Codziennie na Facebooku loguje się aż 15 milionów Polaków, czyli 64% użytkowników internetu w całym kraju. Media społecznościowe to już nie tylko platforma służąca zbliżaniu do siebie internautów dzielących się zdjęciami i nowinami ze swojego życia. To ogromny potencjał, który marki mogą wykorzystywać w celu podtrzymywania pozytywnego wizerunku wśród fanów oraz docierania do tych osób, które jeszcze nie są ich klientami, ale w przyszłości mogą nimi zostać.
Czego oczekujesz od kampanii?
W zależności od Twoich oczekiwań zmieni się cel kampanii, a przez to także sposób działania oraz mierzenia efektów. Musisz zadać sobie podstawowe pytanie: na czym Ci zależy? Na zwiększeniu ruchu na stronie, dotarciu do jak największej liczby osób, a może na wypromowaniu wizytówki wideo Twojej firmy? To niezbędny element kampanii Facebook Ads, od którego należy zacząć. Facebook jest przystępnym oraz wygodnym narzędziem reklamowym. W nieskomplikowany sposób za jego pomocą możesz zwiększyć sprzedaż, pielęgnować pozytywny wizerunek marki, pozyskać bazę potencjalnych klientów i nie tylko.
Jak określić cel kampanii?
Zdefiniowanie celu kampanii jest pierwszym krokiem w procesie tworzenia reklamy. Bez tego kroku każda akcja promocyjna, niezależnie od tego, jak wielki budżet jest na nią przeznaczony, nie przyniesie zamierzonych efektów. Facebook proponuje 11 celów: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, instalacje aplikacji, aktywność, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów, zachęcanie do wysyłania wiadomości, konwersje, sprzedaż katalogu oraz wizyty w firmie. Określenie, na czym zależy Twojej firmie, nie jest proste, dlatego spokojnie rozważ wszystkie opcje – na początek wyeliminuj te, które Cię nie interesują. My skupimy się na czterech najpopularniejszych celach.
Kampania nastawiona na zasięg
Twoja firma dopiero pojawiła się na rynku i chcesz, żeby świat się o niej dowiedział – chcesz poinformować o swoim istnieniu potencjalnych klientów? Może zajmujesz się niszową branżą, a Twoja działalność może być niezrozumiała na pierwszy rzut oka? Dobrym rozwiązaniem będzie kampania wizerunkowa nastawiona na cel związany z zasięgiem i budowaniem świadomości marki. Reklama tego rodzaju dociera do jak największej liczby użytkowników Facebooka, jednak najpierw sam musisz sprecyzować grupę docelową, która może stać się Twoimi klientami. Nie bez znaczenia jest również budżet przeznaczony na działania promocyjne.
Kampania mająca generować ruch
Chcesz przyciągnąć nowych użytkowników, którzy nie są jeszcze Twoimi klientami? Zaprezentować ofertę dostępną na stronie internetowej? Zachęcić ich do rozważenia zakupu Twojego produktu lub skorzystania z usługi? Zaplanuj kampanię, której celem jest generowanie ruchu, czyli kliknięć w link, pod którym znajdzie się Twoja strona internetowa, sklep lub wybrana zakładka na Facebooku.
Kampania nastawiona na aktywność fanów
Zależy Ci na tym, aby fani brali udział w życiu Twojej strony na Facebooku? Chcesz, żeby Twoje posty otrzymywały wiele reakcji, komentarzy i udostępnień? Ten cel pozwala Ci na osiągnięcie kilku rodzajów aktywności fanowskiej – dotyczącą wybranego posta, pozyskania nowych fanów dla strony, a także reakcji wobec wydarzenia, którego jesteś organizatorem. To świetny pomysł na promowanie legalnie oraz poprawnie skonstruowanego konkursu czy wydarzenia odbywającego się w niedalekiej przyszłości.
Wyświetlenia video w kampanii Facebook Ads
Filmy są coraz popularniejszym formatem na Facebooku. Kampanią nastawioną na cel, jakim są wyświetlenia video, zaprezentujesz fanom profesjonalną wizytówkę swojej firmy. Aby szerzej wyeksponować markę w internecie, musisz w odpowiedni sposób zoptymalizować kampanię reklamową – a przede wszystkim grupę docelową i budżet. Algorytm Facebooka – po jak najniższym koszcie – będzie generował jak najwięcej wyświetleń filmu trwającego nie mniej niż 10 sekund. Format video jest szczególnie lubiany przez użytkowników, dlatego, jeżeli tworzenie tego typu materiałów nie stanowi dla Ciebie problemu – idź właśnie tą drogą.