy, kto odważył się otworzyć własny biznes związany z zakresem swoich zainteresowań w ramach rękodzieła, z pewnością zgodzi się ze słynnym chińskim filozofem. Jak jednak przebić się przez sklepy prowadzące działalność masową czy sieciówki, dla których towar jest produkowany na większą skalę? Jak zareklamować swoje wyroby, żeby podnieść sprzedaż i trafić do większego grona odbiorców, nie tylko tych lokalnych? Czy aktywna działalność w sieci wystarczy?

Pasja przekuta w biznes – czy oby na pewno?

Rękodzieło, mimo trudnych początków na polskim rynku, jest coraz bardziej doceniane. Również coraz więcej osób zaczęło szanować talent i kreatywność osób oferujących własnoręcznie wykonane produkty. Wysoka jakość wykorzystywanych materiałów, dokładne, staranne wykonanie, unikatowe wzornictwo, a także oryginalny design – to chyba najważniejsze zalety rękodzieła, dlatego, jeśli zaliczasz się do tego zacnego grona, musisz to wiedzieć – e-marketing to klucz do sukcesu, który wręcz powinieneś wykorzystać. Masz wątpliwości jak to zrobić? Postaw na Social Media, lokalne SEO, content marketing i reklamy w Google.

a person holding a cell phone in front of a laptop

Zacznij od zadbania o swoje Social Media

Właściwie każdy z nas ma konta w Social Mediach, jest to więc najpopularniejsza forma komunikacji. Od dzisiaj Instagram, Facebook i Tik Tok to Twoi najlepsi sprzymierzeńcy. Regularnie dodawaj zdjęcia swoich produktów, skupiając się na tym, by były odpowiednio oświetlone. Zwróć uwagę na uwydatnienie unikalnych cech artykułu, np. nierówne krawędzie filiżanki, kamienie o nieregularnych kształtach w biżuterii, personalizowane cechy szydełkowych lalek, nietuzinkowe kroje ubrań bądź minimalistyczne formy naturalnych mydełek albo świec z wosku. My, jako odbiorcy, jesteśmy wzrokowcami, więc już same zdjęcia mogą zapewnić Ci przewagę nad konkurencją.

Nie zapomnij oczywiście o:

  • regularnym dodawaniu rolek, na których będziesz prezentować swoje wyroby tak, aby potencjalny klient poczuł, że są one nie tylko estetyczne, ale co najważniejsze – praktyczne,
  • mocy hasztagów, które bardzo często wykorzystywane są w socjalach do wyszukiwania,
  • nagrywaniu krótkich filmików lub boomerangów zdradzających urywek tego, jak pracujesz czy przygotowujesz produkty do wysyłki,
  • odpowiadaniu na komentarze osób zainteresowanych Twoimi wyrobami handmade,
  • korzystaniu z kampanii reklamowych, np. Facebook Ads,
  • jeśli masz sklep online, pamiętaj o dodawaniu linków w postach, które po kliknięciu natychmiast przekierują odbiorcę na Twoją stronę.

Masz własny sklep internetowy? Postaw na jego optymalizację!

Wielu rękodzielników zakłada w sieci sklepy z nadzieją na zwiększenie sprzedaży. Popularne są takie platformy jak Etsy, Shopify, WooCommerce, Wix, ale też te niezależne. Jeśli już działasz w taki sposób, sprawdź, jak wygląda Twoja strona pod kątem optymalizacji.

Tutaj warto zdecydować się na skorzystanie z pomocy profesjonalisty, który przeprowadzi audyt SEO, biorąc pod lupę między innymi:

  • strukturę strony w kierunku jej rozbudowy,
  • jakość treści, zawartość i dopasowanie słów kluczowych,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • poziom konwersji,
  • ruch na stronie,
  • sklep od strony technicznej, czyli stan zaindeksowania, dostępność mapy etc.

Poznając powyższe aspekty, ekspert będzie mógł przygotować całą strategię SEO dążącą do zwiększenia konwersji na Twojej stronie. Dzięki optymalizacji technicznej sklep będzie działał płynnie, a strona będzie responsywna, czyli wygodna w przeglądaniu na smartfonach lub tabletach. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym, dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO, przeczytaj nasz artykuł na ten temat.

