Tworzenie kampanii Google Ads wymaga strategicznego myślenia oraz starannego przygotowania. Zanim machina ruszy, musisz zastanowić się, czego potrzebuje Twoja firma – a w związku z tym, jaki cel chcesz osiągnąć. Opcji masz kilka – pozyskanie nowego potencjalnego klienta, zwiększenie sprzedaży, wzrost zainteresowania produktami lub usługami, a także zbudowanie świadomości marki. Bardzo ważne jest, aby jak najdokładniej określić cel kampanii, ponieważ to znacznie ułatwia dalszą pracę – monitorowanie jej przebiegu i mierzenie efektów.
Kampania dedykowana klientowi aktywnemu
Ze względu na rodzaj klienta i jego skłonności zakupowe rozróżnia się strategie działania. Pierwszym typem jest osoba poszukująca twoich produktów lub usług. To najbardziej zainteresowana grupa odbiorców – są oni świadomi, że potrzebują tego, co oferujesz. Potrzebują jedynie pewności, że Twój produkt jest najlepszy, że konkurencja nie ma przy Tobie szans. Niewiele brakuje, aby przekonać takiego użytkownika, żeby kliknął “dodaj do koszyka”. Chcąc dotrzeć do aktywnego klienta najlepiej jest zainwestować w intensywną kampanię w wyszukiwarce Google. Właśnie za jej pomocą internauci poszukują Twoich produktów – to idealne miejsce na Twoją reklamę. Konkurencja jest jednak bardzo liczna, a reklamodawcy biją się o topowe pozycje reklam. Aby przejąć przewagę musisz liczyć się z tym, że kampania będzie kosztować więcej – będziesz jednak mieć pewność, że dotrze ona do najbardziej zainteresowanej grupy ludzi.
Klient potrzebujący, ale nieświadomy
Ta grupa odbiorców potrzebuje Twojego produktu, ale ma problem z jego znalezieniem, być może nawet nie szuka lub nie wie o jego istnieniu. Celem kampanii do niej dedykowanej będzie zatem zwiększenie rozpoznawalności marki. Dobrym sposobem na dotarcie do nieświadomego klienta jest przyciągająca uwagę grafika w sieci reklamowej. Dzięki setkom tysięcy wyświetleń w każdym tygodniu Twoje logo stale będzie pokazywać się internautom. Im częściej taka reklama jest wyświetlana, tym większe jest prawdopodobieństwo utrwalenia jej w pamięci użytkowników. W końcu nadejdzie okazja i internauta będzie potrzebował Twojej usługi, a pamiętając reklamę – pomyśli o Twojej firmie.
Klient jeszcze nieświadomy istnienia potrzeby
Trzecim rodzajem potencjalnych klientów są osoby, które jeszcze nie wiedzą, że potrzebują Twojego produktu. Zadaniem kampanii Google Ads jest zatem stworzenie takiej potrzeby. Najlepszym na to sposobem jest atrakcyjna i przyciągająca uwagę reklama graficzna, a nawet wideo. Jej zadaniem jest pobudzenie wyobraźni – apetycznie wyglądająca pizza czy rajskie wakacje nie są produktami, o których myśli się w kategoriach potrzeb, a jednak potrafią na długo utkwić w świadomości potrzebującego klienta. Reklamodawców tej kategorii jest znacznie mniej niż w przypadku wyszukiwarki Google – nie brakuje również miejsc do wyświetlania, dzięki czemu kampania tego rodzaju jest tańsza. Najważniejsze jest, aby precyzyjnie sformułować cele i założenia kampanii, wówczas konsekwentne dążenie do celu nie jest takie straszne, jak się wydawało na początku.