Internet News #12

Internet News #12

Nowa kampania ONZ – nic nie rób i uratuj planetę

Każdy z nas może przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego, a najnowsza kampania Global Goals przygotowana przez ONZ we współpracy z agencją Leo Burnett Chicago udowadnia, że w tym celu nie trzeba wiele. Wystarczy nie robić nic, a konkretniej mówiąc, zrezygnować z takich nawyków jak jedzenie mięsa każdego dnia czy kupowanie nowych ubrań, gdy dotychczasowe po prostu nam się znudziły.

Do zmiany przyzwyczajeń niekorzystnych dla naszej planety przekonują popularni amerykańscy komicy, którzy opowiadają, z czym wiążą się tak niepozorne czynności, jak na przykład zakup dodatkowej pary jeansów.

Dawid Konieczka – Młodszy Copywriter

Formularze kontaktowe w sieci reklamowej

Google kontynuuję działania mające na celu ułatwienie pozyskiwania leadów. Nowością są formularze kontaktowe, które będą dostępne jako rozszerzenie reklam w sieci reklamowej. Dotychczas funkcja ta była dostępna tylko w ramach sieci wyszukiwania i YouTube.

Funkcja “Why this ad” zmienia się na “About this ad”

Poza samą nazwą zmienią się także informacje wyświetlane w ramach funkcji. Od teraz, klikając w przycisk “About this ad” będziemy mogli poznać zweryfikowaną nazwę reklamodawcy. Celem tych zmian jest zwiększenie wiarygodności reklam oraz budowanie zaufania wśród odbiorców. Co ciekawe, dziennie około 15 milionów użytkowników korzysta z tej funkcji – ich główną motywacją jest informacja na temat powodu wyświetlenia reklamy np. przypisania do konkretnej grupy odbiorców na podstawie wcześniej odwiedzanych stron czy zainteresowań.

Funkcja “About this ad” początkowo będzie dotyczyć reklam tworzonych w Google Ads i Display & Video 360. Od 2021 dołączone zostaną pozostałe formaty.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

Funkcje Facebooka, o których nie masz pojęcia

Czy znacie wszystkie istniejące na portalu funkcje?

Wszystkich Ślązaków może zaciekawić fakt, że Facebook umożliwia ustawienie języka śląskiego jako języka aplikacji. Wystarczy wejść w „Ustawienia” zakładkę „Język i region” i wybrać język śląski.

Kolejną ciekawą funkcją jest możliwość sprawdzenia, jakie dane gromadzi o nas Facebook i pobranie bazy danych na nasz temat. Tutaj również wystarczy wejść w zakładkę "Ustawienia" następnie panel – „Pobieranie Twoich informacji”.

Wersja mobilna Facebooka daje też możliwość monitorowania czasu spędzanego na portalu. Wystarczy wejść w "Menu" – "Ustawienia i prywatność" Odważycie się sprawdzić, ile czasu spędzacie w aplikacji?

A co jeśli właściciel profilu na Facebooku odejdzie z tego świata? Co się dzieje z jego kontem? Istnieją dwie możliwości. Jeżeli za życia wybraliśmy opiekuna, który zajmie się kontem po naszej śmierci, wtedy taki opiekun będzie mógł ustawić pożegnalne zdjęcie profilowe, poprosić o skasowanie konta, a także zarządzać postami ze wspomnieniami. Funkcja dostępna jest w zakładce „Ogólne”.

Więcej funkcji, o których mogliście nie wiedzieć znajdziecie TUTAJ.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Google zaprasza na podróż przez Polskę

W sierpniu Google z okazji 15-lecia uruchomienia Google Maps postanowił nagrodzić Złotą Pinezką najlepiej oceniane przez użytkowników Map Google atrakcje turystyczne. Google wyróżnił 16 wyjątkowych miejsc – po jednym w każdym z województw. W naszym województwie, w Poznaniu wygrała Cytadela!

Wszystkie nagrodzone miejsca znajdziecie TUTAJ.

Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media

Snapchat powraca z nową funkcją

Snapchat wróci na podium? Twórcy aplikacji zapowiedzieli nową funkcję – osadzanie popularnych piosenek, jako podkłady we własnych filmikach. Pomysł żywcem wyjęty z aplikacji Tik-Tok, za którą szaleje dziś młodsze pokolenie użytkowników mediów społecznościowych. Czy to wystarczy, by przywrócić popularność Snapchata? Zobaczymy w najbliższych miesiącach!

Patrycja Nalepa – Młodszy Specjalista ds. Social Media