Kobieta rozmawia przez telefon i sprawdza informacje na laptopie

Lokalne SEO dla lokalnych odbiorców

Mówiąc o optymalizacji strony pod kątem SEO, nie możemy pominąć tak istotnej kwestii, jaką jest SEO lokalne. Taka forma optymalizacji jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do osób mieszkających w Twojej okolicy, które prawdopodobnie do tej pory były najaktywniejszymi klientami.

Jeśli poza sklepem online masz również sklep stacjonarny bądź oferujesz odbiór osobisty przesyłek, lokalne SEO sprawdzi się tutaj doskonale. Wprowadzając treści z frazami z regionalizacją oraz zakładając profil firmy w Google będziesz jeszcze bardziej widoczny dla lokalnych klientów, ponieważ Twój adres będzie pojawiał się w mapach Google, a także w wynikach wyszukiwania z uwzględnieniem lokalizacji.

Content marketing, czyli blogowanie, które inspiruje do zakupu

Blogowanie to dzisiaj nie tylko zajęcie dla niespełnionych pisarzy czy entuzjastów takiej formy prowadzenia pamiętnika. Nawet największe firmy prowadzą własne blogi związane z tematyką ich działalności, więc dlaczego Ty miałbyś tego nie robić? Blog jest jednym z elementów skutecznego content marketingu, a to Ty jesteś ekspertem w swoim fachu, dlatego zacznij nad nim pracować już teraz (sprawdź, dlaczego sklep internetowy powinien mieć bloga). Pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym, ale co równie ważne, możesz podejrzeć konkurencję, sprawdzić, jak wyglądają blogi innych rękodzielników i zainspirować się ich sukcesami. Przedstaw w ciekawy sposób swoją niszę, opisz różne techniki pracy, zachowując oczywiście najważniejsze tajniki dla siebie. Pokaż, jakie zalety mają produkty handmade, wskazując na kwestie ekologiczne, etyczne, a nawet światopoglądowe. Jest to dość ryzykowne, ale pamiętaj – bez ryzyka nie ma zabawy.

W opisach produktów skup się na ich zaletach, stosując język korzyści i odpowiadając na potrzeby klienta. Podkreśl indywidualne cechy swoich wyrobów, wyszczególnij istotne parametry, a także uwzględnij wszystkie informacje, które zachęcają do złożenia zamówienia.

Rękodzieło w Google Ads – czy taka reklama się opłaca?

Dla rękodzielników każda inwestycja jest na wagę złota, a każda strata wiąże się z problemami budżetowymi. Nie dziwne więc, że nie są oni zbyt skłonni wydawać swoje ciężko zarobione pieniądze na reklamy w sieci. Ale Google Ads to zupełnie coś innego – nie jest to zwykła reklama, która wyświetla się i po jakimś czasie znika. To narzędzie umożliwiające jednocześnie monitorowanie efektywności reklamy, wyników i osiąganie szybkich rezultatów w krótkim czasie. Warunkiem jest jednak precyzyjne targetowanie, czyli dopasowanie słów kluczowych, lokalizacji, demografii, zainteresowań, a także zachowań klientów. W Google Ads płacisz za kliknięcie, zatem nie ponosisz kosztów za samo jej wyświetlenie.

Pudełko pełne przyborów do szycia

Czy sukces Twojego biznesu handmade faktycznie zależy od marketingu w sieci?

Sukces niejedno ma imię, ale każdy, kto próbował swoich sił, sprzedając produkty handmade, wie, że droga do jego osiągnięcia jest bardzo długa i wyboista. Mimo wszystko nie warto się poddawać ani rezygnować ze swojej pasji, która może okazać się strzałem w dziesiątkę na rynku sprzedażowym. Wiele jednak zależy od tego, co zrobisz ze swoim talentem, pomysłem oraz kreatywnością. Jeśli chcesz zacząć sprzedawać swoje wyroby na większą skalę niż dotychczas, bez dobrej reklamy w sieci się nie obędzie. Chcąc nie chcąc, internet jest naszą drugą rzeczywistością, zatem nie czekaj zbyt długo i zareklamuj swoje unikatowe rękodzieło już dziś.

Udostępnij na: