Zacznijmy od tego, czym są tak właściwie Instastories, w tłumaczeniu tzw. instagramowe historie. To umieszczane w serwisie społecznościowym Instagram materiały, które po publikacji są dostępne dla oglądających je użytkowników jedynie przez 24 godziny. Co ciekawe, wprowadzona w 2016 roku funkcja InstaStory cieszy się wyjątkową popularnością aż do dziś, na co ma wpływ m.in. to, że wrzucane dzięki niej relacje nie pojawiają się w feedzie użytkownika, lecz specjalnej sekcji Stories znajdującej się w górnej części ekranu aplikacji.
Jest to bez wątpienia ogromnym atutem relacji, ponieważ dzięki temu nie znikają one między innymi postami. Ponadto są znacznie bardziej angażujące dla odbiorców, gdyż zajmują całą powierzchnię ekranu, przez co użytkownicy skupieni są jedynie na tym, co aktualnie widzą. W dobie rosnącej popularności bezpośrednich i naturalnych przekazów Instastories sprawdzają się świetnie, a przy tym są doskonałym narzędziem do budowania przyjacielskiej relacji z odbiorcą. Pozwalają użytkownikom być na bieżąco – tu i teraz – co w przypadku prowadzenia marki bądź sklepu owocuje znacznie większym zaangażowaniem.
Wyróżnione relacje
Instagramowicze już dawno przekonali się, że jest sposób na to, aby Instastory nie znikało od razu po 24 godzinach – łatwo i wygodnie można zapisać je w wyróżnionych relacjach, czyli grupach dostępnych bezpośrednio na profilu. Warto korzystać z tej możliwości i zapisywać najciekawsze materiały oraz sortować je tematycznie – dzięki temu odbiorca po wejściu na dany profil łatwiej odnajdzie to, czego szuka.
W przypadku wyróżnionych relacji dobrze jest też stworzyć unikatowe okładki z prostymi grafikami bądź zdjęciami, informującymi, o czym jest dana relacja. Będą one pełnić funkcję porządkową, ale i estetyczną, ponieważ odpowiednio dobrana kolorystyka podkreśli charakter konkretnego profilu.
Swipe up – link dodany do relacji
Swipe up daje możliwość dodawania linków, które przekierowują z relacji prosto na wybraną stronę. Jest to wyjątkowe ułatwienie zwłaszcza dla właścicieli biznesów, sklepów internetowych czy blogerów, którzy mogą w ten sposób szybko kierować swoich odbiorców we wskazane przez siebie miejsca w sieci. Należy jednak pamiętać, że funkcja ta jest dostępna dopiero po przekroczeniu liczby 10 000 obserwatorów na profilu.
Co oferuje Instagram?
Sposobów na ciekawe Instastory jest wiele, a autora ogranicza tak właściwie jedynie jego wyobraźnia. Instagram stara się cały czas powiększać liczbę dostępnych funkcji, dzięki którym szybko i łatwo można tworzyć atrakcyjne dla odbiorców relacje. Są to m.in.:
Boomerang – umożliwiający nagrywanie zapętlonych filmików, które są odtwarzane do przodu i do tyłu.
Filtry – czyli rozbudowana gama presetów do przerabiania zdjęć, pozwalająca tworzyć spójne wizualnie relacje.
Naklejki – Instagram oferuje duży wybór naklejek, które urozmaicają zwykłe zdjęcia lub grafiki. Są to między innymi znacznik lokalizacji, zakładka z ankietą czy pytaniami oraz gify.
Kreator tekstu i pisaki – to z kolei narzędzia umożliwiające rysowanie, zmianę koloru tła oraz dodawanie tekstu, w którym do wyboru jest aż kilka różnych fontów, kolorów i wykończeń.
Jak za pomocą Instastories zwiększyć zasięg posta?
Najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkowników jest podążanie za trendami. Aktualnie furorę robią materiały aktywizujące, przekierowujące do posta. W jaki sposób przygotować takie Instastory? Jest to bardzo proste – wystarczy udostępnić post w relacji i dodać odpowiednią naklejkę.
Im ciekawsze kolejne kafelki relacji, tym więcej osób będzie chciało je oglądać. Z tego powodu warto poświęcić czas na przygotowanie estetycznych i atrakcyjnych Instastories. Należy jednak pamiętać, aby były one naturalne i lekkie w swojej formie, a przy tym także zabawne i żartobliwe – to doskonały sposób na przedstawienie firmy “od wewnątrz” oraz pokazanie, że nad marką pracują ludzie z pasją i poczuciem humoru.
Próbujcie, eksperymentujcie i działajcie, a zobaczycie, że regularna aktywności w obrębie Instastories znacznie pomoże w rozwinięcie marketingu internetowego Waszej firmy.