Z pewnością znasz stwierdzenie "bądź tam, gdzie Twoi potencjalni Klienci" – wielu z nich korzysta z Instagrama. Portal od dawna znajduje się na wysokim miejscu na rynku mediów społecznościowych i uznawany jest za jeden z najważniejszych narzędzi marketingu – warto to wykorzystać, jeśli zależy Ci na zwiększeniu świadomości marki, utrzymaniu bliskiej więzi ze stałymi odbiorcami czy pozyskaniu nowych Klientów.
Strategia marketingowa na Instagramie – zyskaj nowych followersów
Konto na Instagramie może stanowić wizytówkę Twojej firmy, dlatego przed przystąpieniem do zakładania oficjalnego, biznesowego profilu należy przemyśleć, na jakiej kampanii nam zależy, do jakich odbiorców chcemy dotrzeć i jakie materiały chcemy publikować na stronie – najważniejszy jest kreatywny pomysł. Oryginalny content oraz stały dostęp do nowych, systematycznie dodawanych wartościowych i angażujących treści to sposób na osiągnięcie sukcesu na Instagramie. W celu uzyskania jak największej liczby aktywnych odbiorców warto korzystać również z dodatkowych rowiązań i funkcji – przeprowadzania konkursów, stosowania hashtagów związanych z tematyką marki, oznaczania, obserwowania i komentowania inspirujących postów użytkowników czy stosowania generujących konwersję Instagram Ads lub postów linkujących bezpośrednio do produktu lub sklepu. Dobrym pomysłem jest również synchronizacja działań z pozostałymi kanałami internetowej komunikacji.
Nieograniczone możliwości Insta Stories i IGTV – wyróżnij się na Instagramie
Poza tworzeniem estetycznych, przyciągających uwagę zdjęć, ciekawą opcją na promocję marki jest również Insta Stories – forma dodawania materiałów znikających po 24h. To przydatne rozwiązanie umożliwiające zaprezentowanie produktu czy usługi bez konieczności udostępniania zdjęcia na profilu. Dodatkowo portal stworzył również intuicyjną w obsłudze aplikację IGTV, pozwalającą publikować filmy np. vlogi, recenzje lub filmy instruktażowe prezentujące dany produkt. Nowy wymiar długich filmów w wygodnym pionowym formacie sprzyja docieraniu do większej liczby użytkowników, którzy szukają interesującego contentu.
Docieraj do Klientów za pośrednictwem Instagrama
Prezentując produkty bądź usługi, wykaż się pomysłowością. Pamiętaj, że Klienci szukają autentycznych informacji – na pytania odbiorców odpowiadaj zgodnie z prawdą – tylko dzięki takim działaniom zbudujesz zaufanie marki. Twórz ciekawe materiały, łącząc zdjęcia oraz filmy z dodatkowymi funkcjami, które oferuje platforma. Monitoruj działania i obserwuj wzrost zainteresowania Twoją marką!